Wanneer sneller internet?


Beste,

Voor wanneer is er sneller internet voorzien voor onze regio?

Ik heb Internet Intense, dowmload is nog steeds 3,98 Mbps (ipv 30,00) en Upload is 0,43 Mbps (ipv 4,5)

Wanneer ik online de test doe of er Belgacom-TV beschikbaar is, krijg ik te zien dat er mogelijkheid is tot het aansluiten van 2 toestellen.

mijn gegevens: fa078187

groeten

Chris

:)

20 reacties

Dan moet je gewoon is bellen naar 0800 22 800 of spring in een Belgacom center binnen en vraag dan gewoon VDSL2 aan. Dan zou u wel veel sneller internet moeten hebben. Want als u 2 tv's kunt aansluiten dan is het daar in uw regio beschikbaar. Tis gewoon een kwestie van aanvragen
als je bij die test krijgt dat 2 TV's aansluitbaar zijn, én HD beschikbaar is wil dat zeggen dat VDSL2 mogelijk is. in dat geval zal er een nieuwe wereld voor jou open gaan.

anders zal Eva voor jou nog eens kijken of vdsl2 beschikbaar is, en dan komt het er op aan te doen wat hierboven staat :p

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Indien VDSL2 NIET mogelijk is, best omschakelen naar een 'comfort' al dan niet met optie 'unlimited'.

Reputatie 7
Badge +1
Of direct naar de technische dienst bellen 0800 22700 tot 22.00 uur bereikbaar. Die weten meestal meer dan de klantendienst. Of inderdaad de reactie van Eva afwachten.
Beste Chris0781,


na controle is inderdaad Belgacom TV voor u beschikbaar, maar dit is momenteel niet mogelijk via de VDSL2-technologie.

Dus eventueel zou u, zoals axs aangeeft, kunnen omschakelen naar een lager type abonnement met al dan niet de unlimited-optie.


Gelieve hiervoor of voor meer info contact te nemen met onze klantendienst op 0800/22800.


Mvg

Eva van Belgacom
jammer.

bij downgrade naar comfort gaat er een nieuw jaarcontract in, er is ook een swapcost van €6.26 - daar tegenover staat dat je de eerste maand €15 korting kan krijgen wegens ingaan nieuw jaarcontract (verwijzen naar "IT code 58")

succes met uw keuze

mvg
Beste mensen,

Bedankt voor de reacties, maar Internet Intense is de enige dienst waar de mogelijkheid is tot gebruik van 4 computers ( en dat heb ik nodig).

Is er dan nog geen datum (ongeveer) voorzien voor wanneer ik van sneller internet zal kunnen genieten. Bij Telenet lukt dat bijna overal. Ik ben altijd tevreden geweest (en nog steeds) over de diensten van Belgacom.

mvg

chris

:)
<quote="Chris0781">
Bedankt voor de reacties, maar Internet Intense is de enige dienst waar de mogelijkheid is tot gebruik van 4 computers ( en dat heb ik nodig).
</quote>

Ben je zeker dat je nood hebt aan vier externe IP-adressen? Want dat is waar die "vier computers" op slaat.

Zelfs op een internet Start abonnement kun je zoveel pc's aansluiten als je wilt achter uw router. Ikzelf heb internet Favorite en heb zes toestellen achter mijn router hangen. Enkel als je echt vier afzonderlijke PPPoE connecties opzet heb je Intense nodig.

Toch maar even nadenken over een verlaging van uw abonnement?
Ben vanmiddag eens binnengesprongen in een belgacomcenter.

Daar werd mij verteld dat er in de streek gewerkt wordt aan de infrastructuur en dat de update eind juni/begin juli

in orde zou moeten zijn en dat ik het dan nog eens moest controleren voor vdsl.

De dame die mij hielp zei wel dat ik hier een snelheid van 12mbit (ipv 4,00 Mbps) zou moeten kunnen halen.

Zou het kunnen liggen aan mijn router? (ADSL 2+ router van D-Link DSL-2740B)

mvg

chris

;)
Chris0781, kan u eventjes inloggen op de administratie van uw modem? En daar de attentuation & noise margin gegevens opzoeken en ons doorgeven?

Als ik een modem zou hebben zou ik er op inloggen. Ik heb thuis geen bbox of andere vorm van modem.

Bij mij loopt de telefoonkabel naar bovenvermelde router en die heeft geen attentuation en noise margin.

In de router kan ik enkel PPPOE/PPPOA instellen (en dns, dhcp,...)

Misschien is het gebrek aan een modem het probleem?

En wat betreft die 4 pc's op het internet: met onze huidige configuratie kan ik maar met 4 pc's tegelijk op het internet.

Het aansluiten van een 5e pc geeft: Max connected clients exceeded (of zoiets)

mvg

chris

;)
vreemd dat je geen bbox of philips staan hebt van belgacom zelf?

maar die D-Link DSL-2740B is een modem & router, en daar zou je ook de noise margin etc moeten kunnen uitlezen
inloggen op webinterface via 192.168.1.1, standaardlogin en -pass zijn admin
weet niet of je dat toestel al lang hebt? firmware update zou ook kunnen helpen

mvg
@xenne: enkel bij Belgacom TV (philips/bboxX) & VDSL2 (bbox2) is een belgacom modem vereist...dus nothing new under the sun.

De noise margin zou je daar inderdaad ook ergens moeten kunnen zien.
Als je dit niet kan vinden, eventjes naar 0800 22 312 (of elke nummers er nog bestaan) om te vragen als je op uw maximum snelheid zit (lijnmeting vragen maw)
het kan uiteraard werken met die modem, maar wel raar dat hij geen bbox of philips gekregen heeft toen hij klant werd?

mvg
ik denk niet dat je dit krijgt als je enkel internet neemt (enkel mss bij promoties).

En dan heb je nog eens het feit dat je mag kiezen (als je geen VDSL2 hebt) welke modem je gebruikt, en geef nu toe.. als je nu 100€ moet geven aan zo'n franse brol modem (en dan nog eens onder controle van Belgacom, en met veel limitaties) of 100€ aan een betere modem/router, dan kies je toch het betere model :)
tegenwoordig is de modem altijd inbegrepen... maar misschien dat het vroeger zo niet was........

mvg
Chris bel gewoon even naar klantendienst en alles is afgelopen. Die twee hierboven willen gwn het verlies enzo berekenen niets om u zorgen om te maken. btw leuke tip naar het schijnt mogen de mensen van de klantendienst van Belgacom niet ophangen dus al ze weer is onbeleefd zijn ( zoals ze vaak tegen mij zijn ) laat je telefoon dan even staan 🙂. Belgacom liegt en bedriegt gewoon. Ze zijn vollop bezig met VDSL2 terwijl google bezig is met hun gigabyts-lijn in heel Amerika aan te leggen. Wedden dat het hun eerder lukt dan dat Belgacom hun vdsl2 lijnen legt.
Reputatie 2
Badge +1
@Thibitus: een onderbouwde reactie graag ipv gewoon bashen. Merciekes.
als belgacom stopt stop ik
Buuuu, voor mij gaat het allemaal snel genoeg en 70 kanalen op TV hoeft ik ook niet een 10 tal is genoeg en 50 € abo. in een maand is tenslotte veel geld voor een beetje internetten, wat tv kijken en nu en dan een telefoontje.

Reageer