Skip to main content

Wij hebben goed nieuws! Je kan nu gemakkelijk controleren wanneer fiber internet beschikbaar zal zijn op jouw adres. Dankzij onze nieuwe online tool krijg je snel en eenvoudig de meest actuele informatie.

Wil je weten wanneer u gebruik kunt maken van de razendsnelle Proximus fiber? Bezoek dan de volgende link: Beschikbaarheid van fiber checken

Ok bedankt, dan weet ik dat het niet algemeen is.

@HadewychT ik kan der laatste tijd die check niet meer uitvoeren, geeft zowel de zelfde foutmelding bij het proberen als klant en als niet klant, met verchillende browsers geprobeerd. Is dit een algemene fout of niet bij iedereen = 

PS: vaste lijnnummer gewist om misbruik te voorkomen! 

@HadewychT  ook eens via Edpnet geprobeerd en daaruit blijkt dat er precies verkeerdelijk vanuit gegaan wordt dat er reeds fiber voorhanden is ! wat niet het geval is =

pto)p ​@wimmer Je betaalt niet voor de snelheid, maar oa voor de hoeveelheid data die je kan downloaden. Ik begrijp dat het niet fijn is dat je een lagere snelheid haalt dan sommige andere klanten, maar via koper zitten we nu eenmaal met een aantal technische beperkingen waardoor we die snelheid niet voor alle klanten op hetzelfde niveau kunnen brengen. Dit wordt ook zo vermeld in onze voorwaarden die Martin al doorgaf : 

Snelheid van vast internet: de aangekondigde maximumsnelheid is een theoretische waarde. Ze wordt in de praktijk niet door alle klanten gehaald. De downloadsnelheid bij je thuis hangt vooral af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de beschikbaarheid van de technologie, de computerinstallatie en de interne bekabeling en in uitzondelijke gevallen, van het algemene gebruik. Deze factoren moeten optimaal zijn om op de maximale snelheid te kunnen surfen. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn. De surfsnelheid bij je thuis kan je controleren op www.proximus.be/internetspeed

Het doet me plezier dat je beseft dat dit traag internet niet werkbaar is.

Wetende dat mijn laptop op enkele cm van de modem staat kan alleen de kant van de provider soelaas bieden. Ik begreep van meerdere techniekers dat het plaatsen van een versterker wel degelijk een oplossing kan bieden zeker in de wetenschap dat fiber - als die er al komt - nog heel lang op zich zal laten wachten

FYI: Een versterker zetten zoals bij Telenet gaat zo maar niet in het geval van VDSL lijnen. Dit vraagt veel meer werk en dan zal glasvezel een betere oplossing zijn.

@wimmer 42Mbps als resultaat op een lijn van 50Mbps is ok. Ondervind je dan problemen op andere plaatsen in je huis ? Is het een versterker voor je wifi-signaal dat je bedoelt of toch voor de snelheid van je lijn (LTE-modem) ? Dat laatste is niet mogelijk op een lijn van 50Mbps. 

@Jamo Voor uw lijn heb ik net een reset gedaan waardoor je snelheid verdubbeld is. Je zal hierdoor misschien een korte onderbreking gemerkt hebben. Je lijn staat nu op 100Mbps ipv de 50Mbps die voordien maar gehaald werden. 

Bedankt,maar nog niet veel van gemerkt,snelheid is nog dezelfde nl 42Mbps.

mvg

@Jamo Ik zie dat de sneheid inderdaad terug gezakt is omdat er te veel fouten op je lijn kwamen met de hogere snelheid. Ik ga je alvast een nieuwe modem opsturen vermits die toch al wel 10jaar oud is. Deze zal vanaf morgen beschikbaar zijn in Pressshop. Je ontvangt nog een mail/sms ter bevestiging. Normaalgezien zou je lijn daarna toch die 100Mbps moeten aankunnen en anders moet het verder nagekeken worden door een technieker. 

@HadewychT 

Ik heb de modem ontvangen,bedankt daarvoor. Ik zie echter dat deze niet past op de muurbeugel van mijn oude modem. Ik zie geen mogelijkheid om deze tegen de muur te hangen wegens de uitstekende voet onder de modem. En die ergens opzetten is geen optie daar alles ingewerkt is in de meterkast.Misschien zie ik iets over het hoofd maar zou niet weten hoe deze tegen de muur te hangen. Iemand ervaring hiermee? Zal voorlopig op de grond liggen dan.

mvg

Proximus kan je hiervoor een muurbeugel nazenden.
Volgens mij komen de ophanggaten van die beugel overeen met deze van de V3 (dus niet extra boren) maar kan dat helaas niet bevestigen. Bij waren de kabels dan te kort waardoor ik de beugel lager heb moeten hangen.

@Jamo  die muurbeugel kunnen ze u ook gratis per Bpost opsturen.

Waarschijnlijk kan je moeilijk anders maar een internet box in een meterkast is niet altijd de beste plaats en tegen een muur is eigenlijk ook niet ideaal, maar zoals gezegd praktisch kan het soms niet anders!

Die muurbeugel wordt niet default meegestuurd omdat de meesten die niet niet nodig hebben en in veel gevallen in de vuilbak zouden belanden.

Bedankt voor de antwoorden. Nog een vraag,hoe geraak ik in de modem om de wifi in te stellen. In de handleiding staat dat ik die per sms krijg maar ondertussen zijn we een uur verder en nog niks ontvangen. Ik werk nu via de tplink die wel werkt maar de wifi van de modem kan ik niet gebruiken .

mvg

Alle instellingen raadplegen of bewerken,  gebeuren bij de nieuwe internet box via Myproximus dus bv via de Proximus+ app of via http://myproximus.be/myinternet 

→ Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk | Proximus

Zo vind je je wifi-wachtwoord | Proximus )

Ik zie daar niets staan om in te stellen. Er staat enkel bbox 3/t geïnstalleerd.

Ai , dan is voor de nieuwe internet box nog niet alles doorgestroomd bij Proximus Je kan altijd de internet box eens volledig stroomloos zetten en een tijdje wachten en da opnieuw onder spanning zetten. En indien het nog niet lukt zou ik bellen naar 0800 22 800 

je zou dit moeten zien staan: 

onder MyProximus internet box | Proximus

Of Via SMS of 0800 - Internet Box

Als je een Internet Box hebt, zijn je codes je per sms toegestuurd.

Indien dit niet het geval is, gelieve de instructies te volgen:

1. Bel 0800 22 800 met een gsm die deel uitmaakt van hetzelfde pack als de vaste lijn.
  2. Als we je vragen of je belt voor het mobiele nummer waarmee je nu belt, kies dan NEE of optie 2.
  3. Voer je vaste lijn nummer in eindigend met #.
  4. Druk 4 : "Storing, technische hulp".
  5. Druk 2 : "Om uw wifi-toegangscodes te krijgen". Een sms zal naar de gsm worden gestuurd met de netwerknaam en het wachtwoord.

@Martin Bedankt voor u antwoord. Via het opgegeven 0800 nummer heb ik contact gehad met een medewerker en het wifi-wachtwoord verkregen. De  tweede methode werkte niet. Maar ik kan de instellingen nog niet doen via MyProximus.

mvg

@Jamo 

Dat je de instellingen nog niet kunt doen, dat zal waarschijnlijk nog niet doorgestroomd/aangepast zijn.

Dikwijls gaat dit direct zonder problemen en soms pas na een paar dagen, maar dan kun je het nog altijd hier melden indien het niet in orde komt zodat de PX moderatoren dit voor u kunnen oplossen.

Oke ,ik zal afwachten, bedankt.

Mvg

Ik geef het je maar mee, dat je het eventueel ook kunt proberen door de internet box te resetten via zijn reset knopje met een puntig voorwerp, door de internet box aan te zetten terwijl je dit knopje 20 sec ingedrukt houdt

Is in orde nu. 

Mvg

Ok, einde goed alles goed 👍

Reageer