Beantwoord

Wachtwoord frustratie

  • 22 March 2017
  • 2 reacties
  • 311 Bekeken

Ik heb verschillende keren met support gebeld om terug acces te krijgen via FTP naar een oude website onder users.skynet.be. En stapeling van frustratie:
1) begin maart support gebeld: met iemand gesproken die een heel onprofessioneel indruk deed ("ftp? wat is dat nu?"). Password wordt reset en ik krijg en belachelijk onveilig password terug.
Met die onveilig password kan ik nu via ftp inloggen.
Ik dacht: oké, nu ga ik het wachtwoord wijzigen en ik doe het zoals in deze pagina: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_conn_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-website-instellen/wachtwoord-van-uw-internetverbinding.html.
Terug naar ftp: mijn nieuwe wachtwoord werkt niet, de belachelijke wachtwoord van support wel.
2) contacteer support opnieuw; technicus zegt "het kan niet zijn dat zij u zo een wachtwoord gegeven hebben". jawel, het komt van support. Dus, hij doet een reset van wachtwoord. Helaas heb ik toen te snel dank u gezegd en ik heb niet mijn ftp login opnieuw getest. Nieuwe wachtwoord werkt niet, belachelijke wachtwoord wel.
3) opnieuw met support bellen. iemand anders aan de lijn. Nieuwe wachtwoord reset. Deze keer doe ik de ftp test terwijl ik support aan de telefoon heb. Ook deze keer geen succes. support stuur en email met een link naar de pagina https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_web_pwd_webtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-website/wachtwoord-van-uw-website.html ; ik heb al geprobeerd. Werk niet, zodra ik de nieuwe wachtwoord probeer te geven krijg ik "ongeldige invoer".
Support zeg dat zij terug zullen mailen of telefoneren. Gisteren komt een email met een link naar hun (vermoed ik) intranet website. Natuurlijk het werkt niet voor mij en tja...je kan support niet gewoon terug een mail sturen.
4) Vandaag heb ik een mail via de contact pagina van proximus verstuurd. Kort nadien een technicus belt mij op. Ik moet opnieuw mijn verhaal vertellen. En wat doet hij dan? Blijft bij mijn email wachtwoord te werken. Doet een reset van die wachtwoord en ignoreert dat ik zeg "het is niet deze wachtwoord, aub". Als hij eindelijk door heeft dat iets anders is, zegt hij mij "ik moet een andere specialist contacteren, ogenblikje". wachtmuziek en dan de lijn valt uit.
Elke keer minimum 30min bezig.

Ik wil de wachtwoord wijzigen. Als deze echt de internetverbinding wachtwoord is, ik wil een veiligere wachtwoord. of is het te veel vragen?
Ik versta ook niet waarom de eerste reset 1) is hun gelukt en al de andere resets niet?
Hoe kan ik eindelijk hulp krijgen?

alvast bedankt,
mca
icon

Beste antwoord door KimB 22 March 2017, 19:32

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Mca,

Sorry dat je al zoveel last hebt ondervonden met het bellen naar onze klantendienst. Ik wil eerst en vooral al verduidelijken dat het wachtwoord voor je website en dat van je internetverbinding niet noodzakelijk hetzelfde zijn. Bij het aanmaken van je website start je met het wachtwoord van je internetverbinding, maar wanneer het wachtwoord van de website verandert, wordt dat van je verbinding niet mee veranderd.

Als je een privé bericht naar het Proximus team (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) stuurt met daarin het wachtwoord dat je zou willen hebben, pas ik dit onmiddellijk voor je aan.

Ik zie dat je wel de juiste link hebt gekregen om het aan te passen, kreeg je daarbij een foutmelding of bevestiging van aanpassing?

Mvg,

Kim
Dag Kim,
dankjewel voor uw spoedig antwoord.
Voor alle duidelijkheid wat ik wil veranderen is het wachtwoord van de FTP login; dit is het onveilige wachtwoord.
Als dit ook het internetverbindingswachtwoord (zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_web_global_webset/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-website-instellen/welke-functies-kunt-u-beheren-in-uw-persoonlijke-website.html onder "Website uploaden"), het moet dringend aangepast woorden.
Om een nieuwe wachtwoord aan te passen probeerde ik deze methode:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_conn_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-website-instellen/wachtwoord-van-uw-internetverbinding.html
Spijtig genoeg, ik heb verschillende keren geprobeerd. Geen melding van fouten na, maar de "oude"wachtwoord steeds twee uren na de aanpassing.
Ik was zo hopeloos dat ik ook het wachtwoord van de website probeerde aan te passen. Natuurlijk zonder succes, want dit is niet hetzelfde.

Ik zal een privé bericht sturen.

mvg,
mca

Reageer