Vraag

wachtbuis voor fiber maar geen glasvezel

  • 19 May 2022
  • 8 reacties
  • 1209 Bekeken

Ik woon al ondertussen 4 jaar in een nieuwe wijk, de aannemer ervan heeft al een wachtbuis gelegd voor fiberkabel (oranje) maar tot op heden heb ik nog geen kabel…

Omdat het minder werk is voor Proximus ( en kosten besparend is) waarom krijgen wij dan geen “voorrang”?

Kunnen we een bepaalde dienst contacteren?

 

 

trouwens hieronder is ons huidige snelheid via vdsl, onze 4G gaat sneller…

 


8 reacties

Heb je nagetrokken of je al kan op glasvezel overschakelen? → Is fiber bij mij thuis beschikbaar

Heb je nagetrokken of je al kan op glasvezel overschakelen? → Is fiber bij mij thuis beschikbaar

Ja hoor dan krijg ik deze melding: Fiber is helaas nog niet beschikbaar voor jouw adres…

Maar is ligt wel een wachtbuis voor fiber 

Proximus forummedewerkers kunnen morgen altijd natrekken wat de vooruitzichten zijn .

Reputatie 7
Badge +3

@Jamin96 Aan de hand van de gegevens in je forum-profiel, vind ik enkel jouw gsm-nummer via de werkgever terug. Kan je de gegevens aanvullen met je residentieel abonnement of indien geen klant voor je privé in het veldje ticket jouw volledig adres noteren? Alvast bedankt. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

@Jamin96 Aan de hand van de gegevens in je forum-profiel, vind ik enkel jouw gsm-nummer via de werkgever terug. Kan je de gegevens aanvullen met je residentieel abonnement of indien geen klant voor je privé in het veldje ticket jouw volledig adres noteren? Alvast bedankt. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Heb dit aangevuld in mijn ticket. @AntonellaD 

Reputatie 7
Badge +3

@Jamin96 Op jouw adres zie ik momenteel enkel een beschikbaarheid van VDSL2 en nog geen verwijzing naar Fiber. Dit betekent dat ik nog geen richtdatum kan geven.

Je kan eventueel nog een kijkje nemen op Fiber komt naar jouw stad, straat, woning in België | Proximus.

Het is wel een feit dat vele nieuwbouwhuizen of - appartementen door de bouwheer reeds fiber (of de mogelijkheid tot fiber) wordt voorzien met het oog op de toekomst, ook al is de mogelijkheid tot aansluiting op fiber er momenteel nog niet.

Groetjes,
Antonella

 

Ik zou een wachtbuis met trekdraad willen plaatsen omdat ik toch werken ga uitvoeren aan mijn oprit van 12m lang. Welke diameter plaats ik best als Proximus start met het aanleggen van glasvezel in de straat . Graag feedback a.u.b..

Reputatie 7
Badge +3

@gert_017 

Bereid de buitenbekabeling voor

Er zijn zaken die je moet voorzien vooraleer we de buitenbekabeling kunnen leggen en je woning aansluiten op onze infrastructuur:

  • Graaf een rechtlijnige sleuf met een diepte van 60 cm tussen de woning en/of kantoor en de rooilijn
    Je gaat bouwen? Voorzie je aansluiting | Proximus

     

  • Voorzie een wachtbuis van harde PVC met gladde binnenwand. De buis heeft een diameter van 50mm en is voorzien van trekdraad met een overlengte van 50 cm aan beide uiteinden
  • De wachtbuis loopt tot binnenin de woning via een energiebocht of een opening in het metselwerk
  • De buiseinden zijn hermetisch afgesloten met een afneembare stop
  • Voorzie een merkpaaltje aan de straatkant ter hoogte van het uiteinde van de wachtbuis.

Reageer