Vraag

Waarom upload snelheid naar beneden (van 15 naar 5 mbps) ?

  • 11 March 2019
  • 3 reacties
  • 300 Bekeken

Waarom terugval uploadsnelheid ?

Heb BBOX3 en Maxi internet abbo (max DS 100 mbps en US 15 MBps) volgens mijn factuur

Doe regelmatig een speedtest en tot november 2018 was download 80mbps en upload 5mbps, met een enkele keer eens 15mbps.
Nu sedert november 2018 was de download constant 15mbps geworden.
Goede zaak dus, technisch lijkt mijn lijn deze snelheid aan te kunnen en wordt deze ook aangehouden.

Nu sedert begin maart is mijn upload terug gevallen naar 5mbps.

Beetje vreemd dat ik gedurende 3 maand practisch de optimale en maximale snelheden kan behalen en dat nu plots de
upload snelheid terug valt ? Software, hardware, commercieel = wie heeft een verklaring ?

Beste groeten.

3 reacties

De uploadsnelheid is afhankelijk van welk type abonnement he je hebt bv bij mij is de upload speedtest ± 5,5 Mps dus gecapt omdat ik maar een comfort abo heb, soms worden er inderdaad wegens een bug in het cap systeem hoger uploads doorgelaten, ik heb een tijd lang 35 Mbps gehaald, als je een Max abo hebt zou je bv moeten ± 15 Mbps halen (wordt gecapt op 15)
Het probleem zit ook in wat ze nu aanbieden
Bij Internet opties heb je nu 2 abo's (zie proximus website bij Internet producten)
- Start (50-4 mbps) : 27,5 €
- Max (100-15 mbps) : 49,9 €
- Van een Comfort abo geen sprake meer


Op facturen van 2016 staat nog Internet Maxi vermeld (48,2 €)
Maar op huidige facturen staat Comfort vermeld ?!
Ik wil alleen vaste lijn en internet (geen TV en gsm abo), moet dus ook geen pack hebben.
Betaal nu voor de vaste lijn + internet 59,9 €.
Dus zou ik nu graag naar Max abbo gaan waarbij de upload 15 wordt gegeven (en wat mijn lijn aankan)

Beste Proximus medewerkers,
enig idee hoe ik naar Max kan gaan en krijg voor wat ik nu reeds betaal ?

Beste groeten
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Gebruikt u de vaste lijn om te bellen?

Graag klantnummer via privébericht

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes,Joël

Reageer