Vraag

Waarom een jarenlange klant van proximus plots wegloopt bij proximus


Wij zijn dinsdag 4 juni 2019 geconfronteerd met een panne bij proximus : gevolg geen internet en geen televisie.

Tot op heden , dinsdag 11 juni 2019, zijn deze problemen nog steeds niet opgelost !

Bij elke telefonische contactname met proximus wordt er telkens iets anders verteld en wordt beloofd dat het probleem zo snel mogelijk zal worden opgelost.

Dit is echter niet zo !!!!!

Een kort feitenrelaas :

-woensdag 5 juni proximus verwittigd van het probleem : de klantendienst zegt dat een technieker gaat langs komen om het probleem op te lossen. Men stuurt een SMS om dit te bevestigen.

-donderdag 6 juni : proximus stuurt een SMS dat geen technieker gaat langskomen. Bij navraag bij de klantendienst zegt men mijn dat de technieker het probleem niet kan oplossen omdat infrastructuurwerken in de straat zouden nodig zijn (internetkaarten in straatkast waren defect door bliksem). De klantendienst verzekerde mij dat er echter reeds aan gewerkt werd om dit op te lossen.

-vrijdag 7 juni : ik krijg terug een SMS van proximus dat er een toch een technieker gaat langs komen om het probleem op te lossen. De technieker komt in de namiddag langs en stelt vast dat het probleem niet bij ons ligt maar wel bij het probleem in de straatkast. Hij kon dit niet oplossen. Hij moest dit gewoon komen vaststellen zodat een andere dienst het probleem in de straat kon oplossen. Hij wist niet wanneer dit kon opgelost worden ....

vrijdag 7 juni : in late namiddag gebeld naar de klantendienst van proximus met de vraag wanneer het probleem zou worden opgelost. De dame nam kontakt op met de technieker om te vragen wat het probleem was. Ze melde mij dat ik een SMS zou ontvangen wanneer het probleem zou worden opgelost. Op een simpele en beleefde vraag van mij wanneer dit ging zijn, heeft deze dame gewoon de telefoon ingelegd. Ik ben dan maar naar een proximuswinkel gegaan om het probleem aan te kaarten. Hier beloofde men mij de zaak op te volgen en alles te doen wat ze konden.

- zaterdag 8 juni :iemand van de klantendienst contacteerde ons met de boodschap dat het probleem zou worden opgelost voor 1630hr. (de infrastructuurwerken werden dan uitgevoerd aan de straatkast).

- zaterdag 8 juni 1630hr : probleem niet opgelost. Weer gebeld met de klantendienst: antwoord van de klantendienst : een hogere dienst was met het probleem bezig. Men kon niet zeggen wanneer en hoe het probleem zou worden opgelost.

-zaterdag 8 jun 1900hr : terug gebeld naar de klantendienst. Antwoord van de klantendienst : infrastructuurwerken zijn uitgevoerd, maar uit testen blijk dat er toch nog een probleem zou zijn bij ons thuis. Hiervoor moest er een technieker langskomen. Iemand van proximus (een zogenaamde expert) zou ons op zondag 10 juni contacteren om een bezoek van de technieker in te plannen.

-zondag 10 juni : geen telefoon gehad van proximus. Dan maar zelf gebeld naar de klantendienst.
antwoord klantendienst : er moeten infrastructuurwerken worden uitgevoerd in de straatkast (raar : want die waren toch reeds uitgevoerd op zaterdag ???). De dame wist het dan ook niet meer... ze stelde voor dat ik dan maar dinsdag 11 juni naar de klantendienst moest bellen om een afspraak te maken.....begrijpe wie begrijpe kan !!!

-dinsdag 11 juni : terug naar de klantendienst gebeld. Antwoord klantendienst : er moeten werken in de straatkast worden uitgevoerd door een andere dienst. (dat wisten ze al op woendag 5 juni !!!). Wanneer dit opgelost gaat worden kon men mij niet zeggen : even geduld hebben ... Ik kreeg wel een dossiernr om het probleem op te volgen en ik zou zo een vaste aanspreekpartner krijgen om meer inlichtingen te krijgen ....

Wij voelen ons telkens belogen... is dit de manier waarop men een persoon die reeds meer dan 20 jaar klant is bij proximus wil behandelen.?

Blijkbaar slaagt men er niet in om in 8 dagen tijd een gekend probleem op te lossen...

Op dinsdag 4 juni 2019 is het probleem immers nog steeds niet opgelost. De klantendienst toetert steeds nieuwe beloftes die men niet nakomt .

Je vraagt je af waarom er nog klanten zijn bij proximus ....

10 reacties

Louter ter info in afwachting dat iemand van Proximus zelf hier reageert en je zaak verder onderzoekt voor de stand van zaken:
Het hangt er natuurlijk van af of het bv. nodig is om de stoep openen te breken bij problemen aan de kabel.
Dit heeft mijn pa ook jaren terug voorgehad en dit heeft verschillende weken geduurd, zij moeten ook toelating vragen om de stoep/straat bv open te mogen leggen, maar eens de zaak opgelost is kun je wel compensatie krijgen voor het ongemak....
De algemene problemen lijken ondertussen al opgelost, je hebt buren die wel gewoon aansluiting hebben.
Ik meet alleszins ook gewoon jouw binneninstallatie, dus dit zou ook in orde moeten zijn. Kan je even kijken of alles aan de modem juist is aangesloten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-uw-kabels-aansluiten-of-nakijken.html
Beste Wenzel,

Er is nog steeds geen tv of internet.
De aansluitingen zijn correct.
Zoals vorige week dinsdag zijn er slechts 2 blauwe lampjes op de bbox.
Bbox als eens volledig gereset .... zelfde resultaat .... slechts twee blauwe lamppjes.
resultaat : nog steeds geen internet noch tv.....
Dan stuur ik best even opnieuw een technieker uit om alles nog eens na te zien nu het grootste euvel al verholpen is.
Op welke dagen en welke tijdstippen zou je hiervoor beschikbaar zijn? Dan match ik dit met de beschikbare afspraaksloten.
uw technieker kan alle dagen bij ons terecht .... liefst zo snel mogelijk aub.
gelieve dit asap op te lossen aub ...
Het eerste afspraakslot dat ik krijg is op donderdag 13/06 van 8u tot 12u. Ik heb het hier dan ook op ingeboekt.
nog een volledige dag wachten .....jammer dat dit niet sneller kan.
we zullen zien wat dit zal geven ?
Donderdag 6 juni 2019
Telefoon en internet liggen uit. Voor 14u. Technische dienst zou voor 20u langskomen. Niet dus.
Vrijdag: probleem zou ergens in de infrastructuur liggen. SMS belooft herstelling op dinsdag.
Dinsdag: telefoon werkt, internet niet. Techniekers komen langs voor controle. SMS belooft herstelling donderdag.
Donderdag: nog steeds geen internet. Nu ook geen SMS meer met beloftes.
Het lijkt alsof men denkt: "de klant zoekt het maar uit"
Zelfs een beetje juiste informatie over de oorzaak en vooruitgang van het probleem zou welkom zijn. Vrijdag komt eraan en dan is het weer weekend. Klantendienst bellen is een abonnement op zich. De vriendelijkheid is oké maar het lijkt alsof ze door de technische dienst niet op de hoogte worden gebracht over de ernst en vooruitgang van het probleem. Ik vroeg waar het probleem dan zat maar dat bleek een mysterie.
Benieuwd of en wanneer het hersteld wordt.
Reputatie 7
Badge +4
@Johan, Hopelijk zijn de problemen nu opgelost. Ik heb je een tegemoetkoming gegeven voor de dagen dat je buiten dienst was. Deze zal in je volgende factuur verrekend worden.
@LiBen Jouw lijn is betrokken bij werken die nog tot 17/6 zullen duren. Dit wil niet zeggen dat je sowieso tot dan volledig buiten dienst ligt, maar je kan wel hinder ondervinden tot dan. Hou ons op de hoogte wanneer het terug in orde is, dan zullen we daarna ook een gepaste vergoeding voorzien
En de soap gaat voort.
17 juni: SMS beweert dat alles weer werkt. Bij thuiskomst moest enkel de B-BOX worden herstart.
En.... niets. Voor 17u zou er een technieker langskomen (binnen de drie uur, super). Dus verplaats je een afspraak want het einde is in zicht. Echter even na 17u was ik weer aan de telefoon. Een opname meldde mee dat er iemand onderweg was in het verleden. (Marty McFly?) Men probeert de technieker te bereiken, weet niet welke, vindt geen boeking, ...
Plots kan er niemand langskomen als we er zijn, tenzij over een week.
Dus ten vroegste 18 dagen na eerste melding, ZOU er hoop kunnen zijn.
Als die dag er ook echt iemand komt.
To be continued....

Reageer