Vraag

Waar modem aanlsiten

  • 11 November 2019
  • 4 reacties
  • 296 Bekeken

Op dit moment zit mijn modem aangesloten in de woonkamer op een contactdoos, maar ik heb gelezen op de website van Proximus dat het beter is om je modem aan te sluiten op de primaire contactdoos (bij mij is dit in de garage). Zou ik dit zo laten of heeft dit een voordeel om mijn modem aan te sluiten in de garage op de primaire contactdoos?


4 reacties

Normaal gezien wordt dit voorgeschreven om de modem direct aan te sluiten aan de intro namelijk de aansluit doos ntp2007 met daarop ingeplugd de TF2007 VDSL filter 

Intro NTP-2007 SPLITTER/FILTER TF-2007
NTP2007 NTP2007

 

deze zetten ze normaal daar waar intro lijn van proximus binnenkomt dus bij u zal dit in de garage zijn.
Bij mij staat de ntp/tf2007 ook niet in de garage maar in de living.

Als je geen problemen hebt (net zoals ik al jaren lang hiermee geen problemen ondervind) zou ik mij daar niet veel van aantrekken.

Het zou nu kunnen dat als morgen hier iemand van Proximus dit hier leest u zal voorstellen om een technieker te sturen om dit in orde te komen brengen, enfin dat zullen we morgen dan wel zien hé …. 

Reputatie 6
Badge +3

Op dit moment zit mijn modem aangesloten in de woonkamer op een contactdoos, maar ik heb gelezen op de website van Proximus dat het beter is om je modem aan te sluiten op de primaire contactdoos (bij mij is dit in de garage). Zou ik dit zo laten of heeft dit een voordeel om mijn modem aan te sluiten in de garage op de primaire contactdoos?

Zolang de kabel géén aftakkingen heeft, dan is er geen echt probleem.
Wel een probleem zijn aftakkingen, zoals vanaf de garage nog kabels richting  bijv. een slaapkamer. Dat is een absolute Nee Nee !

 

Wel te verstaan, hoe korter de kabel naar proximus, des te beter. 

Dus als je een netwerkkabel hebt tussen living en garage, dan kan je de modem beter verplaatsen.

Als je door de verplaatsing moet overschakelen  naar TV over Wifi of powerlines gebruiken dan ben je alweer slechter af, dan zou ik  de modem zeker laten staan in de living.

 

Ik veronderstel toch dat@Danny_v geen problemen ondervindt met zijn huidige opstelling want zelf als de ntp in de garage staat kunnen er ook aftakkingen (stubs gevormd worden) deze moet je altijd vermijden gelijk waar de NTP staat trouwens.

“hoe korten de kabel dan spreek” je zeker niet over 20 m kabel maar nog langer, want dat maakt geen enkel verschil,  ik heb die test trouwens gedaan met 25 meter vvt (ronde telefonie kabel tussen ) en ook rechtstreeks op de intro in de garage, dit gaf geen enkel verschil op de VDSL2 prestaties; trouwens in een appartementsgebouw zit je altijd vanaf de intro met stijglijn tot aan de NTP.

Reputatie 7
Badge +4

Danny

 

Standaard worden de aansluiten altijd op de primaire contactdoos gedaan. Als dit gewijzigd is geweest en alles werkt probleemloos, dan zou ik dit ook zo laten. 

Reageer