Beantwoord

Waar blijft mijn modem?


Beste forumleden. Ik heb deze vraag al eens gesteld via mijn professioneel profiel. Maar omdat het over mijn privéadres gaat, nogmaals een oproep aan onze experten.

Waar blijft mijn modem die zogezegd op 5 november 2019 zogezegd om 5u s morgens aangeboden was en teruggestuurd is door Bpost naar Proximus?

 

Of was dit toch een vroege 1 aprilgrap van Proximus?

We zijn ondertussen al maanden verder en ik heb nog steeds een Bbox2

icon

Beste antwoord door ThierryW 6 April 2020, 12:29

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@jan44 bij deze zal er een nieuwe modem worden verstuurd en worden verzonden naar je thuis adres. Normaal gezien kan deze morgen al toekomen , nu kan er wel enige vertraging zijn. Vergeet niet dat wanneer je de nieuwe b-box3 aansluit ook de nieuwe voeding adapter te gebruiken die bij de nieuwe modem in de doos zit.

Beste vrienden, ik ga hierover ook een nieuwe topic starten, maar probeer hier eerst : wij hebben de nieuwe modem ontvangen maar die werkt niet. Nougatbollen.

ADSL blijft gewoon pinken gedurende uren…………… Alle geïnstalleerd hoe het moet.

Bbox2 terug aangesloten en werkt binnen de tien minuten.

 

Dus goed “gejost” met die nieuwe Bbox3??? :drooling_face:

@jan44 bij deze zal er een nieuwe modem worden verstuurd en worden verzonden naar je thuis adres. Normaal gezien kan deze morgen al toekomen , nu kan er wel enige vertraging zijn. Vergeet niet dat wanneer je de nieuwe b-box3 aansluit ook de nieuwe voeding adapter te gebruiken die bij de nieuwe modem in de doos zit.

Hartelijk dank, ik hou je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

@jan44 Ik heb het nodige gedaan zodat er via Bpost een nieuwe bbox3 modem wordt geleverd.

@jan44 bij deze zal er een nieuwe modem worden verstuurd en worden verzonden naar je thuis adres. Normaal gezien kan deze morgen al toekomen , nu kan er wel enige vertraging zijn. Vergeet niet dat wanneer je de nieuwe b-box3 aansluit ook de nieuwe voeding adapter te gebruiken die bij de nieuwe modem in de doos zit.

De nieuwe modem vandaag ontvangen. Werkt onmiddellijk zoals het hoort. Wel wil ik opmerken dat bij deze modem een compleet andere adapter zit voor de elektriciteit. In de vorige doos zat een bjna identieke stroomadapter zoals voor de bbox2.

 

Thx voor de service.

Reputatie 6
Badge +2

Vul best zoveel mogelijk gegevens in op uw forumprofiel, dan gaan de proximusmedewerkers u gemakkelijker vinden waarschijnlijk maandag.

Kan er mij dringend iemand van Proximus een privébericht sturen aub???!!!

Het ligt aan de modem. Op 2 andere locaties proberen te installeren bij Proximus abonnees en identiek probleem. Dus modem is stuk.

Graag dringend contact via privébericht zodat ik het serienummer van de nieuwe defecte bbox3 kan doorgeven en een andere ontvangen.

 

Mvg

 

Jan

Beste, alle mogelijke gegevens zijn ingevuld hoor

Maar dat is nu al van 5 november dat wij op die nieuwe modem wachten……...

Reputatie 7
Badge +4

@jan44  Vreemd, als het werkt op de b-box2 moet het zeker ook werken op de b-box3. Ben je zeker dat alle kabels goed zijn aangesloten op de b-box3? Kan je voor de zekerheid de b-box3 eens volledig resetten als hij is aangesloten ?  Zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

verbindingskabeltje in orde tussen VDSL filter en BBOX3 steekt het kabeltje in de vdsl filter aangeduid met DSL

Vdsl filter?

Alle kabels steken goed in.

Hier komt niemand van proximus zelf op het forum langs tijdens het weekend die dit verder kan onderzoeken, ‘t zal voor maandag zijn.

DSL Filter aangeduid met rode pijl

Ik heb alles goed aangesloten. De Bbox2 draait wel met de kabels als bbox3. Dus aansluiting ok vermoed il

 

het DSL ledje blijft knipperen dus als je de bbox3 aansluit

voer anders eens een reset uit van de bbox3 terwijl sie aangesloten is op de TF2007

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Is ook gebeurd..Martin

en toch blijft je bbox3 zijn DSL led knipperen, dan zou ik durven denken dat die bbox3 defect is, aangezien je die op iedentiek de zelfde manier verbindt als de bbox2 en met de bbox2 wel in orde is.

Reputatie 7
Badge +4

@jan44 Heb je ook de voedingsadapter van de bbox3 modem gebruikt?

Kabels, adapter. Vandaag nogmaals Bbox3 ingeschakeld en heb terug vastgesteld dat ADSL gewoon blijft knipperen..... Bbox2 terug aangesloten en binnen de 10 minuten terug internet.

@jan44 Je zegt ADSL blijft knipperen, over wel lampje hebt het dan, dit op de bbox3 modem gemarkeerd als “DSL”

Ja DSL

Ok was maar om zeker te zijn en misverstanden te vermijden, want ik dacht omdat je zei en na 10 minuten kan ik surfen met de bbox2 dacht ik dat het mss een probleem was de de Internet logins op je bbox3, die niet gepusht werden en dat je ergens anders een adsl ledje zag knipperen, maar nu is het 100% dudelijk.

Het ziet van langsom meer naar uit dat de bbox3 ergens in de fout gaat !

Niet makkelijk in een lockdown periode. Wij werken allebei van huis uit. Een geluk dat we de Bbox2 nog hebben…..

Maar hoe het nu verder moet?

De 2 en de 3 gebruiken toch identieke telefoonlijn? Er moet toch niets veranderd worden aan onze telefoonlijn?

Anders is het idd de Bbox3 die de geest heeft gegeven nog alvorens hij gebruikt kon worden, nochtans verpakking was niet beschadigd.

Reageer