Vraag

Vreemde snelheidscijfers

  • 24 November 2017
  • 8 reacties
  • 169 Bekeken

Heeft iemand hier een verklaring voor ? Toevallig doe ik op 22/11 eens een speedtest ...
De bboxtool waarden van vandaag staan er ook bij ... Heb gisteren wel de modem moeten resetten !




8 reacties

volgende stappen zijn gebeurd:
- verbeterde upload in zone 1/2/3 ("Upstream vectoring phase 2" september 2017).
- introductie van 1.1 MHz vectoring (oktober 2017).
- activeren vectoring in zone 4/5 (23 oktober 2017).
Badge +4
Bedoel je dat je nu ongeveer 20 Mbps upload gemeten hebt op een speedtest ?
Ja .. inderdaad ... gedurende EEN dag ... nu is alles zoals vroeger ... 😁 bekijk de rest van de grafiek ook !
Badge +4
Misschien zijn ze testen aan het doen, zo te zien heb je normaal rond de 5 a 6 upload en dat werd plots 20 😱

Gaan ze straks de cap eraf halen ? wie weet, maar zo vlug misschien nog niet .... bij edpnet geeft men max toch al 40 Mbps upload (voor deze wie het haalbaar is)
Helemaal correct .. ik viel bijna van mijn stoel omdat die cap er schijnbaar "af" was maar ik had geen historiek van tevoren dus bleef het raden ... en nu is alles terug naar 5-6 Mbps up 😊 😉
Ik zou er nog niet te veel op rekenen dat ze da cap er zullen afhalen, dit heb ik trouwens een week geleden voorgehad met 30 Mbps up ! maar was blijkbaar ook maar tijdelijk. (ik had dan ook opeens geen internet meer, dus waarschijnlijk testen of zoiets? na reset ook weer in orde).
Nu ik hoop het en velen hopen het dat ze de cap gaan verhogen, we zien wel ....

NB: dat de cap ging blijven op 30 houden voor mijn oud pack, daar geloofde ik natuurlijk helemaal niet in, moest het nu een tutti of Fami geweest zijn dan zou ik het eerder kunnen geloofd hebben.

En er zijn er in het verleden die nog meer geluk gehad hebben waarvan ze vergeten waren van de cap terug te zetten, ik denk niet dat die zullen naar 0800 22 800 gebeld hebben, (of hier op het forum) om te vragen/reclameren waarom er geen cap meer op hun internetspeed zat 😉 😄 😃
Badge +4
Op andere fora zijn er nog mensen met hogere upload snelheden, Proximus lijkt toch met iets bezig/van plan te zijn om de upload te verhogen... nog even wachten zeker.
had het ook gelezen maar het was geen nieuws meer voor mij want ik heb al enkele dagen UP=20 Mbps als ik de speedtest.net doe, nu is de vraag of dit voorlopig nog bij testen gaat blijven of niet, daarom had ik het nog niet gepost omdat ik dacht 't is mss maar voor een testperiode!

Reageer