Vraagje snelheid profiel

  • 11 February 2019
  • 3 reacties
  • 662 Bekeken

Beste,

Even een vraagje ik ben nieuw met de werking van Proximus altijd andere provider gehad.
Ik ben sinds vorige weer klant geworden en heb mijn gegevens uitgelezen met de Tool.
nu zie ik dat ik op een 50/15 profiel sta maar makkelijk meer kan halen ?
De afstand is ook niet heel ver , kan iemand met wat meer kennis hiervan de waardes bekijken dat deze allemaal goed zijn , voor een verhoging en hoe dit in zijn werk gaat ?

code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 50.171 kbps
Upstream current bit rate: 14.998 kbps

Downstream max bit rate: 128.558 kbps
Upstream max bit rate: 41.406 kbps

Downstream attenuation: 7,5 dB

Downstream noise margin: 32,8 dB
Upstream noise margin: 25,3 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 117 m

Proximus profile name: 50/15
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no


alvast bedankt

3 reacties

Dit wil in het kort zeggen dat de DLM nog zijn werk aan het doen is
(analyseren of de stabiliteit van je lijn in orde blijft en ook deze van de andere klanten die op de zelfde distributie kabel zitten bij verhoging van je lijnsnelheid)
om je te verhogen naar bvb 70 Mbps en zelfs tot 100Mbps.
Je mag zeker rekenen dat de DLM ongeveer een 14-tal dagen nodig heeft om de verhogingen uit te voeren dus zou ik nog wat afwachten.
Bedankt voor de reactie. Dus er is geen andere mogelijkheid dan wachten op de DLM voor verhoging?. Is het minimum 14 dagen of toch zeker een 14 dagen?
Jammer dat je niet direct op een hoger profiel gezet word dat de lijn waardes goed zijn.
Zal ik nog even geduld moeten hebben 🙂
Je kunt dit zelf triggeren door naar een lijntestnummer te bellen maar ik zou zeker 14 dagen wachten want als je dit doet nu terwijl de DLM aan het analyseren (nieuwe analyse nieuwe klant) is dan vertraag je het systeem omdat hij opnieuw moet beginnen, later kun je dit wel proberen of gewoon de mensen van het proximus team dan het laten uitvoeren dan kunnen ze ook natrekken of de DLM werkelijk actief staat op je lijn.
PS: Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424 (TBF wordt opgestart).
Op zijn beurt triggert de TBF de DLM .

Reageer