Vraag

Vraag over Smart Wifi

  • 24 April 2020
  • 32 reacties
  • 1057 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

ja die resultaten zijn natuurlijk prima.

Als je de speedtest doet indien je met een utp kabel verbonden bent bv met laptop aan de bbox direct, haal je dan 90Mbps 

Ik heb eigenlijk nog nooit kabel kunnen gebruiken voor de computer. Een laptop gebruik ik zelf niet. Een kabel trekken van modem naar PC is niet te doen (gaat los doorheen midden de kamer). Maar ik ben er zeker van dat ik 100% snelheid zou krijgen via kabel aangezien ik bijna 100% krijg met 5GHz Wifi verbinding.

Voorlopig ben ik al tevreden dat 5GHz terug werkt.

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook eens even jouw draadloze netwerkkaart kunnen resetten door deze tijdelijk uit te schakelen in apparaatbeheer, vervolgens PC herstarten en dan terug inschakelen. Om in apparaatbeheer te geraken houdt je de windows toets tegelijkertijd in met de r toets typ vervolgens bij openen: devmgmt.msc druk op de enter toets of op ok, ga vervolgens naar netwerkadapters, klik vervolgens met je rechtermuisknop op de naam van je draadloze netwerkkaart en kies voor uitschakelen, herstart je pc. Doe terug hetzelfde maar klik dan op inschakelen. Voer dit ook uit: https://help.iinet.net.au/resetting-network-adapter-winsock-reset  Kijk of er dan verbetering is.

Ik heb eigenlijk nog nooit kabel kunnen gebruiken voor de computer. Een laptop gebruik ik zelf niet. Een kabel trekken van modem naar PC is niet te doen (gaat los doorheen midden de kamer). Maar ik ben er zeker van dat ik 100% snelheid zou krijgen via kabel aangezien ik bijna 100% krijg met 5GHz Wifi verbinding.

Voorlopig ben ik al tevreden dat 5GHz terug werkt.

inderdaad het probleem is eigenlijk al opgelost maar ik stel toch ook vast dat het netwerk in het corona tijdperk zeer zwaarbelast wordt en dat ondervind ik ook als ik de speedtesten doe tov vroeger op wifi5.0 dan haal ik niet meer altijd die 90 Mbps zoals ik vroeger wel haalde. daarom dat ik dacht dat je het ook op het zelfde moment zou merken met een directe bekabelde verbinding met de bbox,, enfin het voornaamste is dat je terug uit de voeten kunt :slight_smile:

Inderdaad. Ik ben er ook zeker van dat door de coronacrisis het netwerk zwaar belast wordt. Daarom ben ik tevreden met ietwat trager internet. Zolang er maar internet is ^^

Reputatie 6
Badge +2

Ooit heb ik die fameuze mail gekregen van Proximus waarin ze die samenvoeging van de kana!en 5.0 en 2.4 aankondigden tot een SSID. Het idee erachter was dat Proximus zelf voor zijn klanten de beste oplossing zou kiezen. Maar ik weet nog altijd niet wat die beste oplossing is. De snelste verbinding? Het beste signaal? Andere factoren?

In myproximus staat nog altijd dat ik die SSID one moet activeren, wat ik niet doe. Ik verkies mijn oplossing te kiezen, baas in eigen huis. En dat is een eerder zwak signaal maar snel genoeg, 5.0 dus. Bij 2,4 zie ik inderdaad meer streepkes maar veel ?inder snelheid.

 

in feite is het snelste het belangrijkste criteria maar gaat natuurlijk hand in hand met het ontvangst niveau maar ook naburige stoorsignalen kunnen een rol spelen zelf al heb je nog redelijk wat ontvangst want die kunnen verstoord worden door naburige stoorders enkel als die zeker 20 dB lager liggen en dan nog afhankelijk of het co-channels zijn of niet speelt een rol maar in hoever het algoritme van de bbox juist met dit alles rekening houdt daar hebben we het raden naar.
Maar het beste dat je kunt doen en dit is altijd zo in automatische systemen is checken in de werkelijkheid of dit voor u zelf echt voordelen biedt en de rest is echt theorie!

Reageer