Vodafone Mobile Connect Lite installeert niet onder Windows 7 64-bit

  • 16 June 2011
  • 6 reacties
  • 1379 Bekeken

Ik heb zojuist eindelijk mijn Vodafone modem ontvangen voor mobiel internet, samen met bijhorend simkaartje.

Simkaart in de modem gestopt, daarna in de computer en installatie van de software gestart.

Helaas de installatie mislukt na herhaaldelijk proberen telkens opnieuw op mijn Windows-7 64-bit machine.

Heeft er nog iemand hiermee problemen gehad en een oplossing gevonden?

6 reacties

Probeer eens om de (laatste) installatie software de downloaden vanuit de proximus webpagina en zo uw installatie te voltrachten.

Webpagina; http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/14852 => kijk onder de rubriek; USB-modem updaten en FAQ’s raadplegen.

Indien dit niet mocht werken/helpen kunt u bellen naar de technische helpdesk. Voor een probleem met mobiel internet belt u: 080022800 -> kies optie 2: internet - kies dan optie 1: mobiel internet.
Beste Jerrith,

Graag wou ik even vermelden dat Kurt het correcte antwoord gegeven heeft.

Mvg,

Eva van Belgacom
Hoi Kurt & Eva,

Helaas heeft bovenstaande mijn probleem niet kunnen oplossen.

Het is tijdens de installatie van de communicatiesoftware dat het fout loopt. Bovenstaande gaat ervan uit dat installatie van de software lukt en laat daarna de modem update.

De modem wordt door Windows 7 als Cd-station herkend. De installatie van de software lukt echter niet.

In bijlage screen shots van de foutboodschappen tijdens de installatie.

Het starten van de service op het einde lukt niet en daarna wordt er een rollback uitgevoerd door de installatiesoftware.
Kurt,

Eva,

Het correcte telefoonnummer is 0800 22909 en dan de opties

  • 1 (nummer bevestigen)
  • 4 internet
  • 1 mobile internet
  • 4 moeilijkheden, fouten tijdens installatie
Deze dienst is enkel bereikbaar op werkdagen van 8u tot 18u30!

Ik zal dus als via het forum geen oplossing komt maandag een keer moeten terugbellen Wenkbrauw ophalen
Hallo https:///people/0d0ce59eed.

Heb even uw reacties gelezen; en was een beetje verwonderd. (reden waarom is omdat ik meermaals de software heb geinstalleerd op verschillende besturingssystemen zonder problemen; maar dit neemt niet weg dat jij wel degelijk een probleem ondervind.)

Een kleine correctie; die link die ik u eerder bezorgde daar kunt u de laatste software versies vinden. Echter hoef je niet eerst uw modem te installeren via de software op de sleutel om daarna een updaten te doen, je kunt gewoon rechtsreeks de software downloaden, en dan rechtstreeks installeren.

Best is even naar uw configuratie paneel te gaan op uw pc > programmas installeren/deinstalleren en kijk even in de lijst van aanwezige programmas als je Vodafone Mobile Connect kunt terug vinden. Indien ja, verwijder deze eerst.

Daarna klik je rechts op het gedownload bestand > selecteer openen als administrator (dan krijg je normaal een schermpje selecteer bevestigen) en volg verder installatie instructies.

Mocht het zijn dat om de een of de andere redenen dat je het toch niet geinstalleerd krijgt neem dan toch maar even telefonisch contact op met de technische dienst zodat ze u telefonisch stap voor stap kunnen begeleiden.
Heb de laatste versie van de software gedownload. Die is voor zover ik kan zien dezelfde als deze die meegeleverd werd met de modem en geeft bij installatie dus de fouten zoals hierboven vermeld.

Toch bedankt voor de moeite, maar ik vrees dat ik de technische ondersteuning zal moeten aan de telefoon krijgen om dit probleem op te lossen.

Reageer