Vraag

Verwijderen mappen in webmail lukt niet

  • 18 January 2018
  • 11 reacties
  • 544 Bekeken

Als ik lege mappen uit de Prullenbak wil verwijderen, dan krijg ik de melding "Map kan niet verwijderd worden", en er gebeurt verder niets...

Wat nu?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Filip, krijg je dit in je mailprogramma (Outlook of Windows Live Mail) of krijg je deze melding via Proximus Webmail? Groetjes, Charlotte
Ik krijg dit in Proximus Webmail (zowel in de nieuwe als in de oude "look-and-feel").
Reputatie 7
Badge +4
Filip, ik laat dit even voor je nakijken, als ik hier nieuws over krijg, verwittig ik je onmiddellijk. Groeten, Charlotte.
Reputatie 1
Ik heb juist hetzelfde probleem als topic starter.
Ik kan geen lege mappen verwijderen uit de Prullenbak in Proximus webmail, en krijg de foutmelding: 'Map kan niet verwijderd worden'.

Ook in een andere recente topic wordt dit probleem gemeld:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/hoe-overbodige-mappen-en-submappen-verwijderen-42698

Kunnen jullie dit nakijken aub?
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is gebeurd, Ludo_d! Van zodra we meer weten, weet jij het ook!
Reputatie 1
Ik heb ondertussen zelf een oplossing gevonden, die misschien ook nuttig kan zijn voor iedereen die met hetzelfde probleem geconfronteerd wordt (inclusief de Proximus medewerkers, die van deze oplossing blijkbaar niet op de hoogte zijn). Men zou het bvb ook bij FAQ over email kunnen zetten.

Reden dat deze mappen/submappen in de Prullenbak niet kunnen verwijderd worden is blijkbaar dat ze een "gereserveerde" naam hebben (Inbox, Postvak In, Drafts, Trash, Junk Mail, SentMail, ..).
Door de naam van deze niet te verwijderen mappen te wijzigen (hernoemen) naar een niet-gereserveerde naam, kan men nadien deze mappen wel zelf verwijderen. Bingo!!
NB: Denk wel dat ze dit weten, maar e-mail clients bij gebruik van IMAP zullen die gereserveerde Mappen terug zetten.
Reputatie 1
Door verkeerde instelling van mijn e-mail client, had ik zelf mappen met gereserveerde naam bijgemaakt.
Na verwijdering van deze mappen uit de Prullenbak in Proximus webmail zoals hierboven beschreven, heb ik offline mijn email client opnieuw juist ingesteld, en alle mappen in Prullenbak van email client offline verwijdert, vooraleer opnieuw online te synchroniseren.
Het werkt nu zoals het moet.
Het verwonderd mij persoonlijk eigenlijk een beetje dat je van een Mailbox (of het nu ene is van Proximus of Gmail enz..) de Mailbox geassocieerde(gereserveerde) mappen zoals "Postvak in " enz ... kunt verwijderen.
Reputatie 1
Bij overschakelen van pop3 naar imap, had ik in windows live mail (wlm, mijn email client) in het tabblad IMAP van wlm, bij "Pad naar basismap" ingegeven "Postvak IN", en ook eens "Inbox".
Daardoor maakt wlm blijkbaar bijkomende (dubbele) mappen aan, met dezelfde namen als de originele gereserveerde mapnamen van Proximus.
Ik heb die overbodige dubbele mappen dan via webmail verwijderd, waardoor ze in de prullenbak van webmail terechtkwamen, maar daar kon ik ze dus niet verder verwijderen, tenzij door ze te hernoemen.

Het is dus niet zo dat ik de originele gereserveerde mappen van Proximus heb verwijderd (dat kan niet).
Ik heb enkel de door wlm bijkomend gecreëerde mappen met dezelfde gereserveerde namen verwijderd.

Ik weet niet of mijn uitleg voldoende duidelijk is?

Om problemen te voorkomen, moet men in wlm het vak "Pad naar basismap" leeglaten vermoed ik, daarna had ik alleszins geen problemen meer.
Dit alles onder voorbehoud, ik ben geen expert, ik schrijf hier maar mijn ervaring neer.
Reputatie 1
Samengevat komt mijn ervaring hierop neer:

Indien iemand in Imap om welke reden dan ook zelf bijkomende mappen aanmaakt met een gereserveerde naam (Trash, Drafts, ...), kan hij deze mappen slechts verwijderen uit de Prullenbak in Proximus webmail door ze in Proximus webmail te hernoemen en een niet-gereserveerde naam te geven.

Tevens dient hij offline deze mappen te verwijderen uit al zijn e-mail clients vooraleer opnieuw te synchroniseren.

Reageer