Beantwoord

Verwijderde e-mails verdwijnen na 2 weken

  • 5 September 2022
  • 5 reacties
  • 934 Bekeken

Ik ben recent van Macbook veranderd. Mijn Skynet adres werd niet gewijzigd. Op de nieuwe Macbook blijven mijn berichten in de prullenbak slechts twee weken staan en dan verdwijnen ze automatisch. 
Is er een manier om oudere e-mails die gedeletet werden, te behouden? Ik vind ze ook niet terug via webmail, daar verdwijnen ze ook na 2 weken. 

Mvg,

Caroline

 
icon

Beste antwoord door M_016 5 September 2022, 16:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Caroline Timmerman Dit zal vermoedelijk een instelling in je mailprogramma zijn. Je kan nl via de instellingen van je mailaccount instellen wanneer je mails verwijderd mogen worden. Het is afhankelijk van het mailprogramma dat je gebruikt waar deze functie juist terug te vinden is. 

@HadewychT  Dankjewel voor je antwoord. Ik dacht dit ook maar belde deze ochtend naar de klantendienst van Proximus en werd geïnformeerd dat de mails niet langer behouden konden worden. Ze gaven als tip dat ik een nieuw mapje kan aanmaken en handmatig mijn mails die ik wil verwijderen, daarin plaats ipv in de prullenbak. Ik gebruik Outlook for Mac. Enig idee waar ik dat dan kan vinden? Bedankt!

 
Reputatie 7
Badge +4

Cfr Outlook hestelfunctie

  1. Selecteer in het linkerdeelvenster de map Verwijderde items.
  2. Bovenaan de berichtenlijst, selecteert u Items die uit deze map zijn verwijderd herstellen.
  3. Selecteer de items die u wilt terugzetten en kies Herstellen. Notities:

Verwijderde mail terughalen in Outlook 🚮 - YouTube

 

Voor zover mij bekend verdwijnen verwijderde e-mails automatisch na 30 dagen uit de prullenbak tenzij ervoor gekozen werd dit anders te doen (bv. Proximus webmail automatisch bij uitloggen)

Ik vermoed dat de klantendienst a) naar dit laatste verwezen heeft en b) voorgesteld heeft in Outlook een nieuwe map “archief” te creëren zodat u zelf zou kunnen kiezen bv. uit inbox verwijderde e-mails naar toe te sturen opdat ze niet automatisch na 30 dagen verloren gaan

U kunt dit archief later vervolgens zelf in functie van uw behoeften later zelf “opkuisen”

bv. archief juli 2022, augustus 2022, …. enz.

@M_016  Bedankt voor je antwoord. Dat is inderdaad wat de klantendienst voorstelde. En dankjewel voor het advies om verwijderde items te herstellen. Wat ik echter niet terugvind is stap 2 -  Items die uit deze map zijn verwijderd herstellen. Ik werkt met Outlook voor Mac. Kan dit misschien de reden zijn?

 
 
Reputatie 7
Badge +4

Ik heb geen ervaring met Mac, misschien dat anderen op dit of andere fora u kunnen helpen m.b.t Outlook op Mac

Op basis van bv. onderstaande vermoed ik dat er inderdaad “beperkingen (zouden kunnen) zijn”

DIY Guide to Recover Deleted Emails from Outlook Mac Quickly (macwaretools.com)

How to Recover Deleted Outlook Items or Emails on Mac (cleverfiles.com)

 

Reageer