Vraag

Vertraagd down en uploadsnelheid

  • 13 January 2018
  • 6 reacties
  • 434 Bekeken

Sinds een hele tijd is onze up^laod en downloadsnelheid vertraagd zowel over kabel als via WIFI, en we maken gebruik van PLC adapters, en voor TV (2x) via een bridge.
zie attach.

Wat kan er hier aan gebeuren?
Zit met twee studenten die regelmatig gebruik maken van blackboard en dan werk dienen te uploaden of downloaden en steeds komen zagen dat het traag is of owv dat het te traag gaat de de verbinding wordt verbroken.
Ook mijn echtgenote die enkele dagen per week thuis werkt wordt door haar systeem eruit gesmeten omdat de tijd van download of upload verstreken is.

thx
Sven

6 reacties

Dag Sven R, ik heb even uw lijn uitgemeten en zie dat deze in orde is. Werken jullie draadloos of via kabel? Groeten Els
Beste
1 pc is via kabel en verder via PLC en dan 1 x via draad aan PLC en verder draadloos dus over wifi.
Reeds in het verleden de modem als meerdere keren van stroom gehaald en reset gedaan.
ook het wifi kanaal aanpassen brengt geen verandering.

Sven
hoeveel moet je minimum halen volgens proximus > http://proximus.be/internetsnelheid
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt een lijn van 30Mbps komende van 20Mbps en twee decoders. Indien je TV aan het kijken bent zal je al niet meer de snelheid van 30Mbps halen. Daar de decoders en deel van de snelheid gebruiken voor het tv signaal.
beste

Je hebt een lijn van 30Mbps komende van 20Mbps en twee decoders. Indien je TV aan het kijken bent zal je al niet meer de snelheid van 30Mbps halen. Daar de decoders en deel van de snelheid gebruiken voor het tv signaal.

Volgende meting (attach) is van kennissen in dezelfde regio 60mbps (2km van ons adres) en de eerste meting van 21mbps is gemeten overdag terwijl er niemand TV kijkt.
Ik denk dat er iets niet klopt , ik zou hier toch graag een ander antwoordt en vooral een oplossing zien.
Daar kan je niet op af gaan en zeker niet op iemand die 2km van u woont, die zitten op een totaal ander distributiekabel van Proximus.
Je distributiekabel waar jij op zit kan langer zijn en ook zijn kwaliteit speelt mee....
Je moet kijken op de internetsnelheid site wat je minimum zou moeten kunnen halen aan lijnsnelheid
>
http://proximus.be/internetsnelheid

NB: de uploadsnelheid hangt dan ook weer af van het type abonnement je hebt.
bv mijn upload wordt gecapt op 6Mbps

Wat je eventueel eens zelf kunt proberen is de lijntest opstarten en dit kun je door te bellen naar 0800 22 424 en de volledige instructies te volgen tot op het laatste.
Dat je de uitslag van de metingen zult zien op je decoder daar moet je niet druk om maken als je ze niet ziet, speelt geen rol.

Reageer