verschil tussen PROXIMUS_FON en PROXIMUS_AUTO_FON

  • 29 November 2014
  • 18 reacties
  • 7726 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1


Sedert kort krijg ik die 2 mogelijkheden om in te loggen. Bij AUTO_FON krijg je wel een inlogscherm, maar als je voor identificatie op basis van SIM-kaart kiest, moet je geen paswoord ingeven. Dus enkel voor 3/4G tablets (of smartphones). Maar je surft dan wel aan dezelfde snelheid als je eigen Wifi. Nog iemand ervaring mee?

18 reacties

surf naar ► PROXIMUS_AUTO_FON waar je ook nog twee linken vindt
surf ook naar ► EAP-TTLS-Proximus_auto_fon-Android



  • Gesloten Wi-Fi Hotspots zijn enkel beschikbaar in België. In het buitenland vindt u voorlopig enkel open Wi-Fi Hotspots.
  • Een gesloten Wi-Fi Hotspot kan u meestal identificeren op basis van uw simkaart. In principe hebt u dus zelfs geen login en wachtwoord nodig.
Als je niet via simkaart werkt of kunt werken:


na éénmalig inloggen wordt je in het vervolg automatisch ingelogd als je gebruik maakt van een auto_fon Hotspot


je krijgt inderdaad de zelfde bandbreedte als het privé wifi gedeelte, maar het datadebiet van het privé gedeelte krijgt wel voorrang, dus geen paniek je zal het zelf niet gewaar worden als een ander op je bbox wifi fon hotspot zit.



  • Als u zich verbindt met een gesloten Wi-Fi Hotspot behoudt u tijdens het inloggen uw internetverbinding. Bij een open Wi-Fi Hotspot kan uw internet tijdens de omschakeling van 3G/4G naar wifi even wegvallen.
  • Op een gesloten Wi-Fi Hotspot surft u nog sneller dan op een open Wi-Fi Hotspot, omdat u beschikt over meer bandbreedte (Max. 50 Mbps vs. max. 3 Mbps).
  • Een gesloten Wi-Fi Hotspot biedt een nog betere beveiliging dan een open Wi-Fi Hotspot.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb daar nog wel wat vragen over.


Als je het inlogschrerm krijgt, staat er eerst EAP-methode met volgende keuzes:


PEAP, TLS, TTLS, PWD, SIM, AKA, FAST, LEAP


Als ik SIM kies, kan ik met mijn 4G-tablet en dataSIM gewoon inloggen zonder paswoord.


Maar wat m=et je kezen en invullen als je geen 4G-tablet hebt?


Verificatie fase 2: geen


CA-certifikaat: (niet gespecificeerd)


Identiteit: ????


Wachtwoord; dat van de B-box?
Volgens mij hetgeen in bovenstaande link staat :


- EAP-methode: TTLS

- Phase 2-verificatie: MSCHAP

- Identiteit: (inclusief de suffix @proximusfon.be) (je belgacom Fon username)

- Anonieme identiteit: auto@belgacomfon.be (dan word je Fon username niet in clear text doorgestuurd)

- Wachtwoord: je belgacom Fon wachtwoord


PS: Heb ik nog niet getest , mss zo eens proberen
windows Phone 8.1 of tablet met windows 8.1
  • Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord
  • Gebruikersnaam: vul uw Wi-Fi Hotspots-login in
  • Wachtwoord: vul uw Wi-Fi Hotspots-wachtwoord in
  • Validatie van servercertificaat: selecteer Altijd vragen
  • EAP-methode: selecteer TTLS
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt hoor Elsa, geprobeerd en het lukt inderdaad!smiley


Ik haal hiermee 19,41/4,30Mbps
Bedankt om te testen Sinjoor ja
Reputatie 7
Badge +1
Graag gedaan. Ik kan nu wel met het nieuwe systeem via SIM inloggen zonder paswoord, maar voor mensen met een Wifi-tablet of via PC/laptop kan dat niet zonder SIM en dus toch maar even de andere weg geprobeerd. Ik kan dat niet laten hé.duivel
Via mijn BBOX2 wifi proximus_auto_fon, op laptop, haal ik natuurlijk maar 20Mbps omdat dit van de bbox2 wifi-g is.
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij net hetzelfde. Ik heb mijn b-box2 nog maar van april (toen gratis vervangen nà een blikseminslag), dus de kans dat ik aan een b-box3 geraak woedt beperkt tot aankoop tg. 99€...wat ik momenteel wat teveel vind. Voor Wifi op tablet en smartphone is 20Mbps ruim voldoende. Op PC haal ik met UTP gemakkelijk 64bps zelfs met de V4 op een HD-zender.
Bij overschakelen naar Vectoring werden al veel mensen uitgenodigd om hun bbox2 om te laten ruilen voor een bbox3, dus 't zal wel binnen kort ook eens aan ons gevraagd worden zeker !


Voor mij hoeft het niet want het zal bij mij zeker geen meerwaarde betekenen, ik heb met mijn 20/3,6 Mbps (wifi-g) ook genoeg, dus al de rest is overkill voor mij.


Was iedereen maar zo vlug content als wij hé sinjoor knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het ook eens met mijn laptop geprobeerd, maar daar moet je de eerste keer gewoon je FON-ID ingeven met paswoord; geen verdere keuzes (er zit natuurlijk geenSIM-kaart in). Je wordt wél verwittigd dat je ook nog op de gewone FON kunt surfen. Ik haal daar 19,80/3,74Mbps mee.


Als ik belangrijke updates of downloads moet doen, hang ik hem even aan de UTP.

Als ik belangrijke updates of downloads moet doen, hang ik hem even aan de UTP



Zoveel moeite doe ik zelf niet gewoon in de achtergrond laten downloaden, 't komt op geen vijf minuten , ondertussen gewoon iets anders doen, zoals een tas koffie drinken bv. knipoog of de benen strekken enz.. nog gezond ook
Reputatie 7
Badge +1
Klopt, doe ik ook. Maar meestal werk ik op mijn PC, die hangt aan de UTP en heeft een veel snellere processor. De touchscreen laptop 11.3' is maar tussendoor als ik de PC niet wil opstarten, al heeft die een SSD-partitie met supersnelle opstart (seconden). En voorts nogal wat op mijn Samsung Tab4 4G tablet; bv. TV Overal werkt hier héél goed op (ook de TVR-functie).
Met TV overal heb ik ook geen problemen en ik heb al enkele keren op mijn Tablet de TV-Overal google cast geprobeerd en werkt ook goed.
Reputatie 7
Badge +1
iki heb me nu ook een Google chromecast gekocht, maar kreeg hem voorlopig niet ingesteld. Ik zie nu in de help dat het alleen via Chrome kan, dus zal ik het daar nog eens mee proberen.Kan je daar dan TV Overal ook mee afspelen op TV (absurd natuurlijk, maar ja...) Ik dacht alleen YoutTube en zo en eigen videobestanden..
Inderdaad vanop mijn Acer Iconia Tablet via de TVO app kan ik die casten, al een tijd geleden dat ik het zo nog gedaan heb maar het werkt inderdaad.


En voorlopig gaat het alleen met de chrome browser

Reageer