Vraag

Vernieuwde webmail - Verificatie van externe account mislukt

  • 26 October 2021
  • 17 reacties
  • 560 Bekeken

Vanochtend aangelogd op de proximus webmail en werd verrast door de nieuwe interface en al meteen geconfronteerd met problemen.

Ik heb een aantal mailboxen (van mijn domein) die verbonden zijn en die ik probleemloos kon raadplegen in de vorige versie maar in de nieuwe webmail krijg ik de melding: “Fout - Verificatie van externe account mislukt”.

Blijkbaar zijn niet alle scenario’s doorgetest voor het live brengen van de nieuwe versie…?!

 

Mvg, Eric


17 reacties

Reputatie 1

Heb hetzelfde probleem! Ik volg!

Er treden inderdaad nog regelmatig problemen op in de nieuwe web versie, veelal kan je problemen omzeilen door een mail programma te gebruiken voor dit Proximus/skynet mail account (imap gebruiken) .

reactie van Proximus zelf kun je pas maandag verwachten, 080022800 blijft wel bereikbaar tijdens weekends

Reputatie 1

Dank je!

Reputatie 1

Proximus is wel degelijk op de hoogte van de problemen.  Het is idd duidelijk dat ze deze vernieuwde app niet vooraf degelijk getest hebben alvorens deze in productie te stellen.

Gevolg: na 3 weken van beloftes nog geen enkele beterschap te bespeuren.  Maar ja, het gaat wel degelijk om meervoudige problemen.  Nu nog bekwame techniekers vinden die de nieuwe wanorde kunnen verhelpen binnen een aanvaardbare termijn.

Ofwel hebben ze het aan de verkeerde externe firma uitgegeven :wink:

Reputatie 7
Badge +4

Op basis van info van moderatoren op het Fr-forum zou deze externe firma blijkbaar Cisco zijn

&

Vandaag een e-mail dat mijn probleem van begin september jl. “verificatie externe account mislukt” (Gmail account niet meer bereikbaar/toe te voegen in Proximus webmail) in de volgende release midden november zou verholpen worden

Zojuist getest evenwel blijkbaar nog steeds niet ok, ik zal het later deze week of begin volgende week nog wel eens proberen/nakijken

Reputatie 1

Hopelijk hebben ze dan ineens ook het probleem met de speciale mappen terug rechtgezet. 

Nu komen de verzonden berichten nog steeds in een andere map terecht.  Alle verzonden berichten van de diverse aliassen komen nu immers samen in één en dezelfde map.

Op basis van info van moderatoren op het Fr-forum zou deze externe firma blijkbaar Cisco zijn

&

Vandaag een e-mail dat mijn probleem van begin september jl. “verificatie externe account mislukt” (Gmail account niet meer bereikbaar/toe te voegen in Proximus webmail) in de volgende release midden november zou verholpen worden

Zojuist getest evenwel blijkbaar nog steeds niet ok, ik zal het later deze week of begin volgende week nog wel eens proberen/nakijken

maar snap jij dan waarom niet iedereen dit dan voor heeft?

Reputatie 1

In alle bescheidenheid, ik denk dat zeer vele gebruikers niet op de hoogte zijn van de mogelijkheid van per alias speciale mappen te creëren.  En dan hebben ze uiteraard dit probleem niet als het niet meer werkt.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

maar snap jij dan waarom niet iedereen dit dan voor heeft?

neen  

Reputatie 1

Weer minder klachten bij Proximus in de toekomst :

“om ons beter te dienen” hebben ze doodleuk de gewaardeerde faciliteit van de “speciale mappen” laten verdwijnen uit de vernieuwde app webmail.

De verzonden berichten van alle aliassen komen nu allemaal terecht in één en dezelfde map.  En de vroeger verzonden berichten staan natuurlijk nog steeds op die vroegere speciale mappen.  Lekker soepje, zoek het maar onder jullie uit, beste aliassen.

Reputatie 1

Het bericht “verificatie van externe account mislukt” had ik vorige week zelf kunnen elimineren door het wachtwoord van het betrokken alias opnieuw in te toetsen in de instellingen.

FYI: soms kan een wachtwoord reset, door proximus zelf uitgevoerd, ook helpen.

Hier ook zelfde probleem, Ik ga dit opvolgen

Reputatie 1

Het is opmerkelijk dat dit euvel nog steeds terugkomt na de laatste release van de Webmail-applicatie.

Misschien gaat het bij u om een effectief extern account zoals gmail, outlook of zo ?

Inderdaad extern account gmail. Hoe deze accounts toevoegen? 

Is nog niet opgelost om ivm met extern account,  dacht ik onlangs gelezen te hebben.

Iemand van Prox zelf komt hier maar pas maandag terug langs.

Reageer