Vernieuwde Proximus cloud op 7 december 2016

  • 28 November 2016
  • 8 reacties
  • 484 Bekeken

Nieuwe proximus cloud: De belangrijkste vragen op een rij

8 reacties

Staat gewoon in de PX nieuwsbrief ... niet slim als ge, als klant, daarop niet ingeschreven staat .. :D

(ik denk er dus aan om mijn cloud terug te activeren ... al was het maar voor de 100GB storage .. nog maar zien hoe makkelijk men stuff kan "delen" zonder dat de ontvanger moet "geregistreerd" zijn bij PX !)
Nog een korte samenvatting wat op Proximus site staat:

- Wanneer en wat moet ik doen:
De overgang van de oude naar de nieuwe Cloud-versie begint op woensdag 7 december 2016 en eindigt op 31 december 2016.
Als u toegang hebt tot de Cloud via de app (mobiele app via uw smartphone/tablet of desktop-app via uw computer): vanaf 7 december zult u een bericht ontvangen via uw app en/of de Store, waarin u wordt gevraagd een update te doen. Al uw gegevens werden vooraf door ons overgezet.
Als u toegang hebt tot de Cloud via www.belgacomcloud.be: het volstaat om voortaan in te loggen via www.proximuscloud.be. U hebt echter nog tot einde 2016 toegang tot de oude versie op www.belgacomcloud.be (maar zonder uw bestanden te kunnen wijzigen of deleten).

- Wat is er nieuw:
Nieuwe informatie ontvangt u rechtstreeks via de mobiele app.
Met de tags kunt u informatie aan uw bestanden toevoegen om ze te klasseren of gemakkelijker op te zoeken. Foto's kunnen voortaan chronologisch of in een andere volgorde worden geklasseerd.
De 'slimme mappen' klasseert uw foto's automatisch volgens de plaats of het ogenblik waarop ze genomen werden. Ook de presentatie is beter aangepast aan uw behoeften.

Om uw bestanden te delen, hebt u verschillende mogelijkheden:
Een link delen met uw contacten via e-mail, rechtstreeks via de app
Publiek delen, bijvoorbeeld op de sociale netwerken (Facebook, Twitter, YouTube, en Google +)
Een attachment sturen naar uw contacten via e-mail, rechtstreeks via de app
Delen via uw 'gedeelde mappen' met familie, vrienden, enz.
Proximus Cloud wordt een echte music player, waarmee u playlists kunt creëren op basis van uw voorkeuren (artiest, genre, enz.).
Als u meerdere toestellen opgeslagen hebt, verschijnen ze als mappen en niet meer als toestellen (de naam van het dossier zal die van het toestel zijn).
Dankzij de synchronisatie zijn uw bestanden overal bereikbaar en kunnen ze in real time worden geüpdatet. Door ze op te slaan worden bestanden bewaard die zullen worden geüpdatet, maar niet gedeletet wanneer ze uit de bron verdwijnen.
De nieuwe Proximus Cloud biedt nog tal van andere functies, waarmee u op uw gemak zult kunnen kennismaken.

- Welke functies verdwijnen:
Windows Phone-gebruikers kunnen hun contacten niet meer synchroniseren.
Het is niet langer mogelijk om via de app Dropbox-, Picasa- of Facebook-bestanden te zien.
De desktop-app (via computer) dient niet meer om bestanden te bekijken, maar wel om ze te configureren, te synchroniseren en ze te downloaden van en uploaden naar de Cloud.

-Wat gebeurd er als ik geen update doe van de Proximus cloud-app:
Als u toegang hebt tot de Cloud via de mobiele app (met uw smartphone/tablet): als u op 7 december 2016 geen update hebt gedaan van uw mobiele app, zal de inhoud ervan daarna onbereikbaar zijn. Maar wees gerust, verloren is hij niet. Wanneer u de update doet, is hij weer toegankelijk. Ga daarvoor naar de Store of uw MyProximus-account.
Als u toegang hebt tot de Cloud via de desktop-app (met uw computer): als u op 7 december 2016 geen update hebt gedaan van uw desktop-app, zal de inhoud ervan tot einde 2016 read only zijn. Vanaf 2017 zal de inhoud ervan weer toegankelijk zijn. Maar wees gerust, verloren is hij niet. Wanneer u de update doet, kunt u weer bewerkingen doen. Ga daarvoor naar uw MyProximus-account of www.proximuscloud.be.

- Er zijn bestanden verdwenen uit mijn cloud:
Na de overgang van de oude naar de nieuwe Cloud, namelijk 7 december 2016, is het mogelijk dat u bepaalde documenten, foto's of video's niet onmiddellijk terugvindt in uw opslagruimte.
Dat kan verschillende redenen hebben:
Zijn bepaalde bestanden die u onlangs aan de oude Cloud-versie hebt toegevoegd onvindbaar? Ze worden automatisch gekopieerd naar de nieuwe versie, maar dat kan een tijdje duren. U hoeft uw bestanden dus niet opnieuw te uploaden.
Bestanden die u hebt opgeslagen op Facebook, Dropbox, Picasa, enz., kunt u niet langer bekijken via de nieuwe Cloud-versie. Deze bestanden blijven natuurlijk wel beschikbaar op hun oorspronkelijke platformen.
Bestanden die in de vuilnisbak of in quarantaine werden geplaatst, worden niet overgezet naar de nieuwe Cloud-versie. Dat geldt ook voor oude versies van documenten die werden opgeslagen via de 'version'-functie. U kunt deze bestanden t.e.m. 31 december 2016 nog raadplegen en indien nodig downloaden via www.belgacomcloud.be. Daarna verdwijnen deze bestanden definitief.
Videobestanden zijn in de nieuwe Cloud-versie te vinden in de map 'Foto’s'. U kunt filters gebruiken om enkel de videobestanden te tonen.
De 'Fotocollecties' heten voortaan 'Fotoalbums' en zijn beschikbaar in de map 'Foto's'.
De 'Muziekcollecties' heten voortaan 'Playlists' en zijn beschikbaar in de map 'Muziek'.
Bestanden die u hebt gedeeld via Groupspace, zijn in de nieuwe Cloud-versie te vinden in de map 'Groupspace'. Na de omzetting zal iedere gebruiker van de groep een versie van de bestanden hebben, maar ze zullen niet meer worden gedeeld. Dat geldt ook voor de documenten waarvan u de eigenaar bent. Heeft een andere gebruiker ook bestanden met u gedeeld en wil hij dat blijven doen? Dan moet hij opnieuw toegang vragen aan de eigenaar.

-ik kan niet inloggen:
In de e-mail of brief die u hebt gekregen over de nieuwe Proximus Cloud stond dat u voortaan op de nieuwe versie kunt inloggen met uw login en wachtwoord van MyProximus. Uw oude codes zijn dus niet langer actief. Bent u uw MyProximus-codes vergeten? Geen probleem. Klik hier om ze terug te vinden.

-Is er beperking wat omvang van bestanden betreft:
Het maximale uploadvolume van een video naar Cloud is 500 MB via uw browser en 20 GB via de mobiele app (van uw smartphone/tablet) of de desktop-app (van uw computer).
Een video van meer dan 350 MB kan niet online worden bekeken. Hij moet lokaal worden gedownload om hem te kunnen bekijken.
Het aantal contacten is beperkt tot 5000. Zijn het er meer op het ogenblik van de omzetting naar de nieuwe Cloud, dan zullen enkel de eerste 5000 zichtbaar zijn, maar alle contacten zullen worden opgeslagen. Nog vragen hierover? Bel gerust naar onze klantendienst op 0800 22 800.
OMG ! 😉 😛 .. van redundantie gesproken .. dat kan tellen !
Hey Regulus, staat hier inderdaad vol van, raar dat het je nu pas bij deze topic opvalt opvalt 😉 😛
.. een goede reden om alle echos af te zetten ... 😞 .. en er zeker geen toe te voegen ... 😃
hopelijk zal dan iedereen (niemand uitgezonderd) uw wijze raad opvolgen en staat het ook vol van opmerkingen die niks met de onderwerpen te maken hebben, maar dat is blijkbaar ook normaal 😞 .......

't is wel eens leuk om met zoveel woorden niks te zeggen maar hopelijk wordt er ook nog wat gediscussieerd over het onderwerp zelf , "namelijk de nieuwe Proximus cloud" 😉
FYI:

Sinds de invoering van de nieuwe cloud omgeving zijn er een aantal zaken veranderd.
Je vindt alle nieuwigheden van de nieuwe cloud op deze link.

De meest gestelde vragen over cloud vind je hier.
Mvg,
Maar aanloggen op nieuwe Proximuscloud lukt niet!
Zie ook https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/proximus-nieuwe-cloud-36727/index1.html#post563479

Reageer