We zijn recent van Antwerpen centrum naar Deurne verhuisd en we wilden ons Internet Start abonnement meenemen. Voor de verhuis zei men ons dat we gewoon de modem zouden kunnen meenemen en insteken. Niet dus …
Sinds 11 november hebben we geen internet meer. Ik sla hier even alle frustrerende telefoontjes en foute informatie over en maak een sprong naar het heden.
Internet Start is blijkbaar een verbinding over koper. In onze nieuwe straat liggen ook koperverbindingen (de vorige eigenaars hebben ook steeds zo’n verbinding gehad), maar sinds een jaar ligt daar ook fiber. Vandaag hebben we vernomen dat Proximus bij een verhuis naar een woning met beide opties, niet toelaat om het Internet Start abonnement mee te verhuizen. Dit is nochtans wel mogelijk.
Men wil ons verplichten om het duurdere Internet Start Fiber te nemen. Dit stond niet in ons contract en ik vind het ook niet terug bij de voorwaarden voor Internet Start op de website.
Onze vraag:
-We wensen internet te krijgen aan dezelfde voorwaarden en prijs als daarvoor. Fiber hoeft voor ons niet en is ook niet nodig op ons nieuw adres. Als dat niet gaat, beschouwen we dit als contractbreuk en wensen we de installatie- en activeringskosten bij een andere provider terugbetaald te krijgen.
-We wensen een schadevergoeding (kredietnota) voor de tijd waarin we zonder internet hebben gezeten.
-We wensen een schadevergoeding voor de extra kosten die we hebben moeten maken om op een andere manier (GSM) internet te kunnen gebruiken, alsook voor de tijd die we in de vele telefoontjes en (2 keer) thuis vergeefs op een technieker wachten hebben gestoken.
Dinsdag zou er iemand langskomen om ons op Fiber aan te sluiten (als ik het goed begrijp), bij deze herhaal ik expliciet dat wij geen duurdere internetaansluiting willen en daarvoor dus ook niet zullen betalen.
PS: bij opstart van dit Internet Start-abonnement heeft Proximus ook geen 10% korting gegeven waar ik recht op had via de Lerarenkaart. Toen al was er sprake van valse reclame.