Beantwoord

Verhogen internetsnelheid

  • 21 September 2019
  • 9 reacties
  • 2810 Bekeken

Momenteel zit ik met een degelijke internetverbinding via powerline op de BBOX 3
11 ping / 80Mbps DOWN / 14Mbps UP

Nu heb ik bij downloads vaak een maximumsnelheid (bijvoorbeeld Steam games) van 10MB/s.
Veel vrienden zitten gemakkelijk aan een 20-30MB/s snelheid ondanks een vergelijkbaar abonnement te bezitten.

Ter verduidelijking, rechtstreeks aan de modem krijg ik vergelijkbare resultaten als via powerline.
10 ping /84Mbps DOWN / 14Mbps UP
Hier is dus geen enorm verlies aan snelheid.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd binnen Steam en Windows 10 om downloadlimieten uit te schakelen. Maar ik krijg de snelheid maar niet omhoog. Buiten dat heb ik af en toe dat mijn snelheid niet stabiel blijft maar opeens zakt naar 40+ ping / 10-20 DOWN / 5-10 UP
(Bij dit probleem heb ik al verschillende snelheden gezien)


Wat zijn zoal mijn opties om betere prestaties te verkrijgen? Een betere modem aanschaffen? Proximus laten langskomen? ...

Ik hoor graag jullie tips. 🙂
icon

Beste antwoord door ThomasP 25 September 2019, 13:55

Bekijk origineel

9 reacties

Niks gaat natuurlijk boven een verbinding met een utp kabel.
Bij Games is de latency ook van belang en daarom zijn PLC's niet aangeraden.
Aan de bbox3 zal het wel niet liggen want je zegt het eigenlijk zelf al :
Veel vrienden zitten gemakkelijk aan een 20-30MB/s snelheid ondanks een vergelijkbaar abonnement te bezitten.
De bbox3 best ook eens resetten als je het nog nooit moest geprobeerd hebben.
Niks gaat natuurlijk boven een verbinding met een utp kabel.
Bij Games is de latency ook van belang en daarom zijn PLC's niet aangeraden.
Aan de bbox3 zal het wel niet liggen want je zegt het eigenlijk zelf al :Veel vrienden zitten gemakkelijk aan een 20-30MB/s snelheid ondanks een vergelijkbaar abonnement te bezitten.
De bbox3 best ook eens resetten als je het nog nooit moest geprobeerd hebben.



Wel aangezien ik bijna geen verlies aan snelheid heb tussen UTP kabel aan de modem en PLC's zal hier geen probleem zijn. (Zie origineel bericht) De bbox resetten deed verder niets aan mijn snelheid.

Nog steeds op zoek naar opties
ik weet niet of een online speedtest voldoende garantie geeft van de goede werking, bv je kunt een goede speedtest hebben na een powerline adapter en toch blokjes in beeld krijgen bv als er een TV decoder aanhangt!

Kun je geen ethernet kabel cat 5e ergens wegmoffelen (mag zelf tot ± 100m lang zijn)
Reputatie 7
Badge +4
Tibo, de resultaten van je lijn zelf meten allesinds heel goed. Ik meet een hele goede verbinding.
Ik kan inderdaad aanraden om de reset even uit te voeren.

En inderdaad Martin. Een kabel is nog altijd de beste connectie, maar ik kan ook snappen dat mensen niet graag de kabel zichtbaar in de woning leggen 😉
Reputatie 7
Badge +1

Vandaag gelezen : Telenet verhoogt internetsnelheid en introduceert ‘All-Internet’ formule.

En dit zonder prijsverhoging. PS : Deze was begin augustus. Gaat PX dit ook doen ? Of blijft PX weer achter.
Zal één van de dagen de reset eens proberen. De reden voor powerline is vooral omdat de bureau op een andere verdieping ligt dan de router. Een lange kabel doortrekken vinden ze hier maar niets 😛

Wat het artikel over Telenet betreft, het zou enorm vernieuwend zijn als Proximus dit ook zou doen. Het zou wel mogen voor de huidige prijs. Al kan ik niet klagen, sommigen hebben het pakken slechter.
Veel snelheidsverhoging over koper zal met de huidige VDSL2 techniek er niet meer inzitten, alleen de upload cap en de download snelheid voor sommige abonnementen kunnen waar een cap van toepassing is kunnen ze eventueel nog wat verhogen!
Of moeten ze nog tussentijds met ultra vectoring voor de dag komen of iets dergelijks tot de uitbouw van glasvezel meer uitbreiding neemt....
Reputatie 7
Badge +6
Wulffz, bij Proximus, via VDSL2, is de maximale (download) snelheid 100Mbps oftewel zo'n 12MB/s. (zie ook onze product pagina) Bij fiber ligt de maximale (download) snelheid op 220Mbps of 400Mbps met boost optie. (zie ook deze link)

Dus tenzij op fiber, is 20-30MB's bij Proximus helaas niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +1
Wulffz, bij Proximus, via VDSL2, is de maximale (download) snelheid 100Mbps oftewel zo'n 12MB/s. (zie ook onze product pagina) Bij fiber ligt de maximale (download) snelheid op 220Mbps of 400Mbps met boost optie. (zie ook deze link)

Dus tenzij op fiber, is 20-30MB's bij Proximus helaas niet mogelijk.


Hoe lang moeten wij als PX klanten dan wachten op een verhoging. Wanneer komt dan de glasvezel hier in Wenduine. Als TN dit doet en ze gaan nog hoger zal Orange vlug volgen. PX loopt dan achter de feite aan. Hoop dat dit geen klanten gaat kosten. Orange zit al onder de PX prijs en als de huur van de kabel omlaag gaat misschien nog meer 🤔. Is het misschien niet verstandig dat PX ook op de kabel zou gaan 💶

Reageer