Vraag

Verdwenen mails



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Johan, 

 

Je beschikt over één internetverbinding (kan je niet zomaar even gaan wijzigen), maar voor je emails kan je werken via 2 servers (POP of IMAP).

Het verdwijnen van recente mails kan daar perfect mee te maken hebben als er één toestel niet op IMAP staat en dit toestel staat aan (ook al werk je op andere toestellen voor de mails). Als dit toestel de emails gaat ophalen en die staat niet op IMAP ingesteld maar op POP dan zijn inderdaad ALLE emails verdwenen. Zoals daarnet ook gemeld, dit kan perfect een toestel zijn waar je zelf niet van beseft dat de mailbox hier nog op staat of in gebruik is. 

Ik stuur je even een privé bericht om enkele testen uit te voeren. 

 

en ik ben 1000 % zeker dat AL mijn toestellen op imap staan. En hoe verklaart u het verdwijnen van de recente mails??? ik heb de laatste dagen slechts ingelogd met mijn vaste PC, om deze mogelijkheid uit deze te sluiten.

stel mij een oplossing voor:  eventueel veranderen van internetverbinding ( Andere server???) want zo kan het niet verder.

Ik ben een veteraan van Belgacom (Dienst Marketing) en het zou spijten moest ik van provider veranderen om toch op een gewone manier mijn mails te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Johan, 

 

Mails vanop de server zelf (als alle toestellen op IMAP staan) kunnen niet zomaar verdwijnen. Als alles verdwenen is moet het toch zijn dat er 1 toestel deze allemaal heeft binnengetrokken. De IT’er zal dit ook wel hebben doorgegeven veronderstel ik. 

Want op één toestel kunnen alle emails weg zijn, maar op de server niet, dan moeten deze nog via de Webmail terug te vinden zijn. 

Beste,

Ik heb al mijn toestellen gecontroleerd en ze staan allemaal op imap . Er zijn geen regels aangemaakt.

Als ik het goed voorheb kan de mail pas in uw postvak in komen na inloggen. Ik werk meestal op mijn vaste PC en check af en toe mijn mails als ik op verplaatsing ben op mijn smartphone . Mijn vrouw check deze op haar smartphone. Wij zijn  beiden gepensioneerd zonder kinderen in huis -dus ook daar kan er niks fout gelopen zijn. En toch blijven de mails op onverklaarbare wijze verdwijnen - zelfs nu nog.

Alle door Familievandesype voorgestelde oplossingen werden reeds door mij ITC man gedaan (deze is niet iemand die na zijn uren even bijklust, maar iemand die werkt in voor een bedrijf die IT oplossingen doet)

 

Reputatie 6
Badge +3

Probeer eens een recovery uit te voeren: https://www.stellarinfo.com/blog/run-free-pst-repair-software-scanpst-exe-ms-outlook/ Ben je zeker dat je niet ongewild regels hebt aangemaakt om een bepaalde actie uit te voeren op mails?  Zie hier hoe je dit kan controleren: https://support.office.com/nl-nl/article/e-mailberichten-beheren-met-behulp-van-regels-c24f5dea-9465-4df4-ad17-a50704d66c59 Heb je al gekeken bij jouw verwijderde mails? Controleer ook de instellingen van al jouw mail clients of er geen auto archivering of iets dergelijks ingesteld staat.

Reputatie 7
Badge +4

Johan, maar dan moet er wellicht toch één toestel zijn die alle emails via de POP server gaat binnentrekken. 
Kan je even al je toestellen nakijken (ook toestellen waar de mailbox op staat maar waar je de mails zelf normaal niet gaat bekijken) of er in je instellingen een inkomende server op POP3 staat?

Heb de uitgaande veranderd naar relay .skynet.be - blijft hetzelfde . OOk op Proximus webmail ben ik alle mails kwijt - zelfs de meest recente verdwijnen na een paar dagen. 

Ik heb op geen enkele van mijn toestellen veranderingen aangebracht op 13/02 , tijdens de dag verschillende malen nieuwe mails gelezen - ‘s avonds wil voor het slapengaan nog even checken en … alles weg. Ik heb reeds mijn ITC-specialist laten komen en ook via microsoft support een recovery assistent laten draaien - zonder resultaat - ik werk met outlook. 

Reputatie 7
Badge +4

Johan,

 

als je gaat inloggen via de Proximus webmail, vind je ze daarop? Link webmail

Je uitgaande mailserver, waarvan je zegt dat deze op smtp.skynet.be staat, moet ook relay.skynet.be zijn, de poort 25 is weliswaar wel goed. 

Wat is er op 13/2 dan precies gebeurd? Is daar een wijziging gebeurd?