Vraag

verbruik per toestel voor Windows


Het internet valt regelmatig uit voor een paar seconden . Op de pagina van de modem  kan je niet zien welk toestel een hoog verbruik  heeft .  Ik werk met PC/laptop op windows dus een app kan ik niet gebruiken daar deze allemaal draaien op Android of iOS . Heeft er iemand een oplossing


12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ooit eens iets gezien van Free netwerk sniffer, of iets in die aard. Van lansweepers. Nog wat googelen misschien.

Het internet valt uit zeg je is dit op alle toestellen ook bv deze over wifi of is het enkel één toestel want het internet kan wegvallen (geen internet connectie) zonder dat het daarom aan hoog verbruik te wijten is.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer DSL wegvalt duurt het hersynchronisatie proces toch een aantal minuten. Jouw internet logingegevens kunnen soms verdwenen zijn dan brandt het lampje van internet niet. Maak je gebruik van streaming: spotify , download programma’s. Wanneer je daar niet het aantal maximale connecties beperkt kan je ook hebben dat er geen internet meer mogelijk is.

Wanneer je daar niet het aantal maximale connecties beperkt kan je ook hebben dat er geen internet meer mogelijk is

ik denk met de bbox3 dat dit toch al een serieus aantal mag zijn tov van vroeger de bbox2 waar dit wel aantal niet hoog mocht zijn of je lag er uit.

Reputatie 6
Badge +3

Dat is ook niet de topprioriteit wanneer een internet service provider een keuze maakt voor een internet home gateway dat dit heel veel gelijktijdige verbinding ondersteund. Vandaar dat ik het aanhaalde. Qua hardware capaciteiten is er natuurlijk wel een verbetering ten opzichte van de bbox2.

Inderdaad voor de bbox2 was dit trouwens maar 50 die ondersteund werden

het internet valt weg bij alle toestellen . Soms kortstondig , alle lampjes blijven branden en krijgen soms de opmerking dat de site niet bereikbaar is . Maar soms valt de modem volledig uit en start hij vanzelf terug op .

Had de laatste tijd ook problemen met Firefox  ( kreeg zelfs in het geheel geen verbinding )

Het probleem is dat je het verbruik niet ziet per toestel en dus niet weet welk toestel veel verbruikt .

@algebra1 of @peter17 ??

Als alle lampjes blijven branden dan zal het niet het VDSL signaal zijn dat onderbreekt.
Kun je op dat moment nog TV kijken.

Je zou ook wfi kunnen uitzetten op de bbox en alleen de pc aangesloten laten met utp kabel aan de bbox zo zou je al weten of het iets zou te maken hebben met de pc.

Is dit nog zo’n witte modem = bbox2 die je hebt mss?

je zou  ook al eens de bbox kunnen resetten → klik hier 

of is het een zwarte die je hebt

 

Reputatie 6
Badge +3

Eigenlijk heb je een bandwith monitor tool nodig: 

In windows 10 kun je ook data verbruik per app bezien

  1. Klik op het menu Start Start en selecteer Instellingen.
  2. Klik op Netwerk en Internet.
  3. Klik op Dataverbruik in de linker kolom.
  4. Klik op Verbruiksgegevens om het verbruik van elke app te zien.
Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat je dan niet het verbruik kan zien van niet-Microsoft apps. In Windows 10 kan je ook een datalimiet instellen: https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-dataverbruik-windows-10-beperken-gegevenslimiet

Dat weet ik niet of het alleen microsoft applicaties zijn die je kunt in het oog houden, nog nooit zelf gebruikt was gewoon wat bijkomende info

Reageer