Vraag

Verbruik controleren niet meer mogelijk sedert 20/02/2022

  • 22 February 2022
  • 23 reacties
  • 308 Bekeken

Goedendag ,

 

Sedert dit weekeind, (na uw update van de proximus website ) is het niet meer mogelijk om volgende gegevens te consulteren:

  • Verbruik telefonie
  • verbruik internet
  • etc

De link die ik al die jaren gebruikte  bestaat blijkbaar niet meer na de werken vorig weekeind .

 

https://www.proximus.be/myproximus/nl/Guest/MyProximusLink//overview

 

Heeft iemand de nieuwe juiste link ??

Mvg.


23 reacties

@Max_022 Je kan alvast kijken naar volgende webpagina’s voor tips:

Je verbruik nakijken | Proximus
Verbruik in de MyProximus-app niet correct? | Proximus

Mocht je nog verdere hulp nodig hebben, vul dan even je klantgegevens aan in je profiel op het Forum.

Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

@AntonellaD  

Nu blijkt het na 2 dagen terug te lukken om mijn lopende verbruik e.a. te bekijken zoals voorheen…

Ik denk dat dit komt omdat ik ergens iets nieuw heb toegevoegd/in werking gesteld nadat ik bericht/mail had ontvangen ivm “ Proximus steekt in een nieuw jasje “ of zoiets...en ik van daaruit alle stappen deed die werden gevraagd. Maar achteraf lijkt het mij dat er eerst min. 1 dag moest overgaan in het Proximus systeem vooraleer ik terug bij alles bij kon en het ook bekijken. Misschien had het te maken met het verlengde weekend op vrijdagavond laatstleden (toen ik aan dat “nieuwe jasje” begon in MyProximus account), en dag na feestdag hemelvaart dag of zo...Enfin, eind goed, al goed en hopelijk blijft het zo. 

Bedankt om mij vooruit te willen helpen en voor jouw antwoord.

Groetjes,

Harald

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Ik heb net gekeken in mijn eigen MyProximus account. Het gefactureerd verbruik is bij mij wel beschrikbaar via Facturen → klikken op de 3 bolletjes bij de gewenste factuur → je krijgt onderstaand overzicht waarbij je kan klikken op ‘Bekijk details’ → in het volgende scherm kan je klikken op ‘Verbruik’ en dan kom je op een scherm uit met de details van het verbruik. Groetjes, Antonella

Facturen | Proximus

 

@AntonellaD Inderdaad ik kreeg deze melding 

en had niet meer op bekijk details geklikt :blush:

Hallo ,

 

Ik denk dat hier een misverstand is ontstaan .

De uitleg van Antonella   gaat over het verbruik van de vorige maand  met name uw factuur , hier kan je zien welke nummers heb je gebeld  al of niet betalend of gratis na 18:00 .

 

Op mijn laatste link die ik doorstuurde  kon je in het verleden het volgende zien :

  •  het huidig verbruik van uw internet  in de:  lopende maand bv : februari
  • het huidige verbruik van uw telefoonverkeer van de lopende maand  bv : februari
  • etc

Wat nu niet meer zichtbaar is , is het  lopend verbruik van uw telefonie  verkeer in de maand die bezig is , in dit geval februari .

 

Dit is dus niet het factuur maar wel het verbruik dat nog NIET is gefactureerd .

Mvg .

André

Maar dat is toch al een geruime tijd dat je dit niet meer kan.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@andre bourbon  Het verbruik van de lopende maand kan inderdaad niet meer zo in detail bekeken worden zoals het gefactureerd verbruik.

Je verbruik van de lopende maand | Proximus

@Martin  Die pop-up kreeg ik er ook nog tussen inderdaad. :nerd:

Groetjes,
Antonella 

Hallo, hoe komt het dat ik niet meer via het web en myproximus account dus mijn lopende verbruik niet meer kan monitoren. Is dit met opzet zodat men het niet ziet aankomen wanneer je jouw bellimiet en of data verbruik bereikt en overstijgt, een mens zo er zou cynisch beginnen over na te denken. Wat vroeger in één klik kon gezien worden kan in mijn geval zelfs niet meer gezien worden tot pas wanneer ik mijn factuur zal ontvangen van de afgelopen maand. Hieronder staat nochtans dat dit wel mogelijk is, ja op de app wel maar niet op het web! Waarom….? kan hier iemand licht in brengen zodat er geen uren verprutst worden aan zaken die eenvoudig waren in het verleden en nu blijkbaar heel moeilijk worden gemaakt. Al die nutteloze tijd en energie aan deze prullen...keep it simple, ok mag het.

Je kunt het verbruik van de lopende maand op 2 manieren raadplegenKies welke manier je wilt gebruiken.

  • Via de MyProximus-app. Dit kan als de app geïnstalleerd is op je smartphone of tablet.
  • Via de MyProximus-website. Dit kan via elke browser. Je hebt een MyProximus-account nodig.

Via MyProximus (app)

Via MyProximus

Eens bij mij nagetrokken  via de webversie en de  samenvatting van het internet verbruik over drie maanden kan ik raadplegen voor de maanden maart april en mei, ook de details per dag kan ik raadplegen voor deze drie maanden, voor elke maand apart door op de respectievelijke maand te klikken.

ook voor de facturen kan ik de details bekijken bvb ook voor de vaste lijn (die je kunt exporteren naar excel) en kan deze ook in pdf downloaden.

Maar laat ons hopen dat de proximus forummedewerkers je maandag toch kunnen verder helpen als ze hier terug langskomen dus best, indien nog niet gebeurd, zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  

Reputatie 7
Badge +3

@Max_022 Je kan alvast kijken naar volgende webpagina’s voor tips:

Je verbruik nakijken | Proximus
Verbruik in de MyProximus-app niet correct? | Proximus

Mocht je nog verdere hulp nodig hebben, vul dan even je klantgegevens aan in je profiel op het Forum.

Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Bedankt Martin ,

Ben er ondertussen al uit .

Groetjes

Goedemorgen  Rooboo,

 

Ik gebruik terug mijn zelfde link , zie mijn eerste document .

Het overzicht van de maand voor het telefoni verkeer heb ik deze maand niet daar ik nog geen gesprekken heb gevoerd op mijn vaste lijn .

Er staat enkel dat er nog géén kosten zijn gemaakt .

IK volg het op en als er meer info is laat ik hier een bericht .

 

Gr André

 

Reputatie 2
Badge

@andre bourbon 

Oproepen

“Oproepen - Happy Time nationaal   355 min”

Dit is hetgeen ik krijg als ik naar de oproepen ga van de lopende maand.
Vroeger kon ik wel elk moment raadplegen welke deze gratis oproepen waren (met datum en de duur van gesprek) waren en moest ik niet wachten tot er een betalend gesprek gevoerd werd.
Detail van gratis gesprekken wel raadpleegbaar bij volgend factuur.

De link in uw eerste bericht geeft me volgende boodschap

“Oeps, We kunnen de pagina die u zoekt niet vinden…”

 

met vriendelijken groeten

 

Het is inderdaad bij mij ook niet meer mogelijk via MyProximus om details van de gesprekken (factuur) op te vragen !!!

Hallo  Rooboo

Sorry voor de verkeerde link

 

was deze :

https://www.proximus.be/login/nl/?ru=https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-usage__/overview

 

En inderdaad zoals reeds gemeld zie ik ook géén details meer .

 

Ik zie enkel  dit  verschijnen :

  Verbruik      6 dagen resterend

  Oproepen - Happy Time national       40 min.

 

 

Ja , na werken aan hun website “ update” loopt het nogmaals  fout .Even nakijken of alles naar behoren werk is een “ to do” voor iedere website programmeur . ( schrijf zelf ook in html 5 )

Gr André

 

Enkele dagen geleden kon ik de details nog opvragen via https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Bill__/overview

dan op de drie puntje klikken 

maar dat  werkt nu niet meer om details van je factuur (telefoongesprekken) op te vragen?

Hallo ,

 

Ik denk dat hier een misverstand is ontstaan .

De uitleg van Antonella   gaat over het verbruik van de vorige maand  met name uw factuur , hier kan je zien welke nummers heb je gebeld  al of niet betalend of gratis na 18:00 .

 

Op mijn laatste link die ik doorstuurde  kon je in het verleden het volgende zien :

  •  het huidig verbruik van uw internet  in de:  lopende maand bv : februari
  • het huidige verbruik van uw telefoonverkeer van de lopende maand  bv : februari
  • etc

Wat nu niet meer zichtbaar is , is het  lopend verbruik van uw telefonie  verkeer in de maand die bezig is , in dit geval februari .

 

Dit is dus niet het factuur maar wel het verbruik dat nog NIET is gefactureerd .

Mvg .

André

 

 

 

 

Het probleem is pas ontstaan na dit weekeind .

Gr

 

Reputatie 7
Badge +3

@andre bourbon  Zoals @Martin al aangaf, was het inderdaad al geruime tijd niet meer mogelijk de details van het lopend verbruik te raadplegen. Het is vreemd dat jij dit tot voor het weekend wel nog kon raadplegen. Dan was jij de uitzondering op de regel in dit geval. Mijn excuses hiervoor. :pray_tone2: Groetjes, Antonella

Eens bij mij nagetrokken  via de webversie en de  samenvatting van het internet verbruik over drie maanden kan ik raadplegen voor de maanden maart april en mei, ook de details per dag kan ik raadplegen voor deze drie maanden, voor elke maand apart door op de respectievelijke maand te klikken.

ook voor de facturen kan ik de details bekijken bvb ook voor de vaste lijn (die je kunt exporteren naar excel) en kan deze ook in pdf downloaden.

Hallo Martin,

Helaas kan ik dit allemaal momenteel niet bekijken. Heb naar de klanten dienst gebeld uiteindelijk (wat ik liever niet doe daar ik het zelf eerst tracht uit te zoeken maar had nu echt geen andere keuze meer...) en de juffrouw kwam er ook niet aan uit na alles gecheckt te hebben (mijn account MyProximus, instellingen, gedelegeerd beheerder, browser, enz...). Ze gaat er een melding van maken aan de bevoegde dienst. Ik hoop dat ze er aan uit komen en in afwachting zal ik af en toe zelf nog maar wat pogingen ondernemen. Beetje gek dat zulke simpele zaken met de huidige technologie en tools niet in een oogwenk kunnen opgelost worden, waar het in feite wel van verwacht mag worden met al de know-how en kennis van een bedrijf als Proximus. Fijn dat het voor jou op wieltjes loopt al helpt het mij niet vooruit. Toch bedankt voor de reactie, groetjes Max

Thx, Martin

Probleem opgelost

@andre bourbon 

Deze linken zijn nu:

https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Bill__/overview 

https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/internet/usage

Reputatie 2
Badge

@andre bourbon 

welke link gebruikt ge nu.
Voorheen was een overzicht van de lopende maand en dit opgesplitst in de gratis gesprekken en de betalende gesprekken gevoerd tussen 8h00 en 17h00.
Ik vind deze ook niet meer terug, vandaar m’n vraag

groetjes en bedankt voor uw reactie

Reageer