Vraag

verbindingssnelheid netflix problemen


Gegroet,

 

Bij netwerkcontrole van netflix op mijn Samsung smart tv stel ik vast dat mijn verbindingssnelheid fluctueert en alleszins te laag is ( van 0.376 mbps tot 3.65 mbps. Dit is te weinig om films te kijken. Netflix buffert dan ook constant. 

Echter, een wikitekst op mijn iPad in dezelfde ruimte als mijn tv-toestel geeft 24.4 als verbindingssnelheid aan!

Wat loopt er fout ?
 


40 reacties

is je samsung tv verbonden met netwerkkabel aan je bbox of via wifi met de bbox is die verbonden via wifi 2.4 of wifi 5.0 

krijgt je TV genoeg wifi ontvangst binnen van de bbox, het is natuurlijk beter van via een netwerkkabel te verbinden dan via wifi

je kan ook eens met een laptop bv gaan staan waar je tv staat en daar eens de https://pxs.speedtestcustom.com/ doen zowel op wifi2.4 als op wifi5.0 zodat je een idee krijgt of er op die plaats waar je tv staat die snelheid voldoende is.

Ik dacht dat ook direct dat het bij de TV te zoeken was van zodra ik gevraagd had van op wifi te meten met de Ipad op de zelfde plaats waar de TV staat en en het resultaat dan heel goed was, maar toen wist ik nog niet of smartwifi op of af stond dus dacht ik dat het mss ook nog daar iets mee kon te zien hebben.

Maar voor alle zekerheid ook mijn vraag om om de snelheid nog eens te meten via de booster verbonden met een netwerkkabel, dan weten we ook wat die snelheid is als de TV dan ook met utp kabel kan aangesloten worden.

Reputatie 6
Badge +3

Samsung biedt ook externe Wi-Fi USB dongles aan: https://www.vandenborre.be/usb-wifi-adapter-bluetooth-transmitter/samsung-wis15-wifi-dongle, maar dat is een extra uitgave, terwijl je anders met een netwerkkabel naar de booster veel goedkoper gesteld bent.

De beste oplossing is sowieso altijd via een netwerkkabel tenzij zijn speedtest op de booster zelf moest uitwijzen dat die ook aan de lage kant is om één of andere reden.

Heren, ik doe mijn best. Straks nog even prutsen.

Voor alle duidelijkheid. op dit ogenblik wordt de wifi verbinding gemaakt met een wifi bridge van proximus.

Ik heb vroeger reeds een poging ondernomen om via plc adapters een bedrade aansluiting te maken, maar dat liep totaal in het honderd omdat er reeds andere PLCadapters in die ruimte aanwezig waren. De andere is voor een streamingapparaat voor mijn hifi. Ik wil nu wel eens proberen om een switch te plaatsen bij de plc in de woonkamer en van daaruit een extra kabel te leggen naar mijn decoder. Die afstand is te doen.

 

met vriendelijke groet

 

r.

 

Dag allen,

Het is mij gelukt om een test uit te voeren met een ethernetkabel via een switch aan mijn wifi adapter voor mijn stereoinstallatie. Deze test is gelukt en ik heb bedraad een snelheid van 19,50 mbps, ruim voldoende dus om mijn films in HD te kunnen bekijken.

Ik laat nu de situatie zoals het is. Het televisietoestel is toch al enkele jaren oud, en als  inderdaad de interne draadloze netwerkkaart van dit toestel mijn probleem zou veroorzaakt hebben,….binnen afzienbare tijd komt er wel een ander toestel in de plaats.

Aan allen die hier gereageerd hebben om mij een beetje te helpen, hartelijk dank !

 

met vriendelijke groet

Roel Van Nunen

 

@Roel_09 klopt die beschrijving dan niet in de gebruikshandleiding, die ik hier eerder al gepost heb, dat je uw tv kunt verbinden met een netwerkkabel , dan heb je toch de wifi kaart van de TV niet meer nodig.

Gisteren heeft Proximus ongevraagd ons Netflix abonnement afgesloten. Ik heb alle rekeningen betaald en Netflix gecontacteerd. Bij Proximus chat geen oplossing gekregen...nu hebben wij geen Netflix meer terwijl wij altijd netjes onze rekeningen betalen en dus ook voor Netflix betaald hebben. Ik vind dit echt niet kunnen en wil een oplossing.

@Sarake TIP: Omdat de PX forummedewerkers je direct zouden kunnen verder helpen als ze hier straks de draad opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld 'Ticket' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Dag Martin,

 

Jawel jawel. Echter het is hier praktisch onmogelijk om een netwerkkabel rechtstreeks van mijn bbox op mijn televisietoestel aan te sluiten. Met een adapter via stopcontacten is de laatste afstand die de kabel moet afleggen wel doenbaar.

@Roel_09 en je hebt het dan zo ook al geprobeerd met de adapter via stopcontact

Dag Martin,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb alvast mijn telefoonnummer toegevoegd in mijn profiel. Het klantnummer stond er al in.

Ik ben uit mijn zetel gekomen met mijn Ipad en heb de twee meter afstand naar mijn tvtoestel overbrugd om aldaar de wifisnelheid op te meten met pxs.speedtest.  24 zegt ie. Of dat nu wifi2.4 of wifi45.0 is, weet ik niet  en zou toch niet mogen uitmaken, neen ? 24 is normaal gezien toch voldoende. ?

Via de netwerkcontrole op netflix geeft hij nu 7 .22 aan. Dat is al bijna het dubbel van gisteren

en ik weet dat bedraad beter is dan wifi, en moest het bedraad kunnen, dan had ik dat gedaan.

Ik heb trouwens internet Maxi.

Daar is dan toch iets mis bij jullie, neen ?

met vriendelijke groet

 

Roel

 

@Roel_09 om te zien wat je max gegarandeerde internetsnelheid is kun je best eens deze waarden opvragen hier : > http://proximus.be/internetsnelheid  

hoeveel Mbps je nodig hebt voor netflix hangt af in welke beeldkwaliteit je Netflix streamt 

Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.

  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding

  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding

  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit

  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit

  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

cfr: netflix

  • die netwerkcontrole op netflix waar of hoe doe je dit juist? 
    is dit via de TV 
  • Kun je uw TV verbinden met een netwerkkabel aan de bbox want dit is beter dan via wifi.

Dag Martin,

Ik heb gedaan wat je voortstelde: mijn maximum gegarandeerde internetsnelheid is 45,3 mbps. Dat zou ook de minimumsnelheid moeten zijn.

Ik heb een HD abonnement voor netflix: ik ben er mij bewust van dat 5,0 megabit per seconde nodig heb:,en die heb ik dus theoretisch ook. 

De netwerkcontrole gebeurt via de TV via de instellingen van netflix.

en neen, ik kan mijn TV niet verbinden met een netwerkkabel. Dat meldde ik reeds.

Het is duidelijk dat er iets mis is bij jullie.

 

met vriendelijke groet

 

Roel

als je nu de internetsnelheid meet met een laptop/pc  direct verbonden aan de bbox met een netwerkkabel dan zou je eens de speedtest moeten doen > https://pxs.speedtestcustom.com/

want via wifi zijn zo’n metingen niet betrouwbaar zeker niet als je op het wifi-2.4-xxxx ingelogd bent.

je kan ook altijd nog eens de bbox resetten > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

en dan weer de speedtest eens doen > https://pxs.speedtestcustom.com/

je zou zo ongeveer iets moeten meten in de buurt van 45Mbps 

Als je moest werken op je toestellen met wifi-5.0-xxxx en niet ver van de bbox staat (en geen muren tussenstaan die de wifi te veel verzwakken) dan zou je ook ongeveer in de buurt van 45 Mbps moeten komen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin en ikzelf zijn geen Proximus-medewerkers

Indien u over een Bbox3 type Sagem beschikt kunt u m.b.v. de Sagemtool 0.13 (als user met user paswoord voorhanden op uw Bbox) de toestand van uw lijn nagaan

Parameters van belang zijn in eerste instantie

current/max bit rate down/up in Mbps

noise margin down/up in dB

Vectoring/Rop compatible/Modem compatible yes/no

DLM/Repair profile yes/no

Profile name 

Ref.:

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/traag-en-onstabiel-internet-50044

 

Op basis van bovenstaande is het in principe mogelijk vast te stellen of het probleem op de aansluiting/lijn zit of een WiFi-probleem is (=apparaten/WiFi- netwerken in de buurt hinderen elkaar)

 

aangezien het verschil met snelheid tussen meting op tv (fast) en ipad zu het in de wifiverbinding met de tv eerder te zoeken zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Mogelijk/waarschijnlijk, maar meten is weten

Over welk type Samsung Tv spreken we?

Reputatie 7
Badge +4

@Roel_09 Ik heb je lijn nagekeken. Het signaal tot aan de bbox3 modem is volleding in orde. Je hebt een profiel van 50Mbps en door het DLM systeem op 85Mbps gezet. Kan je zoals Martin aangeeft een speedtest uitvoeren op een toestel dat rechtstreeks is verbonden met de bbox3 modem.

@Roel_09 netwerkcontrole van netflix op mijn Samsung smart tv stel ik vast dat mijn verbindingssnelheid fluctueert en alleszins te laag is ( van 0.376 mbps tot 3.65 mbps.

nog een bijkomende vraag, heb je dit al lang dat je snelheid laag is of is dit recent, want het zal niet liggen aan je internetsnelheid die de bbox haalt.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat zijn stereoinstallatie in dezelfde ruimte staat als zijn TV en decoder. Die verbonden is met de PLC adapter waarop de switch is aangesloten waar de netwerkkabel verbonden is met de TV.

het enigste wat ik wou weten is of hij verbonden is met een utp kabel met zijn tv en dan zou het inderdaad voor netflix moeten in orde zijn ook zo.

Reputatie 6
Badge +3

Hij had dit geschreven: Het is mij gelukt om een test uit te voeren met een ethernetkabel via een switch aan mijn wifi adapter voor mijn stereoinstallatie.

Ik vatte dit op dat hij op de Wifi adapter een switch had aangesloten vervolgens een UTP kabel naar e de tv. 

ja in ieder geval als de snelheid nu hoger is dan zal zijn probleem wel opgelost zijn voor zijn netflix probleem en dat is uiteindelijk het voornaamste.

Of het zou moeten zijn dat er in UHD moet gestreamd worden!

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook eens een reset kunnen uitvoeren van je smart tv: https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-mijn-tv/ Ontkoppel de TV ook eens een 5 tal minuten van het stroomnet en koppel terug aan. Ook controleren op firmware upgrades die problemen oplossen is ook aan te bevelen. Je zou ook de aan een uitknop op de afstandsbediening ingedrukt kunnen houden tot dat de TV herstart.

Reageer