Vraag

verbindingssnelheid netflix problemen


Gegroet,

 

Bij netwerkcontrole van netflix op mijn Samsung smart tv stel ik vast dat mijn verbindingssnelheid fluctueert en alleszins te laag is ( van 0.376 mbps tot 3.65 mbps. Dit is te weinig om films te kijken. Netflix buffert dan ook constant. 

Echter, een wikitekst op mijn iPad in dezelfde ruimte als mijn tv-toestel geeft 24.4 als verbindingssnelheid aan!

Wat loopt er fout ?
 


40 reacties

is je samsung tv verbonden met netwerkkabel aan je bbox of via wifi met de bbox is die verbonden via wifi 2.4 of wifi 5.0 

krijgt je TV genoeg wifi ontvangst binnen van de bbox, het is natuurlijk beter van via een netwerkkabel te verbinden dan via wifi

je kan ook eens met een laptop bv gaan staan waar je tv staat en daar eens de https://pxs.speedtestcustom.com/ doen zowel op wifi2.4 als op wifi5.0 zodat je een idee krijgt of er op die plaats waar je tv staat die snelheid voldoende is.

Dag Martin,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb alvast mijn telefoonnummer toegevoegd in mijn profiel. Het klantnummer stond er al in.

Ik ben uit mijn zetel gekomen met mijn Ipad en heb de twee meter afstand naar mijn tvtoestel overbrugd om aldaar de wifisnelheid op te meten met pxs.speedtest.  24 zegt ie. Of dat nu wifi2.4 of wifi45.0 is, weet ik niet  en zou toch niet mogen uitmaken, neen ? 24 is normaal gezien toch voldoende. ?

Via de netwerkcontrole op netflix geeft hij nu 7 .22 aan. Dat is al bijna het dubbel van gisteren

en ik weet dat bedraad beter is dan wifi, en moest het bedraad kunnen, dan had ik dat gedaan.

Ik heb trouwens internet Maxi.

Daar is dan toch iets mis bij jullie, neen ?

met vriendelijke groet

 

Roel

 

@Roel_09 om te zien wat je max gegarandeerde internetsnelheid is kun je best eens deze waarden opvragen hier : > http://proximus.be/internetsnelheid  

hoeveel Mbps je nodig hebt voor netflix hangt af in welke beeldkwaliteit je Netflix streamt 

Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.

  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding

  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding

  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit

  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit

  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

cfr: netflix

  • die netwerkcontrole op netflix waar of hoe doe je dit juist? 
    is dit via de TV 
  • Kun je uw TV verbinden met een netwerkkabel aan de bbox want dit is beter dan via wifi.

Dag Martin,

Ik heb gedaan wat je voortstelde: mijn maximum gegarandeerde internetsnelheid is 45,3 mbps. Dat zou ook de minimumsnelheid moeten zijn.

Ik heb een HD abonnement voor netflix: ik ben er mij bewust van dat 5,0 megabit per seconde nodig heb:,en die heb ik dus theoretisch ook. 

De netwerkcontrole gebeurt via de TV via de instellingen van netflix.

en neen, ik kan mijn TV niet verbinden met een netwerkkabel. Dat meldde ik reeds.

Het is duidelijk dat er iets mis is bij jullie.

 

met vriendelijke groet

 

Roel

als je nu de internetsnelheid meet met een laptop/pc  direct verbonden aan de bbox met een netwerkkabel dan zou je eens de speedtest moeten doen > https://pxs.speedtestcustom.com/

want via wifi zijn zo’n metingen niet betrouwbaar zeker niet als je op het wifi-2.4-xxxx ingelogd bent.

je kan ook altijd nog eens de bbox resetten > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

en dan weer de speedtest eens doen > https://pxs.speedtestcustom.com/

je zou zo ongeveer iets moeten meten in de buurt van 45Mbps 

Als je moest werken op je toestellen met wifi-5.0-xxxx en niet ver van de bbox staat (en geen muren tussenstaan die de wifi te veel verzwakken) dan zou je ook ongeveer in de buurt van 45 Mbps moeten komen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin en ikzelf zijn geen Proximus-medewerkers

Indien u over een Bbox3 type Sagem beschikt kunt u m.b.v. de Sagemtool 0.13 (als user met user paswoord voorhanden op uw Bbox) de toestand van uw lijn nagaan

Parameters van belang zijn in eerste instantie

current/max bit rate down/up in Mbps

noise margin down/up in dB

Vectoring/Rop compatible/Modem compatible yes/no

DLM/Repair profile yes/no

Profile name 

Ref.:

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/traag-en-onstabiel-internet-50044

 

Op basis van bovenstaande is het in principe mogelijk vast te stellen of het probleem op de aansluiting/lijn zit of een WiFi-probleem is (=apparaten/WiFi- netwerken in de buurt hinderen elkaar)

 

aangezien het verschil met snelheid tussen meting op tv (fast) en ipad zu het in de wifiverbinding met de tv eerder te zoeken zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Mogelijk/waarschijnlijk, maar meten is weten

Over welk type Samsung Tv spreken we?

Reputatie 7
Badge +4

@Roel_09 Ik heb je lijn nagekeken. Het signaal tot aan de bbox3 modem is volleding in orde. Je hebt een profiel van 50Mbps en door het DLM systeem op 85Mbps gezet. Kan je zoals Martin aangeeft een speedtest uitvoeren op een toestel dat rechtstreeks is verbonden met de bbox3 modem.

@Roel_09 netwerkcontrole van netflix op mijn Samsung smart tv stel ik vast dat mijn verbindingssnelheid fluctueert en alleszins te laag is ( van 0.376 mbps tot 3.65 mbps.

nog een bijkomende vraag, heb je dit al lang dat je snelheid laag is of is dit recent, want het zal niet liggen aan je internetsnelheid die de bbox haalt.

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook eens een reset kunnen uitvoeren van je smart tv: https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-mijn-tv/ Ontkoppel de TV ook eens een 5 tal minuten van het stroomnet en koppel terug aan. Ook controleren op firmware upgrades die problemen oplossen is ook aan te bevelen. Je zou ook de aan een uitknop op de afstandsbediening ingedrukt kunnen houden tot dat de TV herstart.

daarom dat ik de vraag gesteld heb of het recent voorgevallen is want aan de firmware zou dan minder de reden kunnen zijn,  De TV eens volledig stroomloos zetten zou dan wel nog direct een oplossing kunnen bieden, maar ik denk nog aan iets anders maar daarvoor zou ik eerst feedback moeten krijgen.

Dag allen,

 

Hartelijk dank voor de vele reacties om dit probleem te helpen oplossen: het zal nodig zijn:wink:

Ik beantwoord de vragen en reacties.

Het toestel is een Samsumg UE46H7000SL.

Het toestel ontkoppelen van de stroom doe ik regelmatig omdat Netflix dit ook beschrijft als één van de te ondernemen stappen. Ook het netwerk wordt, indien nodig ,volledig uitgeschakeld en stap voor stap in de juiste volgorde ( vanafaansluiting op muur via bbox - draadloze hub - decoder - tv ) terug opgestart.

Ik heb een snelheidsstest gedaan rechtstreeks met kabel van een laptop op de bbox. Snelheid is 70.5 mbps.

Het probleem is niet recent maar reeds een hele poos aan de gang.

 

met vriendelijke groet

 

 

@Roel_09 heb je de software al geüpdatet  want je internetsnelheid ziet er in ieder geval goed uit,
cfr.: https://www.samsung.com/be/support/model/UE46H7000/

Firmware bijwerken via internet

Zo controleer je eenvoudig je TV op de laatste software versie. Let wel op, voor deze functie heb je een stabiele internetverbinding nodig. 

1Schakel de TV in. Druk op de afstandsbediening op Menu/Home en ga naar > Instellingen.

2Ga naar beneden en selecteer: Ondersteuning > Software-update > Automatische update.
Let op: 
Schakel de televisie NIET uit voordat het bijwerken is voltooid. De tv wordt automatisch uit- en weer ingeschakeld nadat de software-update is voltooid. Na een software-update worden de standaardwaarden teruggezet voor de video- en audio-instellingen.

Geen internet? Bekijk hier hoe je offline kunt updaten.

Firmware bijwerken via een USB-apparaat

Een firmware update via USB-apparaat kan nodig zijn als je TV niet beschikt over een stabiele internet verbinding.

 

je zou ook het kanaal van je wifi-2.4 eens kunnen veranderen van kanaal want al je gestoord bent door naburige 2.4 wifi kanalen kan dit ook problemen opleveren.

Inloggen op de bbox interface zelf , surf naar > http://192.168.1.1
inloggen als als User en User wachtwoord dat op sticker van uw Bbox staat.
daar de instellingen voor wifi bezien om je kanaal te veranderen.

 

Gegroet,

De software van mijn televisietoestel is alleszons up-to-date.

 

Mijn decoder is reeds met wifi 5.0 verbonden met mijn bbox, stel ik vast, wel met automatische kanaalselectie. Moet ik deze dan veranderen. Wat als ik niks beters vind ?

Wat ik wel vreemd vind, -maar ik ken er niks van- is het feit dat ik merk dat het aantal aangesloten apparaten aan mijn modem niet constant is. ( 6 aangesloten apparaten en 1 decoder, soms 7 aangesloten apparaten en 1 decoder, soms 5 aangesloten apparaten en 1 decoder ). Ik ben hier nu de enige persoon die iets uitvoert. Hoe kan dit ? Ik ga nu proberen een printscreen te maken en deze toe te voegen.

 

met vriendelijke groet

 

r.

 

 

je tv is inderdaad verbonden met de decoder via HDMI kabel maar je zou moeten kijken hoe je TV zijn wifi verbonden is met de bbox waarschijnlijk met wifi-2.4 en daar zou je eens de kanalen kunnen instellen op bv kanaal 1 dan proberen op 6 en tenslotte op kanaal 11, om zo vast te stellen of er één van deze beter resultaat geeft

 

@Roel_09 nu zie ik dat one SSID opstaat dan zou het heel goed te verklaren zijn dat je TV zijn wifi daar problemen mee heeft zet deze eens uit om te test of het dan in order komt.

kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug activeren later op net de zelfde identieke manier.

NB: daarom dat ik je de vraag gesteld had of het probleem kortelings opgetreden was :relaxed:

PS: Als een toestel geen verbinding meer maakt met je bbox dan blijft die nog een ganse tijd in je lijst met toestellen staan.

die TGxxxx is van je booster waar je decoder op aangesloten is

Dag Martin,

alleszins alvast bedankt voor alle moeite die je doet.

euhm, de print screen die ik gemaakt heb is nogal klein en wellicht moeilijk te lezen, maar de SSID was reeds uitgeschakeld.

Ik begrijp verder niet goed waar je uit opmaakt dat mijn tv via het wifi 2.4 kanaal aangesloten zou zijn.

De printscreen vermeldt toch duidelijk dat die decoder en die wifi bridge ( de TG ) via het 5.0 kanaal aangesloten zijn ? Ze staan in hetzelfde kadertje.Ik snap er niks van. Maar OK, ik zal de automatische selectie bij het 2.4 kanaal aanpassen.

sorry, ik wet niet hoe het komt dat ik geconcludeerd heb dat je one ssid opstond nogmaals mijn excuses!

je decoder is wel aangesloten met een netwerkkabel aan je booster maar je tv maakt daarom niet met zijn wifi geen verbinding op 5.0.

weet je soms wat het toestel is dat links op de printscreen staat onder wifi 2.4

euh, er staat niks onder wifi 2.4.

‘t is toch niet waar hé ik had hier twee schermen open staan om te vergelijken met mijn bbox en ik was naar de mijne aan het kijken :blush::slight_smile: ik ben duidelijk aan een pauze toe :sunglasses:

dan maakt je tv inderdaad geen verbinding met je 2.4 ! dus alles wat ik uitgelegd heb omtrent 2.4 mag je dan vergeten uiteraard.

maar in de handleiding zie ik dat je ook een lan verbinding kunt maken 

Samsumg UE46H7000SL

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201407/20140728152214250/[dut]X14DVBEUH-1.114-0707.pdf

kun je hem dan niet beter zo aansluiten met een netwerkkabel op je booster waar je decoder ook aangesloten van je tv.

 

je kan dan ook de snelheidstest eens doen  rechtstreeks met kabel van een laptop op de booster om te zien of je daar voldoende Snelheid  meet.

Reageer