Vraag

Verbindingssnelheid meer dan gehalveerd.

  • 25 May 2022
  • 7 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb al jaaaren een goed werkend 85/25 profiel vandaag tracht ik een firmware update te downloaden voor de boordcomputer van de auto. Dat gaat belachelijk traag!

Blijkt dat ik plots moet krabben om nog een 33/10 profiel te halen! Met ups en downs! 

Zijn ze bij proximus weer draadjes/stekkertjes aan het hersteken of staat er water in de ROP? iemand die iets weet?

Regio zuiden Brussel. 


7 reacties

Kan je met het → sagemtool (inloggen als User / wachtwoord staat op sticker van bbox)  niks afleiden? 

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Je lijn staat nog altijd op diezelfde snelheid geprogrammeerd. Er zijn ook géén blokkades actief omdat je volume opgebruikt is of omdat er een factuur niet betaald zou zijn. 

Heb je dit probleem op al je toestellen ? Enkel via wifi of ook via lankabel ? 

 @Martin, Lijnparameters waren dezelfde. Ik verander niets als dat niet nodig is (wat in dit geval ook nauwelijks kan). Ik gebruik op “onregelmatige tijdstippen” het speedtest programma. Ik heb dus een vrij goed zicht over hoe mijn verbindingskwaliteit evolueert in de tijd 😉

@HadewychT Waarschijnlijk heeft iemand “onderweg” even een switchke slecht gezet want na iets méér dan 24 uur waren mijn lijnsnelheden (vrijwel) terug normaal … 
Gelet op de lijnparameters die de sagemtool geeft: is het niet mogelijk om de lijnsnelheid op te trekken tot een 100/85 profiel? OK, ik weet dat het misschien net iets te krap is (alhoewel, gezien de verbeterde technologie) of houden jullie absoluut vast aan de “lijnlengte” tot het aansluitpunt? 😄 

Eigenlijk houden ze zich niet vast aan de lijnlengte om bvb 85 of 100Mbps toe te kennen, maar is het de stabiliteit van de lijnparen (waar ook andere klanten op aangesloten zijn) die in de zelfde distributiekabel zitten, die een rol speelt in het al dan niet kunnen toekennen van 85 of zelfs 100Mps.

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Fijn te horen dat je snelheid terug in orde is. 

Wat de verhoging van je snelheid betreft, die hangt niet meer af van de afstand. Je lijn wordt constant gemonitord en afhankelijk van de storingen erop en invloed van de lijnen van verschillende klanten onderling wordt er beslist of je lijn een hogere snelheid aankan. 

Badge +4

Eigenlijk houden ze zich niet vast aan de lijnlengte om bvb 85 of 100Mbps toe te kennen, maar is het de stabiliteit van de lijnparen (waar ook andere klanten op aangesloten zijn) die in de zelfde distributiekabel zitten, die een rol speelt in het al dan niet kunnen toekennen van 85 of zelfs 100Mps.

Bij mij was dat ook zo, 2 a 3 jaar geleden had ik 100 (had 8 a 9 dB noise margin down, wel krap )en ben dan gezakt naar 85 , sindsdien nooit meer omhoog gegaan omdat het wss te druk is op de koperkabel.

Bedankt iedereen voor het meedenken. Nog even bbox tool gelopen … en idd 100Mb down zit er zeker niet in puur technisch gezien … 😄

Reageer