Vraag

Verbinding wifi-extender valt weg

  • 23 March 2019
  • 5 reacties
  • 705 Bekeken

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een wifi extender aangekocht bij proximus, mits ik dacht dat deze vlot zou werken in combinatie met de bbox3.

Maar wat we nu al een hele tijd ondervinden is dat op onze smartphones de verbinding vaak weg valt of traag werkt. Bijvoorbeeld goed merkbaar bij het laden van gif's, nochtans 3 van de 4 streepjes wifi ... Uiteindelijk moet ik overschakelen naar het 5.0ghz netwerk dat net iets te ver weg ligt en hopen dat het werkt, anders via 4G. Wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.

Precies of de verbinding in 'slaap' gaat.

Kan ik hier iets aan doen? Het 5.0 ghz netwerk kan niet versterkt worden?

P.s. extender verplaatsen is niet echt een optie aangezien tv hierop verbonden is.

Alvast bedankt voor jullie raad.

Mvg,

Sven

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Sven_039

De Wifi-extender gaat het 2.4 Ghz netwerk versterken maar doet niets met de 5.0 Ghz netwerk.

Als je dit voornamelijk gebruikt, is misschien de Wi-Fi Booster een betere oplossing, deze versterkt beide het 2.4 en het 5.0 ghz netwerk en de TV kan er ook op aangesloten worden zoals bij de extender.

MVG,

Yorick
Dag Yorick,

Het is nu niet zo dat ik in hoofdzaak 5.0ghz gebruik aangezien niet al onze apparaten dit ondersteunen. Is er dan een mogelijkheid om het probleem met de 2.4ghz op te lossen?

Zo niet, denk je dat ik de wifi-extender inruilen tegen een wifi booster?

Mvg Sven
Ter info: wifi booster wordt verhuurd aan € 2,49 /maand
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifibooster/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/toestellen-voor-tv/wi-fi-booster.html
Reputatie 7
Badge +4
Je kan op de wifi-extender het signaal niet aanpassen. Ze worden ook niet meer verkocht dus er kan geen tweede toestel meer bijgeplaatst worden om het signaal te verbeteren.

De wifi-extender is een aangekocht toestel. Dat kan je jammer genoeg niet wisselen voor een gehuurd toestel.
Handig ... Bedankt alvast, vooraleer ik deze wifi booster aanschaf (of zeg ik beter huur) zal ik misschien wel eerst een happy house bezoek aanvragen. Dit voor alle zekerheid...

Mvg,

Sven

Reageer