Vraag

Verbinding val onregelmatig weg. Zowel TV, Pc als GSM.


Een paar weken terug viel mijn verbinding onregelmatig weg, vaak maar voor een paar minuten. Via de chat kreeg ik toen iemand van P te pakken en die informeerde mij dat er minstens 3 personen met hetzelfde probleem zaten en dat ik verder niks moest doen. Hij zou het oplossen. En zo geschiedde. Echter, nu is het al 3 dagen weer hetzelfde.

 

Via de chat is het blijkbaar momenteel niet mogelijk een mens te “spreken"’ 

****

Verbinding valt onregelmatig weg zoals 2 weken geleden. Opgelost maar probleem is er terug.12:41 bot : 
assistant_icon
Proximus Assistant
Ik ben blij dat te horen! En bedankt om dat te laten weten.

**

Zit er hier iemand van de technische dienst? Hoe lossen we dit definitief op? dank.


22 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@JanXXX Moest je nog hinder ondervinden laat het ons dan zeker weten.

Men is gisteren langsgekomen. En na een paar uur kreeg ik bericht dat het opgelost is. We zullen zien.

Reputatie 7
Badge +5

@JanXXX Hou ons op de hoogte.

Wel, gisteren viel de TV even uit. Paar minuten, eenmaal. Dus te vroeg gesproken. En verder wacht ik het dus af.

Reputatie 7
Badge +4

@JanXXX Er is wel degelijk nog steeds een probleem op je lijn. Met de fouten die ik meet op uw lijn is het opmerkelijk, maar zoveel te beter voor u natuurlijk, dat je geen problemen ondervindt op je TV.

Hiervoor staat de afspraak met de lassers nog open. Deze is vandaag toegekend aan een technieker. Het kan zijn dat zij ook bij u ter plaatse komen om nog extra testen te doen. Het is altijd moeilijk om vanop afstand te bepalen of het probleem kan opgelost worden zonder bij u ter plaatse te komen of niet. 

Maar je zegt toch dat je te tv signaal niet wegvalt.

Daarom dat ik mij afvraag of het niet alleen via wifi is dat je internet wegvalt 

Ik zou het niet weten, ik heb niet eens een kabel. Maar de oorzaak ligt buitenshuis.

En als je uw laptop verbindt via utp kabel aan de bbox, valt de internetverbinding dan ook weg.

Er zijn geen toestellen met een vaste kabelverbinding. Enkel laptop en smartphone met WIFI. Gezien de toestand staat mijn smartphone zowat altijd op data.

valt de internetverbinding weg zowel voor:

  • alle toestellen die wifi verbinding maken met de bbox
  • alle toestellen die vaste utp kabelverbinding maken met je bbox (behalve je TV decoder)

Hallo, zijn de lassers al geweest? Vandaag viel de verbinding al enkele keren weg. Wat is nieuw? Wel, de TV blijf gewoon werken maar de internetverbinding valt weg. Hiervoor was het alles dat wegviel.

Reputatie 7
Badge +5

@JanXXX Er zal een lassersinterventie moeten gebeuren. Ik heb de aanvraag gedaan.

Zaterdag en zondag waren normaal maar vandaag is het weer hetzelfde maar wel met langere intervallen. Langskomen voor wat? Op de vorige afspraak kwam niemand maar kreeg ik enkele dagen voor de afspraak wel een mail dat de technicus het probleem aangepakt had door naar de cabine te gaan. Volgens al je collega’s ligt het probleem daar maar nu zou het de modem zijn? Jullie kunnen toch gewoon zien waar het probleem ligt en ik zou niet de enige zijn met dit probleem.

Laat maar horen wat het deze keer zal worden. Prik maar een datum als men bij mij moet zijn; Dank.

Reputatie 7
Badge +3

@JanXXX 

 

We hebben opnieuw via de metingen vastgesteld dat er een slechte kwaliteit is van het signaal dat toekomt op je modem (de bbox). 

Hiervoor zullen we helaas opnieuw een technicus voor moeten langssturen, wanneer past een afspraak voor jou?

 

Groeten 

Geert

Voorlopig bleek profetisch want het is terug hetzelfde. Na twee keer is het weer hetzelfde. Dus ondertussen is het na 6 weken, de eerste keer, nog steeds niet opgelost. Blijkbaar is er een groot probleem met de cabine. Graag reactie, DaisyS.

Reputatie 7
Badge +5

@JanXXX Dan zal het inderdaad in de KVD in orde gebracht zijn. Moesten er toch nog problemen zijn laat het ons dan zeker weten.

Nee, is niet langsgekomen maar donderdag kreeg ik een bericht dat men langsgekomen is (de cabine, veronderstel ik) en dat het probleem verholpen was. Dus alles is, voorlopig?, in orde.

Reputatie 7
Badge +5

@JanXXX Is onze technieker ter plaatse geweest? Zoja, heeft deze het kunnen oplossen? 

@Elro1970 Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Heb je de modem al eens gereset? Zoja, heeft dit geholpen? 

Reputatie 6
Badge +2

Volgens mij komt het wifi signaal uit de modem. Die zou ik om te beginnen eens resetten. En bidden. 
Maar het kan ook zijn dat het signaal van Proximus wegvalt, dat kunt u nakijken via bvb een PC die verbonden is met de modem met een kabeltje. Als de verbinding daar ook uitvalt is het waarschijnlijk de lijn. 

Alleszins ishet nu te laat, maar morgen kunt u bellen (hopelijk is de lijn nog een uurtje bruikbaar) naar het nummer hierboven. Die kunnen zeker zien of er problemen zijn op de lijn of niet. 
En dan zullen ze u wel zeggen wat er te doen staat. 

Zelfde probleem hier… WiFi verbinding valt steeds weg op verschillende toestellen 

Ze komen maandag langs. We zullen zien.

FYI: Pas maandag komt hier iemand die van Proximus zelf is terug langs.

(in het weekend blijft wel de helpdesk 080022800 bereikbaar.)

Reageer