Beantwoord

verbinding probleem


Reputatie 2
Badge

Ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn verbinding . Soms komt er op no signaal of onverwacht probleem .soms als ik iets opzet komt er deze media is niet beschikbaar op.  Soms het beeld dat slecht is . Als ik zen programma op mijn tablet opzet zit het ook soms vast . Hij blijft dan “laden” terwijl ik volledige WiFi verbinding heb . Als ik de WiFi uit en aan zet werkt die wel weer maar dat kan toch niet de bedoeling zijn . Mijn digi box is nog maar 1jaar oud en heb sinds een maand of twee een WiFi booster . Wat kan het probleem zijn ? 

icon

Beste antwoord door HadewychT 24 June 2021, 16:12

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@nicolas7 Kan je het nogmaals proberen zonder je ventilator aangesloten?

inderdaad dit kan zeker de oorzaak zijn als je hem uitzet zal je het direct weten en mss zitten ze samen in het zelfde stopcontact / zelfde circuit !

Reputatie 2
Badge

het leek daarstraks wel in orde maar ik denk dat je gelijk kan hebben . Ik heb sinds kort een toren ventilator naast de WiFi booster staan . Is dat het grote probleem denk je ?

Reputatie 7
Badge +4

@nicolas7 Je lijn van de modem naar buiten toe is wel in orde en haalt een synchrosnelheid van 100Mbps.

Op je wifi meet ik wel wat problemen. Ik zie vooral een stoorzender in de buurt van je booster. Dit kan een electrisch toestel zijn zoals een google chrome, verlichting, omvormer van zonnepanelen,… Kan je eens bekijken wat dit zou kunnen zijn ? Hier alvast nog wat tips om je wifi te verbeteren. 

je decoder is viade wifibooster aangesloten waarschijnlijk dan best eens de booster resetten en synchroniseren

Je Wi-Fi Booster resetten en synchroniseren | Proximus

Reputatie 2
Badge

ik heb het kunnen uitzetten . Mijn iPhone verbonden met die WiFi 5.0 . Maar de tv zegt geen verbinding onverwacht probleem . Alles is draadloos hoe zet ik de digibox in verbinding met die WiFi 5.0 ? 

NB: Als dit allemaal niet baat zouden de Proximus Forummedewerkers dan eens de conductor kunnen uitzetten voor je bbox (kan, je zelf niet) omdat dit dikwijls de reden is van problemen met iOS toestellen, maar kan ook soms bij ander OS systemen voorvallen.

NB: uitleg i.v.m. One SSID 

Wat je voor alle zekerheid eens zou kunnen proberen om te zien of het probleem zich nog voordoet als je "One SSID" op de bbox deactiveerd.

Het is zo dat als je geen problemen ondervindt je zeker "One SSID" niet moet uitzetten,
pas als er wel problemen opduiken dat je dit eventueel eens kunt uitzetten,
namelijk om te zien of het er iets mee te maken zou kunnen hebben,
maar uiteraard zullen zeker niet alle wifi problemen met One SSID iets te maken hebben.

  • "One SSID" wil zeggen dat éénn en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 MHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" (of bij sommige bbox3 versies = "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx) i.p.v. de twee wifi namen respectievelijk wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx als One SSID niet actief staat in je bbox.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

 

heb je dan  ongeveer de zelfde snelheid als je meet via

  • netwerkkabel verbonden aan bbox
  • via wifi-2.4 en ook via wifi-5.0  (voor wifi metingen dicht bij de bbox gaan staan.) 

heb je na reset van de bbox nog altijd

  • connectieproblemen via wifi direct via de bbox
  • ook connectie problemen via wifi van de booster 

Als de connectieproblemen n og bestaan kun je eens proberen door One SSID (zie uitleg One SSID berichthieronder) uit te zetten op je bbox  om te zien of dit nog gebeurt dan 

Reputatie 2
Badge

Even gedaan wat je zei . Wat nu ? 

om te beginnen zou je eens de bbox kunnen resetten = 20 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt blijven houden en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan blijft oplichten.

doe dan eens de http://speedtest.net als je met je pc/laptop verbonden bent met de bbox via netwerkkabel en doe dit ook eens via wifi-2.4 en dan ook via wifi-5.0 terwijl je met een toestel dicht bij de bbox staat.

Reageer