Vraag

Verbinding modem valt weg wanneer er met de vaste lijn wordt gebeld?

  • 7 September 2020
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Beste,

Sinds kortelings valt de verbinding van de modem (b-box 3) steeds weg wanneer er wordt gebeld met de vaste lijn. Het DSL-lampje begint dan te knipperen, en alle andere verbindingen zijn dan verbroken (o.a. geen Internet, WIFI en Pickx-TV meer).

Eens het telefoneren met de vaste lijn stopt, maakt de modem terug verbinding en worden alle andere verbindingen (Internet, WIFI en Pickx-TV) terug hersteld.

Kan het zijn dat de DSL-splitter niet goed meer functioneert? Of is er een andere oorzaak mogelijk?

Enige feedback zou zeer welkom zijn.

Alvast op voorhand bedankt.


4 reacties

@YvanM indien het niet opgelost is dan kunnen de proximus forummedewerkers altijd een technicus sturen, enfin als het nog nodig is natuurlijk, laat ons hopen dat het inderdaad hiermee opgelost is.

@Cvanloon en @Martin, beiden bedankt voor jullie snelle reactie. Ik had al een vermoeden dat het de VDSL splitter is. Ik heb de 6-polige splitter al eens uitgetrokken en terug ingestoken maar dat heeft niet geholpen.

Ik ga er dan van uit dat de splitter wel degelijk stuk is, en zal hem vervolgens gaan omruilen in een Proximus shop. Hopelijk en vermoedelijk zal het probleem dan wel opgelost zijn.

@YvanM als er niks aan je telefooninstallatie veranderd is bv een telefoon bij aangesloten op een andere plaats of een toestel ergens anders aangesloten dan zou het inderdaad aan de VDSL splitter kunnen  liggen heb je de 6-polige splitter al een uitgetrokken en terug ingestoken zodat mss een contact terug beter contact maakt.

NB: een defecte splitter is wel gratis om te ruilen in een proximus shop.

Reputatie 6
Badge +2

Negen jaar geleden was er een gelijkaardig geval : de tv viel uit als men telefoneerde. En toen zei Eva van Belgacom dat het waarschijnlijk de splitter was. Een nieuwe splitter halen in een Proximusshop kost niet zo veel.

Reageer