Vraag

Veelvuldige onderbrekingen

  • 20 May 2021
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Een tijdje geleden overgestapt naar Proximus. Ik kan niet zeggen dat dit op heden een groot succes is. Enkele keren per dag valt het internet volledig weg om na een paar tiental seconden terug te keren. Een medewerker heeft al eens op afstand mijn lijn uitgemeten en omdat die niet schitterend bleek, spontaan een afspraak met een technieker geregeld, wat ik dan wel weer erg kan appreciëren. De uitleg van de technieker was dat er geen probleem was op de hoofdkabel van Proximus (ik woon in een appartement, gelijkvloers) dus moet het probleem wel zitten op de kabel die vertrekt van uit de verdeelkast in de technische ruimte tot aan mijn wandcontactdoos. En daar trekt Proximus zich niks van aan zegt hij. Ik heb veel moeite om die piste aan te nemen maar sta ook machteloos. Enerzijds is er de versie van de technieker, waar ik erg aan twijfel, anderzijds zegt syndicus van het gebouw dat dit werk is voor Proximus. En in huidige tijden van telewerken, wat in de toekomst een blijver zal zijn, is dit geen houdbare situatie. Telkens opnieuw connectie verliezen met de server van het bedrijf is niet werkbaar. Als er echt een defect op die kabel zou zitten lijkt het me sterk dat je sporadisch uitval hebt ipv volledig ? Of zie ik dat verkeerd ? En hoe valt dat te controleren ? Aangezien het om een UTP kabel gaat heeft de technieker bij zijn interventie al eens een andere combinatie van draadjes aangesloten, zonder verbetering.

 
 

This topic has been closed for comments

4 reacties

De @Proximus forummedewerkers kunnen al je lijn eens testen op fouten als ze hier de draad opnemen

Dat deden ze al Martin, spontaan zelfs nadat ik hier al eens een topic postte over moeilijk opstarten van V7 decoder. Bizarre is dat de decoder vlekkeloos opstart sinds men van op afstand ingreep. Vandaar mijn twijfels over het kabelverhaal. 

 
 
 

ik weet ook niet juist wat ze dan doen maar ik vermoed dat het meer iets te maken heeft met meer gereserveerd bandbreedte toekennen voor de V7 decoder, enfin ik heb er ook het gissen naar!

Heel bizar ! Nadat ik hier gisteren deze topic postte, had ik ‘s avonds andermaal 5-6 pogingen nodig om de V7 aan de praat te krijgen en veel storingen in het beeld (zwart scherm, blokjes, ...). Tevens ook veel meer korte uitvallen van internet. Dit kan natuurlijk niet verder zo, er is duidelijk iets anders aan de hand.