Vraag

Veel disconnects tijdens online game met ethernet kabel

  • 18 August 2018
  • 5 reacties
  • 239 Bekeken

Beste,

De laatste tijd heb ik veel disconnects tijdens het online gamen (Wow, Lol). Ook op mijn vorige laptop had ik onregelmatige (maar vrij zeldzame) lag spikes terwijl de kabel insteekt. Heb al 2 verschillende kabels gebruikt dus daaraan zal het waarschijnlijk niet liggen. Terwijl ik disconnect valt mijn spraakprogramma ook uit dus daardoor vermoed ik dat het aan het internet zelf ligt. Via Wifi gebeurt het nog vaker. Enig idee wat ik nog kan doen? Alvast bedankt!

Cheers,

Redheadh

5 reacties

Ben je rechtstreeks verbonden met netwerkkabel aan de bbox of staat er een switch tussen indien dit zo is zou je eens moeten proberen zonder switch er tussen waarbij je rechtstreeks verbonden bent met je toestel aan de bbox met een netwerkkabel.
Rechtstreeks verbonden!
Reputatie 7
Badge +4
Tot op je modem in ieder geval geen verbrekingen te zien, Redheadh. Je hebt al met een andere kabel geprobeerd, maar kan je bij wijze van test ook eens een andere ethernetpoort gebruiken op je modem? Je had een tijdje geleden ook last van disconnects, is dat verholpen?
Hey LinosD,

Toen speelde ik vooral Lol, en met hulp van hun support team is het probleem sterk verminderd (maar niet helemaal opgelost). Nu speel ik vooral Wow en ik heb ook een ticket aangemaakt om daar hulp te krijgen. Switchen van ethernetpoort heeft helaas niet geholpen.

Redheadh
Ik ga nog éénmaal proberen om het probleem via deze weg opgelost te krijgen. Volgens Blizzard support ligt het probleem bijna zeker bij de provider. Aan mijn PC was niks aan te merken en heb 2 verschillende kabels en ook poortingangen geprobeerd dus daar ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk niet. Heb dan hulp ingeroepen van Proximus via de livechat maar daar kreeg ik het antwoord dat de modem 100% werkte (wat dus niet het geval is) en dat ze geen support geven om dit probleem op te lossen. Is er verder nog iets dat ik kan doen of stap ik best over naar een concurrent die hier wel support voor geeft? Alvast bedankt voor mogelijke oplossingen!

Reageer