Vraag

Veel data upload

  • 30 December 2018
  • 6 reacties
  • 234 Bekeken

Hallo,

Sinds enkele maanden is mijn bundel van 750GB telkens opgebruikt rond de 20ste van de maand. Nu ik probeer te achterhalen wie of wat de schuldige is, blijkt dat ik veel meer upload dan download!!!
Elke dag heb ik een upload van 20 - 30 GB, ook tijdens een weekendje vakantie...

Heeft iemand een idee hoe ik kan uitzoeken van waar die hoge upload komt?


Alvast bedankt

Fam. Meerschaut

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
WiFi zonder passwoord?

Staat computer volledig uit tijdens afwezigheid?
Wifi is met passwoord en 't ligt niet aan mijn pc (dat heb ik al gechecked)
Ik heb ook in mijn bbox-3 alle apparaten verwijderd die ik niet ken of niet meer gebruik
Nergens een toestel waar een torrent op draait in de achtergrond.
Elke dag heb ik een upload van 20 - 30 GB, ook tijdens een weekendje vakantie

Als je bbox dan volledig uit staat (stroomloos) dan weet je al zeker dat het niet via uw bbox modem/router gebeurt.
beste,
ik ervaar sinds 1 september hetzelfde probleem, met een dagelijkse upload van gemiddeld 35 GB.
vandaag alleen al minstens 6 GB ge-upload, dit terwijl mijn pc + nas helemaal uitstaan. enkel bbox en chromecast staan nog aan. Ondertussen heb ik de wifi broadcast van beide kanalen uitgezet, en voorzien van een nieuwe naam en sterk wachtwoord, en is ook het user paswoord van de modem veranderd. Ik had dit reeds enkele dagen geleden aangekaart bij proximus, maar zij kunnen hier blijkbaar weinig of niets anders aan doen dan een nieuwe modem te voorzien. Ik had gevraagd om een nieuwe paswoord voor de admin van de modem, maar dat haalt weinig uit zegt men. Mijn laatste nazicht gaat nog zijn om de modem helemaal uit te zetten en dan eens naar het verbruik te kijken, als het dan nog stijgt weet ik zeker dat het niet bij mij ligt 🙂
niemand anders die je Proximus Public wifi inloggegevens kent ...
Reputatie 7
Badge +4
Hebben jullie al geprobeerd jullie wifi paswoord te wijzigen? Zo ben je al zeker dat er geen 'ongenodigden' op jullie wifi kunnen connecteren.