vdsl2 repairprofiel

  • 29 October 2011
  • 6 reacties
  • 1431 Bekeken

Beste,

Vanaf deze week hebben wij vdsl2, bbox2 was reeds daarvoor geinstalleerd. Nu ik had eerst echter de verkeerde procedure gevolgd voor de installatie: "u hebt één 5 pollig aansluitpunt". Dit is echter niet waar want wij hebben meerdere 5pollige aansluitpunten. Dus ik denk dat we daarom op het repairprofiel geraakt zijn (ik denk toch dat dit het repairprofiel is, snelheden onderaan in deze post).

Daarna heb ik dus de installatie gevolgd voor meerdere aansluitpunten (5 pollig). Bij een bepaalde stap heb ik echter wel een vraag. 4) verbind de draden met de klem.

A) schroef de twee draden die toon geven op de zwarte klem -> dit is geen probleem

😎 schroef draden voor een extra aansluitpunt op de groene klem. Overblijvende en niet-verbonden draden kunt u afknippen.

-> buiten de 2 draden die de toon aangeven hebben wij er nog een paar maar die waren niet bij vorige installatie aangesloten.

mijn vraag is kan de installatie voltooid worden zonder bij stap B draden aan te sluiten?

of moet ik alle resterende draden hieraan koppelen(die waren zelfs nog niet aangekoppeld in de electriciteitskast vooraan waar alles toekomt)?

heb reeds beide gedaan, maar ik blijf op het repair profiel, of moet ik vragen om ons profiel terug te zetten wanneer we denken dat we de installatie toch juist gedaan hebben.


downstream line rate: 9064kpbs

upstream line rate: 552 kbps

downstream training margin 28.0dB

gebruikersnaam: fb495832


Dank bij voorbaat

6 reacties

Je kan altijd een automatische lijntest laten uitvoeren als je denkt dat je installatie in orde is
zie hiervoor op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest

ivm met aansluitingen kan je ook op mijn blog eens kijken ==> http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
bedankt voor de info, heb de automatische lijntest gedaan via 0800 22 424

resultaat:

downstream line rate 20056kpbs

upstream line rate 2040kpbs
Dat ziet er inderdaad beter uit

mvg,
Tot vandaag ging alles op boven vernoemde snelheden (20056kps en 2040kbps) maar even later ging ik nog eens kijken en zag ik dat we op een 16,5/2 profiel zaten,nog later keek ik opnieuw en dan was het weer een repairprofiel nogthans niks verandered aan de installatie.

Enig idee wat er verkeerd kan zijn? Ligt het probleem sowieso bij ons als we op het repairprofiel zitten?

Heb intussen ook al een paar keer de automatisch lijntest gedaan (waarvan 1keer terug op 20mbps voor misschien 5 min en daarna terug op het repairprofiel)


Reputatie 2
Badge +1
Kan bij jou liggen of kan bij BGC liggen...
Probeer eens je BBOX direct op het eerste aansluitpunt te plaatsen, zonder verdere aftakkingen naar telefoons.

Indien het dan 20Mbps blijft, ligt het probleem bij de binneninstallatie.


In ieder geval is bellen met 0800 22 700 de beste oplossing om te weten te komen wat het probleem is.
Beste Willi,

Meestal komt u op een repairprofiel terecht als er binnenshuis problemen zijn met de bekabeling. De modem plaats je best aan het eerste aansluitpunt en dan kan u uw netwerk van daaruit opbouwen.

Als u zeker bent dat uw installatie thuis in orde is en u komt steeds op een repair profiel terecht, dan kan u best naar onze technische dienst bellen. Dit kan op het nummer 0800 22 700 tot 22uur bereikbaar 7/7.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Reageer