VDSL? Speedboost ?

  • 3 April 2012
  • 7 reacties
  • 225 Bekeken

Hallo,

Even situeren: ik ben al jaren Bgc-klant (>10j), woon al meer dan 9 jaar op mijn huidig adres (zone 8830, zeker niet het hol van Pluto). Ik moet het echter nog altijd doen met een basis ADSL-lijn (Down Stream: 4640 (Kbps.)). Schrijnender wordt het wanneer je een Favorite abonnement hebt en betaalt !

Regelmatig gebeld naar Belgacom, nu en dan nog eens gecheckt via de beschikbaarheidstest. Resultaat ---> niets datum van werken, niets speedboost, nada...

Geduld oefenen... ok , maar na NEGEN jaar, of na VIER jaar (ik geef Bgc dan nog wat respijt sedert 2008 en de fameuze Speedboost) geen aanpassing van de dichtsbijzijnde centrale??? Eerlijk, ... dat is toch buiten elke redelijke termijn !

In de hoop dat ook trouwe klanten eens aan bod komen (i.p.v. potentiële klanten te verwennen en te lokken), blijf ik dus maar geduld oefenen.

mvg,

fa288234

7 reacties

Badge +1
Hallo

Ga eens terug naar de beschikbaarheidstest en probeer eens in plaats van bestaande klant als nieuwe klant. Op deze post was VDSL2 ook niet beschikbaar maar wel als hij als nieuwe klant probeerde.

mvg

Hallo,

Beschikbaarheidstest geprobeerd als nieuwe klant, jammer maar net hetzelfde resultaat als met mijn lijnnummer.

Dank u in ieder geval !

mvg
je kon/kan natuurlijk ten alle tijde uw abo downgraden van favorite naar iets anders....

dit gezegd zijnde is het wel jammer dat vdsl2 daar bij jou niet beschikbaar is... maar daar zullen wel goeie redenen voor zijn. of je blijft wachten moet je zelf uitmaken

mvg
Reputatie 5
Badge +3
De VDSL2 dekking is in Vlaanderen nog altijd een probleem die op het terrein maar tergend traag opgelost wordt!

Ik raad aan iedere potentiële nieuwe klant om via de beschikbaarheidstest op de BGC website na te gaan of hij of zij beschikt over deze technologie, en het daarbij horend profiel. (2 of 3 TV's)
da's goeie raad JDM... probleem is een beetje dat de meeste potentiele klanten geen benul hebben van adsl/vdsl etc en als ze dan op intense intekenen verwachten ze ook die snelheid te halen, alhoewel het er in kleine lettertjes bijstaat dat de snelheiden niet gegarandeerd zijn

ideale situatie is het niet.....

mvg
Ja en de post van ricy's geeft hieromtrent een duidelijke uitleg

http://nl.community.belgacom.be/posts/c55eb352d4

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Het kan toch niet zo moeilijk zijn de bestellingsmodule te koppelen aan het adres of de lijnnummer van de (bestaande of nieuwe) klant en zo een "onhaalbare" bestelling onmogelijk te maken ? Dat zou zowel de klant als hun administratie onnodig tijdverlies en frustratie besparen....

Reageer