Vraag

VDSL settings in Devolo PLC

  • 26 September 2018
  • 10 reacties
  • 3748 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds een recente firmware ondersteunen mijn Devolo PLC's 3 instellingen voor VDSL.
Volgens Devolo moet ik bij de internet provider zijn om te weten welke setting ik moet gebruiken.
Vandaar deze vraag dus...


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De optie die je het best gebruikt zal afhangen van je profiel, kan je via privé bericht even het nummer van je vaste lijn of klantennummer doorsturen naar Het Proximus Team? Zo kan ik dat even voor je nakijken
Als je een sagem modem hebt kun je dit opvragen via het Sagem tool dat je kunt downloaden door te klikken 👉 hier
Hallo, ik zou dit ook graag te weten komen. Hoe kom ik de juiste VDSL setting op mijn Devolo te weten? Groeten.
Maakt dat dan iets uit als je deze settings verandert, ik veronderstel toch dat je deze gebruikt om het ethernet signaal dat uit je bbox komt te transporteren over elektriciteitsdraden!
Deze zijn volgens mij bedoelt als je telefoniedraden waar vdsl over loopt dicht bijeen liggen met de elektriciteitsdraden waar je plc signaal over loopt (bv zelfde buis, ik zeg maar iets) zodat eventueel met hun gebruikte frequenties elkaar kunnen beïnvloeden.
Reputatie 7
Badge +4
Martin, ter info
https://arxiv.org/pdf/1509.00453.pdf
https://www.tp-link.com/de/faq-2027.html
Ik vermoed dat de impact ervan inderdaad lokaal eerder vrij beperkt zal zijn
Dat is het wat ik bedoelde zoals het in de links staat die je gepost had, had ook eerst gegoogeld en wat gelezen hieromtrent ☺️
ok, bedankt ... mss moet ik wat experimenteren (zoveel settings zijn er niet he ;)).
Op wat stond die default ingesteld, want je hebt waarschijnlijk via de cockpit applicatie deze uitgelezen, een doorsnee gebruiker zal die settings nooit zien en gewoon hun devolo's aansluiten, natuurlijk als je storing zou krijgen is het mss wel interessant om de settings eens te veranderen om te zien of de storingen dan opgelost zijn hiermee.
Hey Martin, default staat die op 'VDSL profile 17a'. Ik ga hem momenteel zo laten staan want het werkt precies wel naar behoren 🙂. Groeten.
Inderdaad zal wel het beste zijn en lijkt mij ook logisch want 35b is voor super vectoring.

Reageer