Vraag

Van Ethernet naar WiFi

  • 13 March 2018
  • 5 reacties
  • 362 Bekeken

Ik heb momenteel een verbinding met internet via Ethernet. Ik wil deze internetverbinding in een afzonderlijk gebouw overbrengen waar geen internetaansluiting is. De modem is 20 meter verwijderd van het afzonderlijk gebouw waar er elektriciteitsaansluiting is. Hoe maak ik het beste een internetverbinding met het afzonderlijk gebouw? Het leggen van een kabel is geen optie dus zal het WiFi moeten zijn maar dat bereik zal waarschijnlijk onvoldoende zijn. Bedankt voor uw antwoord.

5 reacties

je kan altijd eerst eens kijken met je laptop/smartphone .... of je voldoende wifi ontvangst hebt, maar als veel muren tussen komen bv zal het niet meer lukken, indien je nog ontvangst hebt kun je eens een speedtest.net doen om te zien of je nog voldoende snelheid haalt !

Je kan tussenin een wifi repeater plaatsen bv waar nog voldoende ontvangst is of eventueel proberen met PLC-wifi extender.
De verbinding moet een tuin van 10 meter lang overbruggen, evenals 1 muur van het eerste gebouw en 1 muur van het tweede gebouw. Zal het eens proberen met een PLC-extender.
als je nog wifi ontvangst hebt met je smartphone van je bbox dan kun je ook eens een speedtest doen om te zien wat dit nog geeft.
Als het afzonderlijk gebouw op dezelfde elektriciteitsvoeding is aangesloten dan is er goede kans dat het werkt met eem powerline extender. Ik heb dit zelf al succesvol toegepast op een langere afstand.
Mijn pa heeft dit ook zo uitgevoerd met PLC-Extender ongeveer 25 meter en werkt ook goed, natuurlijk wel niet meer aan 85 Mbps zoals hij haalt als hij verbonden is met de bbox zelf maar dat hoeft ook niet altijd zo hoog te zijn 😉

Reageer