Van 134Mbps naar 2,62Mbps in een paar seconden !

  • 16 January 2018
  • 10 reacties
  • 326 Bekeken

Ik zat op mijn laptop te surfen, en mijn vrouw was met de tablet bezig op internet. Op mijn laptop heb ik zo een metertje dat mijn internetsnelheid continue meet. Mijn Nas was intussen ook nog een bestand aan het downloaden. Alles ging heel vlot, en de downloadsnelheid schommelde rond de 134Mbps.
Plots begon dat metertje te schokken dat het niet schoon meer was om te zien. En dan plots zakte de snelheid ineens naar 2,62Mbps. Ik dacht wat is dat nu ...


Ja en toen werd ik wakker en besefte ik dat dat de realiteit is hier in Biron 2,62/0,28Mbps.
Sorry, lezers aan de andere kant van dit forum dat ik jullie met deze titel op het verkeerde been heb gezet.
Dat is dus zeer traag internet hier, en ja het is van Proximus, dus zeer ouderwetse ADSL.
Het is nu juist de "30 dagen zonder klagen" dus bezie ik dat positief. Traag internet heeft het voordeel dat je intussen, terwijl al die bits en bytes binnenschuiven, van het landschap kan genieten.

Als ik straks ga slapen kan ik weer dromen van ...
Vectoring VDSL2, Internet via satelliet, WiFi vanop de kerktoren, .....
Maar niet meer van Proximus internet want dat is een nachtmerrie.
Doeme ik wou niet klagen, nachtmerrie is te negatief, dus dat wordt nachthengst, dat is positiever, denk ik.

Groetjes.

10 reacties

mss kan proximus je toch een beetje verder helpen met een 4G gateway in combinatie met ADSL, want dit jaar gingen ze er mee starten.
Reputatie 7
Badge +4
Tjoeben,

Er is inderdaad nog geen VDSL2 mogelijk op je adres, en momenteel nog geen datum bekend wanneer dit voor je bescikbaar zal worden. Voorlopig is het dus afwachten tot dit mogelijk wordt of tot er een andere oplossing beschikbaar zal zijn.
Is er nog altijd geen nieuws over het uitrollen van de 4G gateway ?
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
Eventueel naar een (coax)alternatief kijken, een mens kan (zonder concrete vooruitzichten) niet blijven wachten nietwaar?
http://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang
Als je afgelegen ligt is er ook weinig kans op kabel natuurlijk.
Iets in den aard van 4G gateway van Proximus > klik hier
Reputatie 7
Badge +4
@Martin ter info:
https://joinexperience.com/en-Be/node/30406
&
misschien een idee voor Px (althans op sommige/beperkte locaties), wie weet...
dat is ongeveer het zelfde als Prox hun 4G gateway en de flybox oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
... als de flybox maar meer mogelijk (en belangrijk(er) zonder adsl/vdsl)
dus leve 5G (in 2020) ....
Bij de prox gateway zal ook niet perse een DSL verbinding nodig zijn.
Ik droom met je mee, 1,8/0,2 hebben we hier in het zuiden van Belgie. Ik woon mooi aan de Semois, maar 4G? nee helaas, snel internet helaas, maar ik moet wel betalen elke maand weer voor 30Mb, helaas, helaas. Ik droom met je mee.


Ik zat op mijn laptop te surfen, en mijn vrouw was met de tablet bezig op internet. Op mijn laptop heb ik zo een metertje dat mijn internetsnelheid continue meet. Mijn Nas was intussen ook nog een bestand aan het downloaden. Alles ging heel vlot, en de downloadsnelheid schommelde rond de 134Mbps.
Plots begon dat metertje te schokken dat het niet schoon meer was om te zien. En dan plots zakte de snelheid ineens naar 2,62Mbps. Ik dacht wat is dat nu ...


Ja en toen werd ik wakker en besefte ik dat dat de realiteit is hier in Biron 2,62/0,28Mbps.
Sorry, lezers aan de andere kant van dit forum dat ik jullie met deze titel op het verkeerde been heb gezet.
Dat is dus zeer traag internet hier, en ja het is van Proximus, dus zeer ouderwetse ADSL.
Het is nu juist de "30 dagen zonder klagen" dus bezie ik dat positief. Traag internet heeft het voordeel dat je intussen, terwijl al die bits en bytes binnenschuiven, van het landschap kan genieten.

Als ik straks ga slapen kan ik weer dromen van ...
Vectoring VDSL2, Internet via satelliet, WiFi vanop de kerktoren, .....
Maar niet meer van Proximus internet want dat is een nachtmerrie.
Doeme ik wou niet klagen, nachtmerrie is te negatief, dus dat wordt nachthengst, dat is positiever, denk ik.

Groetjes.

Reageer