Beantwoord

users.skynet.be/* : websites onbereikbaar via HTTP


Reputatie 1
Mijn (gratis) website op users.skynet.be is de laatse week frekwent onbereikbaar via HTTP, t.t.z. via de browser. O.a. op dit moment 190519-09:30 is dit het geval, terwijl de website wel bereikbaar is via FTP (filezilla). Vrij vervelend, want mijn startpagina in de browsers is één van mijn webpagina's. Daarnaast stuur ik via email regelmatig een link door naar één van mijn webpagina's, bijvoorbeeld naar een pagina met een ad hoc ontworpen google map, die dan in de browser van de bestemmeling errorcode 404 = niet gevonden retourneert, of "wachttijd voor de verbinding verstreken".
Het probleem stelt zich trouwens ook bij andere sites op users.skynet.be die ik, bij wijze van test, probeerde te openen.
icon

Beste antwoord door SamuelD 22 May 2019, 14:51

Bekijk origineel

16 reacties

Louter ter info: bij mij werkt users.skynet.be/x nog altijd zonder probleem dus zal het al zeker niet algemeen zijn.
Op zondag komen de Proximus medewerkers niet langs op het forum, dus pas morgen kunnen ze u verder helpen.
Voor technische problemen kun je wel bellen naar de helpdesk op gratis nummer 0800 22 800
Reputatie 1
Dank voor de reactie. De onbereikbaarheid is trouwens niet permanent : momenteel (10:30) is de website opnieuw bereikbaar, evenals o.a. /schroeders, /sb295812 en /belespace die daarnet evenmin bereikbaar waren.
Het probleem is niet browser-specifiek (tenzij firefox, chrome en opera telkens simultaan in de fout gaan).
Het probleem stelt zich niet alleen bij mij : sommige van de email-correspondenten zitten zelfs (godbetert?) bij telenet.
Reputatie 4
Badge +2
Probleem is blijkbaar nog niet opgelost: de websites die ik onderhoud zijn niet bereikbaar.
Reputatie 4
Badge +2
En opeens werkt het terug!!!
Er is inderdaad een dergelijk probleem bekend bij de users.skynet.be sites. De betrokken diensten zijn hiervan op de hoogte, en doen hun best om dit zo spoedig mogelijk in orde te brengen.
Is dit algemeen want heb hiervan nog geen last ondervonden tot nu toe?
De storingen doen zich niet altijd en overal voor. Het is blijkbaar heel willekeurig wie wanneer deze problemen ziet.
Ok bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Dit zou ondertussen trouwens volledig opgelost moeten zijn.
Reputatie 1
Vandaag, 15/09/2019, blijkt onze website op users.skynet.be reeds de ganse dag onbereikbaar.
Dit 'blijkt' uit regelmatige pogingen om webpagina's te openen op de site : mogelijks is een kortstondige bereikbaarheid aan onze aandacht ontsnapt.
(Gisteren was een tweede poging na een kwartiertje wél succesvol)
TUI: Dit werd hier ook vandaag al gemeld in een ander topic
zie
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/website-offline-48364
Reputatie 7
Badge +4
hi all, dit is doorgegeven naar het betrokken team voor nazicht
we houden je hier op de hoogte
Reputatie 7
Badge +4
hi all, dit zou ondertussen terug up and running moeten zijn
Dit is inderdaad terug in orde 👍
Reputatie 4
Badge +2

De websites zijn terug onbereikbaar, en ja ik weet het dat tijdens het weekend dit niet zal opgelost worden.

inderdaad in het weekend wordt er af en toe onderhoud uitgevoerd op hun servers, niet altijd noodzakelijk dat het gans het weekend er uit ligt, anders een de helpdesk verwittigen want hier komt er in het weekend niemand van Proximus zelf langs.

Reageer