Beantwoord

Upload snelheid vermindert tot een 500kbs (toch geeft speedtest +- 4Mbs)

  • 28 December 2021
  • 11 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 2

Hallo!

 

Ik heb een 50/4 internet abo maar merk al geruime tijd dat de upload snelheid, alvorens ik “echt” upload, een 4Mbs aangeeft

wat ok is. Echter wanneer ik naar gdrive, mega oid upload heb ik overal maar 0.5Mbs. Stop ik de upload en test ik terug met speedtest of die van proximus dan heb ik weer 4Mbs ;)

Er lijkt mij toch iets te triggeren waardoor mijn uploadspeed drastisch beperkt of afgetopt wordt wanneer ik effectief een file oid upload. (ps : heb vrijwel alle clouds geprobeerd en overal hetzelfde/ heb info vergaard en anderen kunnen naar mega oid veel hogere snelheden behalen, dus daar ligt het niet aan denk ik dan...)

 

Misschien kan iemand mijn hiermee helpen.

 

Alvast bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door M_016 28 December 2021, 19:17

Bekijk origineel

11 reacties

@raystef66 je meet je internetsnelheid terwijl je upload, als ik het goed begrijp, dan is het ook normaal dat je uploadsnelheid lager is als je dan een speedtest doet. (er zijn minder bitjes beschikbaar voor de speedtest)

normaal doe je een speedtest terwijl je verbonden bent met utp kabel direct aan de bbox en al de rest geen verbinding maakt met je bbox niet over wifi en ook niet rechtstreeks met de bbox over utp en ook oppassen dat er anders niks op de achtergrond bezig is op je pc/laptop dat upload/download , (wat bij u het geval was)

Reputatie 2

@raystef66 je meet je internetsnelheid terwijl je upload, als ik het goed begrijp, dan is het ook normaal dat je uploadsnelheid lager is als je dan een speedtest doet. (er zijn minder bitjes beschikbaar voor de speedtest)

normaal doe je een speedtest terwijl je verbonden bent met utp kabel direct aan de bbox en al de rest geen verbinding maakt met je bbox niet over wifi en ook niet rechtstreeks met de bbox over utp en ook oppassen dat er anders niks op de achtergrond bezig is op je pc/laptop dat upload/download , (wat bij u het geval was)

Begrijp ik maar als mijn upload naar vb mega maar 0.5Mbs is en ik tijdens die upload nog een 0.3Mbs over heb via de speedtest dan klopt de rekening toch niet denk ik. Of zie ik dat verkeerd?

En ook nog : hoe komt het dan dat ik overal naar waar ik upload maar +-0.5Mbs heb?

 

Reputatie 7
Badge +4

Kan het eventueel 0.5 MB/s zijn? = 0.5*8 = 4 Mbps

Gdrive can generally upload/download around 40-45MBytes/sec pr transfer on as many transfers as you can keep going, so bandwidth isn't a limiting factor unless you start to talk about well in excess of 1Gbit/sec speeds (at which point it's really a luxury problem hehe). 2 Likes canitb (Kenneth) December 15, 2019, 4:59pm #6

 

hoe controleer je de uploadsnelheid van bv mega

ik vermoed dat dit iets te maken heeft me QoS dus een kwestie van voorrang 

Reputatie 2

Kan het eventueel 0.5 MB/s zijn? = 0.5*8 = 4 Mbps

Gdrive can generally upload/download around 40-45MBytes/sec pr transfer on as many transfers as you can keep going, so bandwidth isn't a limiting factor unless you start to talk about well in excess of 1Gbit/sec speeds (at which point it's really a luxury problem hehe). 2 Likes canitb (Kenneth) December 15, 2019, 4:59pm #6

 

Tss, nu heb ik gekeken en het is idd 500KBs=+-0.4MBs = 4Mbs…. :grin:

Kan het eventueel 0.5 MB/s zijn? = 0.5*8 = 4 Mbps

dan zou zijn download ook niet kloppen

@raystef66 voer je dan die speedtest uit met verschillende speedtest programma’s want in je screenshots staat toch Mbps ? en geen Bytes per seconde?

Reputatie 2

@raystef66 voer je dan die speedtest uit met verschillende speedtest programma’s want in je screenshots staat toch Mbps ? en geen Bytes per seconde?

Mss heb je mijn post niet gezien maar op Mega heb ik een 500KBs (had verkeerd gekeken). Dus dan klopt het dat ik 4Mbs heb toch?

Ik upload dikwijls bestanden van 1GB (vb 1000.000 kB) en dan duurt het wel even...

Ach Ok dat verklaart veel :wink::slight_smile:

Reputatie 2

Ach Ok dat verklaart veel :wink::slight_smile:

Idd my bad ;)

Zo een GB bestandje duurt toch al gauw een 30 min. Vandaar dat ik begon te twijfelen maar klopt wel degelijk.

Bedankt beide voor de antwoorden !

@raystef66 ter info: Als ik bv upload naar Onedrive dan zakt mijn speedtest uploadsnelheid van 20 Mbps naar 8 Mbps

Reageer