Beantwoord

Upload snelheid verdubbeld?


Badge
Hallo,

Heeft proximus de upload snelheid verdubbeld? Ik zie ineens een upload van 32 Mbps :o
Nu de download nog, en het komt helemaal goed!
icon

Beste antwoord door LinosD 21 June 2018, 08:47

Bekijk origineel

31 reacties

Badge
Test je dit met kabel of via de wifi? Jouw uploadsnelheid lijkt alleszins hier ingesteld te staan op 30mbps.
Technisch kan deze 30Mbps halen, administratief is jouw formule beperkt tot 15Mbps. Het maximale technische wordt hier niet gegeven daar dit de stabiliteit kan beïnvloeden, etc..
Badge
Spijtig, die 30 mbps ging veel vlotter bij het backuppen van mijn website. Maarjaaaaaaa
Louter nog ter bijkomende info:
Ik heb verleden jaar ook ongeveer twee maanden een dubbele upload gehad wegens deze bug, want moest het geen bug zijn dan zou het geen twee maanden duren dat je op dubbele snelheid blijft staan aangezien deze cap vastligt volgens welk abonnement die je hebt.
Daarna heb ik nog enkele malen kunnen genieten van die dubbele snelheid maar wel over korte periodes van een week ongeveer.
Reputatie 6
Badge +2
Grappig dat er hier altijd gesproken wordt over "verdubbelen" van de upload.
In feite is de "bug" gewoon dat de "cap" wegvalt:
  • voor sommigen is dat een verdubbeling (vb van 15 mbps naar 30 mbps). Bijvoorbeeld als je modem synct aan 30 mbps.
  • voor sommigen is dat méér dan een verdubbeling: ze gaan van 15 mbps naar 40 mbps (als je voorbeeld een 100/40 profile hebt).
  • voor mij is dat bijna een vertienvoudiging als de cap zou wegvalen (internet start upload normaal gecapt op 4 mbps 😉.
Bij mij was dit in ieder geval toch ook maar een ongeveer een verdubbeling t.o.v. van de abonnement cap van 6 Mbps naar 15 Mbps cap op mijn 100/40 profiel!

Reageer