Beantwoord

Upload snelheid verdubbeld?


Badge
Hallo,

Heeft proximus de upload snelheid verdubbeld? Ik zie ineens een upload van 32 Mbps :o
Nu de download nog, en het komt helemaal goed!
icon

Beste antwoord door LinosD 21 June 2018, 08:47

Bekijk origineel

31 reacties

Niet te vlug victorie roepen dit schijnt een bug te zijn in hun systeem, dus hopelijk voor u wordt de bug niet te vlug opgelost ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad zoals Martin al aangaf een bug, die bij een nieuwe PPP-sessie (reboot modem zou al voldoende moeten zijn) wordt "verholpen".
Badge
Dit noem ik geen bug, maar een verbetering. Mocht gerust zo blijven. Maar spijtig genoeg moet ik het alweer met de helft minder doen. 🤓
heb net het zelfde voor soms als ik de bbox reboot een hoge upload en dan val ik spijtig genoeg een tijd later terug op de upload cap (6 Mbps) die aan mijn comfort pack gekoppeld is.
Jij hebt toch nog meer met een maxi pack blijkbaar, dus ik mag nog meer klagen 😉
Badge
Yeps bij Tuttimus zit ik aan +- 15 Mbps upload. Al bij al is dat een heel hoge snelheid. Ik zou liever de download snelheid eens zien verhogen, want 90 Mbps is redelijk traag. En als er 2 TV's spelen zakt die snelheid al met 15 a 20 Mbps.
Normaal gezien zou de snelheid ongeveer 13 Mbps moeten zakken voor twee HD TV streams die je binnentrekt langs de twee decoders.
Badge +4
Yeps bij Tuttimus zit ik aan +- 15 Mbps upload. Al bij al is dat een heel hoge snelheid. Ik zou liever de download snelheid eens zien verhogen, want 90 Mbps is redelijk traag. En als er 2 TV's spelen zakt die snelheid al met 15 a 20 Mbps.
Denk dat je niet mag klagen , ik heb 1,3 jaar op 100 gestaan met Tv + Internet en sedert familus naar 85 gedonderd.... nooit geen uitleg gekregen hoe het komt.
Wel al paar keer 30 upload gehad.
Is deze "bug" inmiddels "verholpen"?

Ik praat "zo" omdat ik er nog steeds "last" van heb...



(eigenlijk juich ik deze snelheid alleen maar toe, scheelt veel 'wacht'tijd bij het uploaden van eigen beeldmateriaal naar YouTube e.d.)
Reputatie 7
Badge +4
Beste

Deze "bug" is nog niet "verholpen"

mvg
inderdaad heb er ook weer een tijdje van kunnen genieten, spijtig genoeg duren mooie liedjes niet lang ☺️
ik vind het eigelijk raar waarom ze de snelheid niet op max laten staan ik heb het is getest met een fritz box modem in die lockte de verbining op 39.99 up en 99.99 down en toch kreeg ik maar 17 mb.s ben ook klant bij edpnet geweest die dus letterlijk die 39.99 geven maar proximus niet het netwerk kan het zeker aan waarom geven ze dit niet naar de klaten toe als edpnet het kan ale je
Ja ik denk om verschillende packs te kunnen maken van goedkoper naar duurder ……
Mijn UPL ook weer teruggevallen van 30 naar 6 !
Ik zou liever in dit geval een bug hebben die blijft 😉 ☺️

Reputatie 7
Badge +4
De verschillende snelheden zijn inderdaad gekoppeld aan de verschillende abonnementen zoals Martin aanhaalt.
Reputatie 6
Badge +3
't wordt wel tijd om de upload naar 30Mbit op te trekken !
Belachelijke limiet van 15Mbit wordt opgelegd, mobiel heb je al courant hogere snelheden.
Badge
Ik heb het opnieuw, zonder modem te herstarten deze keer... Hopelijk blijft het nu zo. MAAR er is goed nieuws hier in Aalst, Proximus is glasvezel aan het leggen in de straat ! :D


Is bij mij ook al een tijd het geval al 14 dagen dus er is hoop dat het zo blijft 😉
Maar hier spijtig genoeg nog geen glasvezel in het vooruitzicht!
Badge
Enkele maanden +30mbps upload snelheid, en nu al 2 weken terug naar +-15 .... Waarom? Alles al eens herstart, snelheid is dus echt weer gezakt.....
Test je dit met kabel of via de wifi? Jouw uploadsnelheid lijkt alleszins hier ingesteld te staan op 30mbps.
EDIT: Max 15mbps beschikbaar door beperking abo.
Badge
Test je dit met kabel of via de wifi? Jouw uploadsnelheid lijkt alleszins hier ingesteld te staan op 30mbps.
Met beide dezelfde snelheid, komt niet leer boven de 15. Download snelheid is wel nog goed.
Reputatie 7
Badge +6
Andy, de dubbele upload is een bug voor alle duidelijkheid. Een bug met een positieve impact dan wel te verstaan.
Door een recente reboot van je b-box (eigenlijk is het gelinkt aan je PPP sessie), is deze bug 'verholpen'. Vandaar kom je terug op je normale uploadsnelheid.
Weet ook dat we vollop bezig zijn met upgrades van ons backbone netwerk waar deze bug niet meer is inbegrepen. 😉

Edit: Voor alle duidelijkheid. De snelheid op basis van jouw abonnement (Internet Maxi) is 15Mbps.
Ik heb ook een maand of twee geleden gedurende enkel weken op dubbele uploadsnelheid gestaan.
Het is nu ook niet echt nodig dat Proximus alle bugs er uit haalt hé ☺️
Badge
Kan iemand van Proximus dit nog eens controleren aub?
Ik zou normaal gezien 30 Mbps upload moeten hebben, maar ik haal momenteel maar de helft niet meer. Ik heb de modem ook al uit het stopcontact gehaald. Een backup van mijn website downloaden gaat hierdoor ook stukken trager ... "+60Gb"

Klantennummer: 611543860

Ter info: Proximus medewerker ThomasP heeft het uitgelegd waarom je maar maw 15Mbps kunt halen omdat op je maxi abonnement een cap staat van 15 Mbps, dus als je snelheidstest doet ga je iets minder halen dan die 15 Mbps dus in uw geval 14,1 zoals je gemeten hebt.

NB: op mijn abonnement bvb ligt de cap op 6 Mbps en mijn lijn kan gemakkelijk een upload van 30 Mbps halen.
Reputatie 7
Badge +4
@Andy_025 Je hebt een internet maxi , de maximum download is 100 Mbps en de maximum upload is 15 Mbps.
Badge
Klopt niet eh, ik heb maanden 30 gehaald, en nu terug ineens 15. Een bug van enkele maanden...?

Reageer