Vraag

upload snelheid veel te laag

  • 8 June 2019
  • 6 reacties
  • 303 Bekeken

  • Apprentice
  • 7 reacties
Goedemorgen sinds een paar dagen is de uploadspeed van 30 naar 1.5 tot 5 gedaald en normaal altijd rond de 15 geweest max internet pack heb de modem ook al eens heropgestart . Wat kan ik nog meer doen mvg Bart hier een link met mijn ookla test https://www.speedtest.net/my-result/d/d96952aa-ef10-401b-b445-406ae2a504b8

6 reacties

Heb je de test al gedaan met verschillende toestellen en ook bv met een laptop/pc verbonden via utp kabel.
Je kunt anders ook eens proberen van de bbox even te herstarten door zijn spanning 5 sec te onderbreken of de bbox eens te resetten 👉BBOX resetten
(bij resetten moeten eventueel zelf veranderde instellingen die je gedaan hebt in je bbox weer terug ingevoerd worden na de reset)
PS: op het forum komt er niemand meer langs van proximus tijdens het weekend en maandag feestdag, dus mss als je het nodig acht best eens tijdens het weekend naar de helpdesk bellen 0800 22 880

Als je naar de pagina surft via bovenstaande link "BBOX resetten" kun je ook eventueel chatten met iemand van Proximus zelf.
goede morgen martin helaas heb ik de test al gedaan met meerdere toestellen en heb de bbox ook al eens van de netspanning gehaald en terug laten opstarten maar helaas geen verbetering maar als ik ookla test doe gaat hij met de upload eerst naar tussen de 8 en 9 en dan duikt de snelheid naar tussen de 3 en 5 en merci voor de link voor te chatten met de medewerkers
inderdaad dit is een normaal fenomeen bij deze test dat die in het begin effekes piekt maar dan terugzakt dat zie ik ook iedere keer bij de test.
Je kunt altijd eens testen via > https://pxs.speedtestcustom.com/
Of zoals boven aangegeven kun je bellen of chatten (zie mijn eerste bericht: wat bijgewerkt ☺️).
PS: misschien staat de cap op de uploadsnelheid bij Proximus verkeerd ingesteld !
Heb een medewerker aan de lijn gehad en zou liggen aan de kwaliteit van de lijn dinsdag komt er iemand langs al toppie 👍
Bedankt voor de feedback en nog een prettig weekend en Pinkstermaandag verder.
Mvg, Martin.
idem voor u Mvg bart

Reageer