Vraag

Upload snelheid is minder dan 1Mbps


Ik heb net gemerkt dat mijn uploadsnelheid ongeveer 0,8Mbps is wat de verklaring kan zijn waarom mijn videoconferenties moeizaam verlopen. Kan er een lijntest uitgevoerd worden om te zien of alles normaal is? Ik heb een bbox-3 en in myproximus zie ik dat de modem idd gesynchroniseerd is met een uploadsnelheid van 0.8Mbps.

 


18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Fijn dat te horen 🙂.  Ik zal je feedback ook doorgeven aan onze technieker. Ook voor hen altijd fijn om zoiets te horen. 

bedankt voor de feedback

Net een supervriendelijke en correcte (masker) technieker (Kenneth) over de vloer gehad en het probleem is gevonden, de modem … vervangen door een BBox 3V+ en heb nu een uploadspeed van 10Mbps. Yes!!!

Bedankt voor jullie hulp

Reputatie 7
Badge +4

Morgen 12/08 tussen 12.30-17u komt er een technieker langs om alles ter plaatse even na te kijken.

Dankzij Corona zitten we in ons kot. Deze week is er altijd iemand thuis.

Reputatie 7
Badge +4

Vandaag nog eens verder gekeken. Ik heb dus geen Sagem maar een Technicolor  dus jammer genoeg geen extra info. De uploadsnelheid vandaag is terug 0,8 - gisteren na de reset was het nog 1.7 - ook niet goed maar het dubbele van nu. En ja, getest met UTP rechtstreeks op de router (en alle andere poorten vrij). Zal toch de hulp van onze vrienden van Proximus nodig hebben.

kan je ons een aantal voorkeursdatums doorgeven ?
het lijkt me best om iemand hiervoor ter plaatse dan te sturen

Ze kunnen altijd maandag eventueel voorstellen om een technieker eens ter plaatse te sturen.

Vandaag nog eens verder gekeken. Ik heb dus geen Sagem maar een Technicolor  dus jammer genoeg geen extra info. De uploadsnelheid vandaag is terug 0,8 - gisteren na de reset was het nog 1.7 - ook niet goed maar het dubbele van nu. En ja, getest met UTP rechtstreeks op de router (en alle andere poorten vrij). Zal toch de hulp van onze vrienden van Proximus nodig hebben.

Ok dan is dit inderdaad een reset en geen heropstart , het was niet duidelijk uit je bericht hier →

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/upload-snelheid-is-minder-dan-1mbps-51000?postid=659704#post659704

of dit reeds gebeurd was en ook na de actie van jonathandr

Hard reset

@Dirk R Ik dacht dat die al gereset was, dan zal het wel in orde blijven

Na reset: download 26 en upload 1.7. Fingers crossed 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u voor maandag geen verdere reactie van Proximus medewerkers meer zult krijgen op dit publieke forum

Vraag: werd bovenstaande speedtest 18.9/0.8 uitgevoerd met alle andere applicaties gesloten (geen andere apparaten actief) en met ethernet-kabel op Bbox

Indien ja:

Voorstel:

hard reset van Bbox

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

&

indien u over een Bbox3 type sagem beschikt eventueel met de sagemtool als user met uw userpaswoord voorhanden op de Bbox de situatie van uw lijn nakijken

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432?shareUid=773d6e421e234c8d802fa0289a808066

belangrijkste parameters

current/maximum bit rate down/up is Mbps

noise margin in dB (» 10 dB verhoging snelheid in principe mogelijk)

profile name

vectoring down/up yes/no

DLM/Repair profile yes/no

ROP/modem compatible yes/no

distance in m

 

P.S.

De minimum gegarandeerde snelheid van 27.9/3.8 stemt waarschijnlijk overeen met een 30/4 lijnprofiel

Dit lijkt mij niet direct een “normaal” startprofiel (alhoewel LP138 30/5 blijkbaar recent toegevoegd werd voor OLO doeleinden)

Enkel de Sagemtool en/of Proximus medewerkers kunnen licht in de duisternis brengen (indien speedtest uitgevoerd met utp/ethernet-kabel)

Misschien dient de Bbox gewoon te worden vervangen (en het betreft in elk geval geen adsl/adsl2+ lijn dan zou upload beperkt zijn tot 0.5 Mbps)

 

Download 18.9 en upload 0.8 :(

Reputatie 7
Badge +4

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

27,9 Mbps download - 3,8 Mbps upload

hi dirk
kan je nogmaals even je snelheid testen ?

Ja volgens mij gaat er niet veel aan te doen zijn, maar als prox hier langskomt kunnen zij altijd eens je lijn nakijken.

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

27,9 Mbps download - 3,8 Mbps upload

je zit mss nog op een ADSL lijn 

wat geeft → http://proximus.be/internetsnelheid aan wat je als snelheid zou moeten krijgen.

reset modem eens .

Reageer