Vraag

Upload snelheid


Ik begin me dik te ergeren aan dat smallband gedoe. ok je kan een gratis block bijkopen maar dat maakt enkel het download snelheid terug normaal, maar geen upload snelheid. als Twitch Live streamer is dit§en gigantis probleem. doe er iets aan alstublief

15 reacties

Lauter ter uwe info: de uploadsnelheid hangt in de eerste plaats van fysieke factoren af van je lijn (lengte, verzwakking, 
) en in de tweede plaats van je internet abonnement (bv start = 4Mbps 
.) (al dan niet in een pack)
dit kun je natrekken wat je lijn aankan > http://proximus.be/internetsnelheid
ik begrijp uw antwoord langs geen kanten, ik vraag om mijn uploud recht te trekken. en u geeft mij een antwoord van ga er bij liggen standaart text. ik zeg het nog maals alles werkte perfect tot ik op smallband terecht kwam, ik koop een block bij om van smallband af te graken. en het enigste dat van smallband is download snelheid upload is om smallband gebleven.

Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 83.3% van de lijnen met uw configuratie
93,5 Mbps download - 14,6 Mbps upload

Ik zat voor op smallband op 11 Ă  12 Mbps uploads (mischien zelfs iets hoger)
sinds smallband op 1Mbps of lager zelfs met een block bij te kopen

Mijn excuses als ik beetje kortaf ben. maar als streamer is dit zeer onaangenaam!
hier is een speed test
http://www.speedtest.net/result/7344423775

zou normaal Uploadsnelheid 13.8 Mbps moeten zijn
Dan ga je moeten wachten tot morgen iemand van proximus zelf hier langs komt of je zou kunnen proberen om nu eens te bellen naar de helpdesk op 0800 22 800 mss kunne ze u verder helpen.

Je zou ook eens de TBF kunnen opstarten om te zien of het iets uithaalt als je geen hulp krijgt op de helpdesk.
Als volgt:
- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
nog maals men exuses dat ik tegen je uitvloog
Geen erg hoor, ik probeer maar van zoveel mogelijk tips te geven in de hoop je wat verder te kunnen helpen,
nog een gezellige zondagavond verder.
Badge +4
Heb je de modem al eens opnieuw opgestart ? mischien is de upload dan weer normaal .
Hey Redsfan,
heb jij al of nog altijd een verhoogde upload, bij mij is het weer teruggevallen op een comfort cap snelheid = 6Mbps
kun je dat via de GUI van de modem? zo ja dan heb ik da gedaan. of is dat meer een soft restart?
gewoon zijn nestekker eens 5 seconden uittrekken, bij problemen (internet of TV) zou je dit altijd moeten proberen is ook altijd het eerste wat ik doe en als dit niet lukt probeer ik zelf nog een reset van de bbox, natuurlijk niet zeker dat het iets oplost maar altijd zeker de moeite om dit te proberen.
NB: reset van modem als volgt > klik hier
PS: bij een reset moet je wel instellingen die zelf zou gedaan hebben in de bbox weer opnieuw invoeren.
Badge +4
Hey Redsfan,
heb jij al of nog altijd een verhoogde upload, bij mij is het weer teruggevallen op een comfort cap snelheid = 6Mbps

Ja ik heb al een paar maand een verhoogde up zonder te zakken.
Raar eigenlijk als ik soms eens een reset moet doen van de bbox dat krijg ik terug een verhoogde upload van 30, maar na verloop van tijd valt dat weer terug op de comfort cap snelheid, ik dacht eerst dat het zou te maken hebben door het feit dat ik nog met een oud pack zit maar langs de andere kant waarom zou ik dan wel een tijd lang de verhoogde upload krijgen, de wegen van Proximus zijn echt ondoorgrondelijk đŸ€”
heb de modem herstart en het heeft niets verandert. zebiet maar eens bellen dan
normaal passeren de proximus medewerkers vanaf 8u op het forum maar bellen is mss nog de snelste methode, een andere methode is om hier een Privébericht (klik hier) te sturen, maar dan is het ook nog niet verzekerd dat je vlug antwoord krijgt.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je me aub via PB je telefoon- of klantennummer doorgeven ? Dan kunnen we dit voor je nakijken.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer