Beantwoord

Upgrade naar Giga. Hoe?

  • 5 February 2021
  • 24 reacties
  • 431 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds een een hele tijd Fiber Start + TV pakket met 120Mbps download.

Ik zie juist op Proximus dat “GIGA” via fiber 1Gbps zou kunnen leveren.
Mijn hardware thuis kan dit ook aan (overal 1Gbps interfaces en cat5e kabels)

Ik wil eens kijken wat de meerkost is maar vind dit nergens terug. Enkel blogs, blogs, blogs als ik zoek naar iets fiber gerelateerd.


Maanden geleden vond ik dat ik ergens kon upgraden naar 350Mbps maar ook dit vind ik niet terug. Enkel normale internetpakketten krijg ik te zien.

Hoe ga ik van Fiber Start + TV naar GIGA pakket? 
Wil dus enkel internetsnelheid boost hebben, niks meer.

Ook een URL zou handig zijn of website toch optimaliseren zodat dit makkelijker te vinden is want ik achter een uur te zoeken, nergens iets gevonden.

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Martin 5 February 2021, 11:28

Bekijk origineel

24 reacties

Zie je deze optie niet staan in je MyProximus, maar als de Prox forummedewerkers seffens langskomen kunnen ze je altijd hiermee verder helpen.

Reputatie 1

Zie je deze optie niet staan in je MyProximus, maar als de Prox forummedewerkers seffens langskomen kunnen ze je altijd hiermee verder helpen.

Dit zie ik nergens staan, ook niet in MyProducts

 

ik ben niet zeker of je fiber boost kunt nemen op een op fiber start, maar als iemand van Prox forummedewerkers hier langskomt zulle ze u wel de juist officiële info meegeven http://proximus.be/flex

@Ollie_Ghent Ter bijkomende info

 

Reputatie 1

@Ollie_Ghent Ter bijkomende info

 

Dat ben ik inderdaad ook tegengekomen maar wil enkel internetsnelheid boost en TV bewaren. Al de rest is irrelevant voor mij persoonlijk.

En die 2 pakketten zijn ook nergens te vinden op hun website. Enkel de normale pakketten (geen fiber). Fiber pakketten zie ik wel op business pagina maar is voor particulier dat ik nodig heb.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@Ollie_Ghent  De info dat je online hebt gevonden is correct. De optie Fiber Boost 1 Giga aan € 15/maand is enkel voor residentieële en zakelijke Fiber-klanten met onderstaand fiber pack:

  • Flex Fiber
  • Flex Netflix Fiber
  • Epic Combo Full Fiber
  • oude Tuttimus & Familus packs

en is niet compatibel met Flex S Fiber, Flex Netflix S Fiber, Flex Premium Fiber, Epic Combo Light, shadow packs of internet standalone, Business Flex Fiber (alle combinaties).

Jouw pack Internet Start Fiber + TV behoort tot de categorie shadow packs.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@Ollie_Ghent  De info dat je online hebt gevonden is correct. De optie Fiber Boost 1 Giga aan € 15/maand is enkel voor residentieële en zakelijke Fiber-klanten met onderstaand fiber pack:

  • Flex Fiber
  • Flex Netflix Fiber
  • Epic Combo Full Fiber
  • oude Tuttimus & Familus packs

en is niet compatibel met Flex S Fiber, Flex Netflix S Fiber, Flex Premium Fiber, Epic Combo Light, shadow packs of internet standalone, Business Flex Fiber (alle combinaties).

Jouw pack Internet Start Fiber + TV behoort tot de categorie shadow packs.

Groetjes,
Antonella

Dag Antonella,

 

Dit beantwoordt mijn vraag eigenlijk niet want ik betwist niet dat de info verkeerd is. Ik vermeld namelijk dat de info over fiber pakketten niet te vinden zijn op jullie website. Ik vind enkel normale pakketten zoals jij die vernoemt zonder "fiber”-gedeelte of blogs over gigaboost.

 

TLDR; graag URL met alle Fiber-pakketten zodat ik dit in detail zelf kan bekijken wat erin zit. Dan upgraden voor dan door te gaan naar gigaboost. Screenshot eronder maakt het duidelijk dat Fiber er niet tussenstaat. Noch bij Internet, noch bij packs.


Mijn vraag dus nogmaals: hoe kan ik van Fiber Start + TV Gigaboost verkrijgen en kan ik deze in detail bekijken. Waar zijn deze Fiber-pakketten te vinden op jullie website? Ik vind dat dus nergens tenzij via chat en offerte opvraag. Dit wil ik niet. Ik wil details en beschrijving van de pakketten zoals de gewone pakketten zonder fiber. Ik weet ook niet wat “shadow pakket” is, eerste keer dat ervan hoor.

Ik zou dus graag willen zien wat die pakketten echt bevatten want die namen zeggen mij niks zodat ik geen overbodige kosten maak zoals Netflix (die ik al apart heb), 2 decoders (heb al 1 en Apple TV zelf), mobiel internet (heb ik al via ander provider), ..

Met vriendelijke groeten
 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Ollie_Ghent  Dat had ik niet onmiddelijk door, mijn excuses. Ik heb er zelf even naar moeten zoeken, maar hopelijk kan je verder met de informatie dat te vinden is via deze link:

Product informatie fiches | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@Ollie_Ghent  Dat had ik niet onmiddelijk door, mijn excuses. Ik heb er zelf even naar moeten zoeken, maar hopelijk kan je verder met de informatie dat te vinden is via deze link:

Product informatie fiches | Proximus

Groetjes,
Antonella

Dag Antonella,

 

Hartelijk dank voor die link.

Klopt het als ik zeg dat ik geen gigaboost (of zelfs upgrade) van Fiber Start + TV zonder telefoonlijn erbij te nemen? Dit heb ik niet nodig gezien we geen vaste telefoon hebben en wil hier ook niet voor betalen wat ik niet (kan) gebruiken.

 

Ik zoek dus een pack met enkel en alleen:
Internet Fiber (+ gigaboost 15 euro)
TV (heb ik al)

Geen telefoonlijn, geen mobiel, geen extra tv toestanden, ..

Alvast bedankt voor jouw tijd en geduld

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +3

@Ollie_Ghent  Dan is er eventueel het pack Epic combo full TV experience, want bij de Flex formules is er wel steeds een vaste lijn bij verplicht om de optie Fiber Boost 1 Giga te kunnen activeren . Maar bij Epic is er dan wel een mobiel abonnement bij. Helaas is de uitsluiting van mobiel én vaste lijn niet mogelijk in dit geval. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@Ollie_Ghent  Dan is er de  optie het pack Epic combo full TV experience, want bij de Flex formules is er wel steeds een vaste lijn bij verplicht om de optie Fiber Boost 1 Giga te kunnen activeren . Maar bij Epic is er dan wel een mobiel abonnement bij. Groetjes, Antonella

Dat lijkt me dan inderdaad het meest gepaste volgens al die fiches.

Ik zal die fiche afdrukken en eens vergelijken en berekenen.

Is er ergens URL waar ik die fiber-packs kan zien zoals de gewone packs hier op de website?
Zou dan eens willen configureren met een 2e mobiel erbij.

Volgens chat (die uren eigenlijk compleet niet helpzaam geweest is en uiteindelijk verschillende keer chat afgesloten hebben en mijn tijd uren verspild hebben, daarom dat ik hier wat kort ben wat heb veel gekookt vandaag :p ) zou ik die packs moeten zien in MyProximus en dan Packs. Maar probleem is dat het bij mij niet het geval is. Chat heeft me verschillende keren doorgestuurd naar iemand waarop die dan mij gewoon constant Business packs verstuurde terwijl ik particulier wou en dan chat afsloot.
Dus zou wel interessant zijn moest dat werken zodat mensen met Fiber Start niet uren moeten verspillen voor te weten welke packs er zijn voor uit te breiden..
 

Reputatie 4
Badge +2

@Ollie_Ghent         https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_fiber_packs/particulieren/all-flex-fiber-packs.html?v5=eligible

Dat is toch de gewoon de link naar http://proximus.be/flex dat je geeft, nee?

Edit: ach ja je geeft de link voor niet compatibele V7 flex fiber packs, sorry nu zie ik het :relaxed:  

het hangt er veel van af hoe je de zoektermen formuleert in google :slight_smile:

Eigenlijk straf dat je eerst google moet gebruiken om gemakkelijk iets te vinden op de prox site!

Reputatie 4
Badge +2

@Martin als je  op wijzig dit pack klikt kan je zelf je pack samen stelen . ook met boost 1 giga.

 

:thumbsup_tone3: bedankt voor de tip

Reputatie 1

Dat is eigenlijk zowat ik zocht. Heb ik dus nooit gevonden.
Echt raar dat dit zo verstopt zit voor klanten..

Maar ik bemerk wel dat die namen niet overeenkomen met wat er in gigaboost blog staat zoals:

flex fiber, epic combo etc etc.. 
Het is echt eigenlijk zo verwarrend allemaal..
Dit terwijl ik al jaren in de IT wereld zit als Systeembeheerder.. Ze hebben nog veel werk blijkbaar..

Reputatie 1

@Martin als je  op wijzig dit pack klikt kan je zelf je pack samen stelen . ook met boost 1 giga.

 

Nog iets dat ik zie: dit zijn enkel de FLEX packs, allemaal met vaste lijn.

Epic zou zonder vaste lijn zijn. Waar vind ik die?

Reputatie 4
Badge +2

@Ollie_Ghent https://www.proximus.be/epic/nl/id_ce_epic_combo_fiber/make-it-epic/epic-combo/epic-combo.html?v5=eligible&adobe_mc_sdid=SDID%3D4399F4D026BEC350-246BE6FF679460C7%7CMCORGID%3D84930DFF561D0A627F000101%40AdobeOrg%7CTS%3D1612562607&adobe_mc_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Reputatie 1

When someone random on a forum answers my question in few mins after spending a whole day on Proximus chat getting wrong answers and getting disconnected from chat each and every time..
Lol echt Danny, ge zijt mijnen held.

Reputatie 4
Badge +2

graag gedaan

ziet ge wel dat google wonderen doet :wink:

Reputatie 1

ziet ge wel dat google wonderen doet :wink:

Trust me, uren gegoogled en kwam enkel da gigaboost blog tegen en andere blogs. Denk dat je wel wat termen moet weten (URL of V) voor het specifiek te kunnen vinden.
Mn job is 50% googlen dus mn google-fu skills zijn zo slecht nog niet. ;)

Het komt inderdaad er op aan dat je de juist termen in de zoekterm zet en soms is het probleem dat je er te veel inzet 

ook die is mss interessant → De Epic Faq | Proximus

Kan ik ook een Epic combo nemen met fiber?

Ja natuurlijk! Je ervaring zal zelfs nog beter zijn want je internetsnelheid ligt met fiber nog iets hoger, namelijk 120 mbps download en 20 mbps upload bij Epic combo ‘light TV experience’ en zelfs 350/30 bij Epic combo ‘full TV experience’. Ook het surfvolume is onbeperkt! Spijtig genoeg is fiber op dit moment nog niet voor iedereen beschikbaar. Onze systemen zullen het automatisch aanduiden in de webshop wanneer dit het geval is!

maar dat bewijst toch ook dat de Proximus site niet zo gemakkelijk samengesteld is om er vlug je weg in te vinden, natuurlijk ook niet altijd gemakkelijk want hoe uitgebreider het gamma hoe moeilijker het wordt om het bos tussen de bomen te vinden.

Reageer