Vraag

udp poorten gaan niet open in mijn b-box3


ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.

wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel

wat scheelt er?


35 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@guido_aerts Ik heb het nagevraagd bij de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je iets weten.

Ik heb hetzelfde probleem : Not a single UDP packet gets forwarded - TCP no problems

 

Configuration in BBOX3 interface : Configurations for UDP and TCP accepted and visible

Port forwarding :

  • TCP → OK : after activation, a NIC tcpdump shows that traffic is forwarded. Online tools confirm this.
  • UDP → NOT ok : after activation, no traffic is sent to the NIC. Disconnect all but one ethernet cables to connect a hub and a wireshark network monitor. NOTHING.

Tried high and low UDP ports (5, 989, … 1988-1995, 12345, 23456, 45678, ...) not a single UDP packet is sent to the network.

Firewall settings on Modem : NONE configured

Firewall settings via Proximus account : LOW

 

Reboot doesn’t change anything. Configured forwarded TCP and UDP ports are visible.

 

Over to a Proximus expert because it seems there is still no solution provided.

herinitialiseren via de browser doet de  instellingen weg.

het forwarden van udp poorten werkt nu wel, maar ik krijg mijn verbinding toch niet goed klaar,

ik weet (nog) niet of het aan mijn instellingen ligt, of dat er toch nog fouten zitten in het forwarden.

meer testwerk nodig.

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt ook nog de firewall. Normaal gezien wanneer je correcte port forwarding regels hebt ingesteld en de firewall staat op medium of high dan zou dit moeten lukken. Anders zou je ook nog firewall regels kunnen aanmaken. Je kan ook het IP adres van je VOIP selecteren bij DMZ host.

of high dan zou dit moeten lukken

Daar heb ik toch wel problemen mee gehad maar op  Medium nog niet.

 

Reputatie 7
Badge +4

Zowel TCP als UDP portmappings zouden moeten werken met volgende info. 

Werkwijze:

Werkt perfect. Als er iets niet werkt, dan gebruik je misschien gereserveerde poorten. Je kan dan best eens een andere poort gebruiken voor extern.

Reputatie 7
Badge +4

@guido_aerts Onze modem experten zien geen enkel probleem met je modem. Heb je al eens getest na een reset van je bbox3 modem.

Ik heb mijn modem al opnieuw opgestart, maar dat hielp niet, bedoelt u ‘herinitialiseren’? 

Dat heb ik nog niet gedaan, kan ik de instellingen opslaan, of moet ik dan alles handmatig instellen?

tcp van wan naar lan werkt wel vanaf een vaste lijn verbinding, via mijn smartphone lukt het niet

(met Packet Sender app)

als je een reset uitvoert moet je de instellingen die je zelf ingevoerd hebt in de bbox zoalsbv portforwarding opnieuw invoeren.

normaal gezien zou het moeten werken aangezien het werkt met een sommy systeem voor zonnepanelen waar het ook om udp poorten gaat.

Eigenlijk als je vast zit met een probleem omtrent de bbox is het altijd beter van een reset uit te voeren

reset uitvoeren > klik hier

tx

 

reset lost het probleem niet op

de instellingen bleven trouwens bewaard door reset met de reset knop

ik ga nu herinitialiseren via de browser

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al de LED’jes op de BBOX zien uitgaan? Wanneer dit niet gebeurd is dan is er geen factory reset uitgevoerd. Spijtig genoeg met het user profiel dat wij als klanten heb kan je geen configuratie export van de instellingen maken en later terug importeren.

in feite als je de verzonken reset knop indrukt moet je wachten tot allen de power led nog oplicht en dan pas mag je deze loslaten.

toch eens bbox heropstarten na het invoeren van portforwarding mss

en als je beide udp/tcp aangeduid staan in één forward regel werkt het dan ook niet.

bbox heropgestart nadat ik beide udp/tcp aangeduid heb, komt niet door

na het heropstarten staan de tcp en udp forwards trouwens tóch in aparte regels

Reputatie 7
Badge +4

@Ciber_expert Ik heb dit probleem doorgespeeld naar de verantwoordelijken voor de modem. We houden je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

 

De internetpoorten hieronder zijn geblokkeerd voor inkomend en/of uitgaand verkeer. Om veiligheidsredenen kunnen ze niet gedeblokkeerd worden.

Poorten 25 en 445 (TCP-protocol); poorten 135, 137, 138 en 139 (UDP-protocol); poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000 en bepaalde poorten hoger dan 1024.

Ja, dat had ik al gelezen, maar het gaat niet over die poorten.  Natuurlijk : bepaalde poorten hoger dan 1024, dat is niet heel specifiek, hé.

 

Het gaat om poorten  500, 4500, 1723, 3478, 5060, 5061, 8000 en 32000-65535.

@guido_aerts Dat heeft er inderdaad niks mee te maken, maar dit probleem werd hier nog gemeld maar ik ben ondertussen vergeten wat de reden was :thinking:

Een ander voorbeeld is ook om een range  poortnummers in te voeren dat lukt ook niet, je moet ze aparte regels  invoeren.

Range heb ik nog niet echt geprobeerd.  Maar ik geloof best dat dat ook niet kan.

Wat kan ik doen?

@guido_aerts als hier iemand van @pro⌘imus zelf zou langskomen kunnen zij dit indien het geen bekende bug is opvragen bij hun specialisten of er een workaround is .

Dat langskomen zal niet voor eerstdaags zijn, neem ik aan, gezien de crisis.

Ik dacht dat ze bij proximus gewoon in elke modem kunnen snuffelen en doen?

Reputatie 7
Badge +4

Misschien best proberen om te kijken waar het blokkeert (poort per poort**) indien nog niet gedaan

Wat de ondersteuning van “ranges” betreft dit werd reeds zonder duidelijk “ja/neen” behandeld in onderstaand lange draadje 

Misschien biedt een eigen router achter BBox  (enkel indien aanwezig decoder direct op Bbox) daarom een (snellere/adequatere) oplossing voor de auteur

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/poorten-open-stellen-49602

** uiteraard niet haalbaar/doenbaar voor de range 32000-65535

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/uw-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

Reageer