ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
Ik heb hetzelfde probleem : Not a single UDP packet gets forwarded - TCP no problems
Configuration in BBOX3 interface : Configurations for UDP and TCP accepted and visible
Port forwarding :
Tried high and low UDP ports (5, 989, … 1988-1995, 12345, 23456, 45678, ...) not a single UDP packet is sent to the network.
Firewall settings on Modem : NONE configured
Firewall settings via Proximus account : LOW
Reboot doesn’t change anything. Configured forwarded TCP and UDP ports are visible.
Over to a Proximus expert because it seems there is still no solution provided.
herinitialiseren via de browser doet de instellingen weg.
het forwarden van udp poorten werkt nu wel, maar ik krijg mijn verbinding toch niet goed klaar,
ik weet (nog) niet of het aan mijn instellingen ligt, of dat er toch nog fouten zitten in het forwarden.
meer testwerk nodig.
Je hebt ook nog de firewall. Normaal gezien wanneer je correcte port forwarding regels hebt ingesteld en de firewall staat op medium of high dan zou dit moeten lukken. Anders zou je ook nog firewall regels kunnen aanmaken. Je kan ook het IP adres van je VOIP selecteren bij DMZ host.
Zowel TCP als UDP portmappings zouden moeten werken met volgende info.
Werkwijze:
Werkt perfect. Als er iets niet werkt, dan gebruik je misschien gereserveerde poorten. Je kan dan best eens een andere poort gebruiken voor extern.
Ik heb mijn modem al opnieuw opgestart, maar dat hielp niet, bedoelt u ‘herinitialiseren’?
Dat heb ik nog niet gedaan, kan ik de instellingen opslaan, of moet ik dan alles handmatig instellen?
tcp van wan naar lan werkt wel vanaf een vaste lijn verbinding, via mijn smartphone lukt het niet
(met Packet Sender app)
als je een reset uitvoert moet je de instellingen die je zelf ingevoerd hebt in de bbox zoalsbv portforwarding opnieuw invoeren.
normaal gezien zou het moeten werken aangezien het werkt met een sommy systeem voor zonnepanelen waar het ook om udp poorten gaat.
Eigenlijk als je vast zit met een probleem omtrent de bbox is het altijd beter van een reset uit te voeren
reset uitvoeren > klik hier
tx
reset lost het probleem niet op
de instellingen bleven trouwens bewaard door reset met de reset knop
ik ga nu herinitialiseren via de browser
Heb je al de LED’jes op de BBOX zien uitgaan? Wanneer dit niet gebeurd is dan is er geen factory reset uitgevoerd. Spijtig genoeg met het user profiel dat wij als klanten heb kan je geen configuratie export van de instellingen maken en later terug importeren.
in feite als je de verzonken reset knop indrukt moet je wachten tot allen de power led nog oplicht en dan pas mag je deze loslaten.
toch eens bbox heropstarten na het invoeren van portforwarding mss
en als je beide udp/tcp aangeduid staan in één forward regel werkt het dan ook niet.
bbox heropgestart nadat ik beide udp/tcp aangeduid heb, komt niet door
na het heropstarten staan de tcp en udp forwards trouwens tóch in aparte regels
Ter info:
De internetpoorten hieronder zijn geblokkeerd voor inkomend en/of uitgaand verkeer. Om veiligheidsredenen kunnen ze niet gedeblokkeerd worden.
Poorten 25 en 445 (TCP-protocol); poorten 135, 137, 138 en 139 (UDP-protocol); poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000 en bepaalde poorten hoger dan 1024.
Ja, dat had ik al gelezen, maar het gaat niet over die poorten. Natuurlijk : bepaalde poorten hoger dan 1024, dat is niet heel specifiek, hé.
Het gaat om poorten 500, 4500, 1723, 3478, 5060, 5061, 8000 en 32000-65535.
Een ander voorbeeld is ook om een range poortnummers in te voeren dat lukt ook niet, je moet ze aparte regels invoeren.
Range heb ik nog niet echt geprobeerd. Maar ik geloof best dat dat ook niet kan.
Wat kan ik doen?
Dat langskomen zal niet voor eerstdaags zijn, neem ik aan, gezien de crisis.
Ik dacht dat ze bij proximus gewoon in elke modem kunnen snuffelen en doen?
Misschien best proberen om te kijken waar het blokkeert (poort per poort**) indien nog niet gedaan
Wat de ondersteuning van “ranges” betreft dit werd reeds zonder duidelijk “ja/neen” behandeld in onderstaand lange draadje
Misschien biedt een eigen router achter BBox (enkel indien aanwezig decoder direct op Bbox) daarom een (snellere/adequatere) oplossing voor de auteur
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/poorten-open-stellen-49602
** uiteraard niet haalbaar/doenbaar voor de range 32000-65535
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.