ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
Zowel TCP als UDP portmappings zouden moeten werken met volgende info.
Werkwijze:
Werkt perfect. Als er iets niet werkt, dan gebruik je misschien gereserveerde poorten. Je kan dan best eens een andere poort gebruiken voor extern.
FYI: nu zal het zeker maar pas maandag zijn aangezien niemand van Prox zelf, hier langskomt in het weekend
PS: Anders eventueel ondertussen eens je licht opsteken/de vraag stellen op het http://userbase.be forum mss krijg je daar al de oplossing.
hebben jullie enig idee wanneer er een antwoord komt op de UDP port forwarding problematiek?
Ik gebruik steeds een 1 on 1 regel, nooit ranges.
FYI: Wat hier wel al door anderen gemeld werd is dat er met sommige bbox3 types problemen zijn als je een poort range ingeeft en werkt alleen als je die per regel ingeeft!
Ik heb hetzelfde probleem : Not a single UDP packet gets forwarded - TCP no problems
Configuration in BBOX3 interface : Configurations for UDP and TCP accepted and visible
Port forwarding :
Tried high and low UDP ports (5, 989, … 1988-1995, 12345, 23456, 45678, ...) not a single UDP packet is sent to the network.
Firewall settings on Modem : NONE configured
Firewall settings via Proximus account : LOW
Reboot doesn’t change anything. Configured forwarded TCP and UDP ports are visible.
Over to a Proximus expert because it seems there is still no solution provided.
Je hebt ook nog de firewall. Normaal gezien wanneer je correcte port forwarding regels hebt ingesteld en de firewall staat op medium of high dan zou dit moeten lukken. Anders zou je ook nog firewall regels kunnen aanmaken. Je kan ook het IP adres van je VOIP selecteren bij DMZ host.
herinitialiseren via de browser doet de instellingen weg.
het forwarden van udp poorten werkt nu wel, maar ik krijg mijn verbinding toch niet goed klaar,
ik weet (nog) niet of het aan mijn instellingen ligt, of dat er toch nog fouten zitten in het forwarden.
meer testwerk nodig.
in feite als je de verzonken reset knop indrukt moet je wachten tot allen de power led nog oplicht en dan pas mag je deze loslaten.
Heb je al de LED’jes op de BBOX zien uitgaan? Wanneer dit niet gebeurd is dan is er geen factory reset uitgevoerd. Spijtig genoeg met het user profiel dat wij als klanten heb kan je geen configuratie export van de instellingen maken en later terug importeren.
reset lost het probleem niet op
de instellingen bleven trouwens bewaard door reset met de reset knop
ik ga nu herinitialiseren via de browser
tx
als je een reset uitvoert moet je de instellingen die je zelf ingevoerd hebt in de bbox zoalsbv portforwarding opnieuw invoeren.
normaal gezien zou het moeten werken aangezien het werkt met een sommy systeem voor zonnepanelen waar het ook om udp poorten gaat.
Eigenlijk als je vast zit met een probleem omtrent de bbox is het altijd beter van een reset uit te voeren
reset uitvoeren > klik hier
tcp van wan naar lan werkt wel vanaf een vaste lijn verbinding, via mijn smartphone lukt het niet
(met Packet Sender app)
Ik heb mijn modem al opnieuw opgestart, maar dat hielp niet, bedoelt u ‘herinitialiseren’?
Dat heb ik nog niet gedaan, kan ik de instellingen opslaan, of moet ik dan alles handmatig instellen?
Je hebt een bbox3 van technicolor , nu is de vraag of proximus er weet van heeft of er problemen zijn met dit type bbox3
Onderaan op de modem staat : bbox 3.
Als ik inlog krijg ik bij ‘mijn modem’ :
Serienummer (S/N)
CP1439SACYCZZZZ
Softwareversie
17.3.09.1B
Hardwareversie
E
Op mijn lan heb ik een voip centrale (met een pstn-lijn) , die ik met een android smartphone met een softphone app zou willen benaderen via (sip en rtp), omdat dat niet lukte heb ik op een pc SoftEther vpn-server geïnstalleerd, maar android vpn kan geen verbinding maken over het mobiele net.
heb net getest : wan udp 3478 → lan udp 62403 werkt niet
wan udp 9523 → lan udp 62403 werkt niet
wan tcp → lan tcp werkt,
lan tcp → wan tcp lukt me niet, ik gebruik het ipv4 adres van mijn gsm.
Nee dat is inderdaad niet direct de bedoeling; bv. poort 5060 wordt door Proximus VoIP gebruikt, maar vermits u enkel internet hebt kan het probleem in principe daar niet liggen
Misschien beroep doen op onderstaande in afwachting van een technisch onderlegd/georiënteerd Proximus medewerker op dit publieke forum
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&p=819430&view=unread#unread
Vermits u er reeds een week mee bezig bent, kan het probleem ook niet liggen aan “vertraging bij de verwerking” omwille van “interne netwerkproblemen” bij Proximus deze voormiddag
Misschien ook er bij vermelden voor welek toepassing je deze poorten moet open zetten
@PRO⌘IMUS HELP
NB: nochtans voor de summy (zonnepanelen)
Werkt port mapping voor de poorten 9523 (UDP) en 3478 (UDP)
Ik heb geen decoder. Geen tv, enkel internet.
Het is tot nu toe met nog geen enkele poort gelukt met udp, en ik heb er al heel wat geprobeerd. Ik ben al een week aan het sukkelen hiermee. Nu gebruik ik Packet Sender en Wireshark op het lan en Packet Sender op mijn (proximus-abonnement)-smartphone via mobiele gegevens, om te testen.
TCP komt goed door, UDP niet. (wel wanneer ik via wifi test op mijn smartphone, want dan zit ik op het lan).
Moet ik er nu echt een paar honderd één voor één gaan testen? (een forward instellen, bbox heropstarten en test doen neemt samen meer dan 10 minuten in beslag, voornamelijk door de trage reactie van de bbox...) Ik zal er sebiet aan beginnen ,zie.
van die range heb ik maar aangehaald omdat dit ook nog een bug is die moet opgelost worden en daarom dat dit ook een bug zou kunnen zijn , maar het één heeft met het ander niks te maken, en ik denk zelf dat het niet voor alle types bbox’en het geval is maar dat zou toch iemand van proximus kunnen weten of te weten komen bij hun specialisten
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.