Vraag

udp poorten gaan niet open in mijn b-box3


ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.

wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel

wat scheelt er?


35 reacties

herinitialiseren via de browser doet de  instellingen weg.

het forwarden van udp poorten werkt nu wel, maar ik krijg mijn verbinding toch niet goed klaar,

ik weet (nog) niet of het aan mijn instellingen ligt, of dat er toch nog fouten zitten in het forwarden.

meer testwerk nodig.

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt ook nog de firewall. Normaal gezien wanneer je correcte port forwarding regels hebt ingesteld en de firewall staat op medium of high dan zou dit moeten lukken. Anders zou je ook nog firewall regels kunnen aanmaken. Je kan ook het IP adres van je VOIP selecteren bij DMZ host.

of high dan zou dit moeten lukken

Daar heb ik toch wel problemen mee gehad maar op  Medium nog niet.

 

Ik heb hetzelfde probleem : Not a single UDP packet gets forwarded - TCP no problems

 

Configuration in BBOX3 interface : Configurations for UDP and TCP accepted and visible

Port forwarding :

  • TCP → OK : after activation, a NIC tcpdump shows that traffic is forwarded. Online tools confirm this.
  • UDP → NOT ok : after activation, no traffic is sent to the NIC. Disconnect all but one ethernet cables to connect a hub and a wireshark network monitor. NOTHING.

Tried high and low UDP ports (5, 989, … 1988-1995, 12345, 23456, 45678, ...) not a single UDP packet is sent to the network.

Firewall settings on Modem : NONE configured

Firewall settings via Proximus account : LOW

 

Reboot doesn’t change anything. Configured forwarded TCP and UDP ports are visible.

 

Over to a Proximus expert because it seems there is still no solution provided.

FYI: Wat hier wel al door anderen gemeld werd is dat er met sommige bbox3 types problemen zijn als je een poort range ingeeft en werkt alleen als je die per regel ingeeft!

Ik gebruik steeds een 1 on 1 regel, nooit ranges.

@SamuelD & @ThierryW 

hebben jullie enig idee wanneer er een antwoord komt op de UDP port forwarding problematiek?

 

FYI: nu zal het zeker maar pas maandag zijn aangezien niemand van Prox zelf, hier langskomt in het weekend

PS: Anders eventueel ondertussen eens je licht opsteken/de vraag stellen op het http://userbase.be forum mss krijg je daar al de oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

@Ciber_expert Ik heb dit probleem doorgespeeld naar de verantwoordelijken voor de modem. We houden je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

Zowel TCP als UDP portmappings zouden moeten werken met volgende info. 

Werkwijze:

Werkt perfect. Als er iets niet werkt, dan gebruik je misschien gereserveerde poorten. Je kan dan best eens een andere poort gebruiken voor extern.

Reageer