ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
hebben jullie enig idee wanneer er een antwoord komt op de UDP port forwarding problematiek?
van die range heb ik maar aangehaald omdat dit ook nog een bug is die moet opgelost worden en daarom dat dit ook een bug zou kunnen zijn , maar het één heeft met het ander niks te maken, en ik denk zelf dat het niet voor alle types bbox’en het geval is maar dat zou toch iemand van proximus kunnen weten of te weten komen bij hun specialisten
Ik heb geen decoder. Geen tv, enkel internet.
Het is tot nu toe met nog geen enkele poort gelukt met udp, en ik heb er al heel wat geprobeerd. Ik ben al een week aan het sukkelen hiermee. Nu gebruik ik Packet Sender en Wireshark op het lan en Packet Sender op mijn (proximus-abonnement)-smartphone via mobiele gegevens, om te testen.
TCP komt goed door, UDP niet. (wel wanneer ik via wifi test op mijn smartphone, want dan zit ik op het lan).
Moet ik er nu echt een paar honderd één voor één gaan testen? (een forward instellen, bbox heropstarten en test doen neemt samen meer dan 10 minuten in beslag, voornamelijk door de trage reactie van de bbox...) Ik zal er sebiet aan beginnen ,zie.
FYI: nu zal het zeker maar pas maandag zijn aangezien niemand van Prox zelf, hier langskomt in het weekend
PS: Anders eventueel ondertussen eens je licht opsteken/de vraag stellen op het http://userbase.be forum mss krijg je daar al de oplossing.
Misschien ook er bij vermelden voor welek toepassing je deze poorten moet open zetten
@PRO⌘IMUS HELP
NB: nochtans voor de summy (zonnepanelen)
Werkt port mapping voor de poorten 9523 (UDP) en 3478 (UDP)
Nee dat is inderdaad niet direct de bedoeling; bv. poort 5060 wordt door Proximus VoIP gebruikt, maar vermits u enkel internet hebt kan het probleem in principe daar niet liggen
Misschien beroep doen op onderstaande in afwachting van een technisch onderlegd/georiënteerd Proximus medewerker op dit publieke forum
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&p=819430&view=unread#unread
Vermits u er reeds een week mee bezig bent, kan het probleem ook niet liggen aan “vertraging bij de verwerking” omwille van “interne netwerkproblemen” bij Proximus deze voormiddag
Onderaan op de modem staat : bbox 3.
Als ik inlog krijg ik bij ‘mijn modem’ :
Serienummer (S/N)
CP1439SACYCZZZZ
Softwareversie
17.3.09.1B
Hardwareversie
E
Op mijn lan heb ik een voip centrale (met een pstn-lijn) , die ik met een android smartphone met een softphone app zou willen benaderen via (sip en rtp), omdat dat niet lukte heb ik op een pc SoftEther vpn-server geïnstalleerd, maar android vpn kan geen verbinding maken over het mobiele net.
heb net getest : wan udp 3478 → lan udp 62403 werkt niet
wan udp 9523 → lan udp 62403 werkt niet
wan tcp → lan tcp werkt,
lan tcp → wan tcp lukt me niet, ik gebruik het ipv4 adres van mijn gsm.
FYI: Wat hier wel al door anderen gemeld werd is dat er met sommige bbox3 types problemen zijn als je een poort range ingeeft en werkt alleen als je die per regel ingeeft!
Ik gebruik steeds een 1 on 1 regel, nooit ranges.
Je hebt een bbox3 van technicolor , nu is de vraag of proximus er weet van heeft of er problemen zijn met dit type bbox3
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.